فونیکسریمکسبهتام

عضو فراکسیون محیط زیست مجلس:

جاده کشی در جنگل ابر منتفی شد

عصر خودرو : عضو فراکسیون محیط زیست مجلس گفت:طرح جنگل ابر که نماینده‌ای می‌خواست آنجا جاده‌کشی راه بیندازد با بازدید نمایندگان از محل به کلی منتفی شد.

جاده کشی در جنگل ابر منتفی شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از فارس، کمال‌الدین پیرمؤذن امروز در جمع چند تن از خبرنگاران در اردبیل در پاسخ به سئوالی در رابطه با منتقدین حوزه محیط زیست و شخص معصومه ابتکار اظهار کرد: هشت سال تمام برخی اطرافیان رئیس‌ جمهور پیشین از محیط زیست و بنزین آلوده گرفته تا فروش حیوانات نادر و البته صادرات شرم‌آور خاک امرار معاش کردند، پس نباید انتظار داشته باشید که در برابر دولت و اقدامات محیط زیست سنگ‌اندازی نکنند.

    وی تصریح کرد: تلاش‌های شجاعانه ابتکار و نگاه مبتنی بر توجه ‌به محیط زیست رئیس‌ جمهور و دولت سبب شد بساط ارتزاق برخی افراد سودجو جمع شود.

    عضو فراکسیون محیط زیست مجلس در رابطه با ارتباط مجلس و سازمان حفاظت محیط زیست گفت: در مجلس گاهی مسائل شخصی از سوی برخی نمایندگان مقدم بر منافع ملی است، طرح جنگل ابر هم یکی از این موارد است که طی آن نماینده‌ای با بستن چشم خود روی ظرفیت منحصر به ‌فرد آن منطقه می‌خواست آنجا جاده‌کشی راه بیندازد که با بازدیدی که نمایندگان از آنجا انجام دادند مسئله به کلی منتفی شد.

    پیرمؤذن در بخش دیگری از سخنان خود افزود: البته جا دارد از تشکل‌های مردم ‌نهاد که تأثیر بسیاری در این زمینه داشتند، تشکر کنم در مورد طرحی هم که اشاره کردید باید بگویم که سخنان مقام معظم رهبری تکلیف همه را مشخص کرد، ایشان فرمودند که سازمان حفاظت محیط زیست یک نهاد حاکمیتی است.

    ما شاهد پریشانی در سبک زندگی هستیم

    وی در بخش دیگری از مصاحبه خود با نقد سبک زندگی ایرانی تاکید کرد ما شاهد پریشانی در سبک زندگی هستیم، مصرف مایحتاج هموطنانمان را با کشورهای توسعه‌یافته دنیا مقایسه کنید، نان یک بحث کلیدی در زندگی مردم است، ما یکی از بزرگترین مصرف‌کنندگان نان در جهان هستیم، فقط هم مختص نان نیست، بروید مواد غذایی مصرفی ما و دنیا را مقایسه بکنید همه اینها نشان می‌دهد ما مصرفی خارج از استانداردهای جهانی در زندگی خود داریم.

    پیرمؤذن اضافه کرد: برای همین لازم است که طرحی نو دراندازیم، آگاهی‌بخشی در جامعه چیزی است که ما بدان نیازمندیم از این رهگذر است که می‌توانیم استفاده درست را در کشور نهادینه کنیم، در چنین شرایطی زباله کمتری هم تولید می‌شود.

    نماینده مردم اردبیل،‌ نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: در مسئله مدیریت پسماند هم دولت در حال حرکت به سمت اجرای روش‌های نوین است، زباله را باید یک سرمایه دانست که به جای دفن می‌توان آن را به چرخه زندگی باز گرداند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو