فونیکسریمکسبهتام

تأسیس جایگاه‌های مینی ال ان جی در دستور کار وزارت نفت

عصر خودرو : رئیس انجمن صنفی جایگاه‌داران سی ان جی کشور از تأسیس جایگاه‌های مینی ال ان جی در کشور خبر داد و گفت: این موضوع هم‌اکنون دردستور کار وزارت نفت است.

تأسیس جایگاه‌های مینی ال ان جی در دستور کار وزارت نفت
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران، اردشیر دادرس با اشاره به اینکه ایران از نظر تکنولوژی در عرصه سی ان جی پیشرفت‌های چشمگیری داشته است اظهار داشت: استفاده از تجارب گذشته به دانش فنی تبدیل شده امروزه به نظر می‌رسد که بیش از 80 تا 90 درصد جایگاه‌ها از نظر تکنولوژی بومی‌سازی شده و این عمل می‌تواند به امنیت انرژی آینده کشور در این صنعت کمک کند.
    وی تصریح کرد: خوشبختانه شاهد این هستیم که حدود بیش از 80 درصد لوازم و تجهیزات جایگاه‌های سی ان جی در کشور بومی‌سازی شده به طوری که دانش فنی و تکنولوژی آن در کشور وجود ندارد ولی توانستیم الگوسازی مناسبی داشته باشیم تا در 80 درصد کالاهای تولیدی خودکفا شویم.
    دادرس از پیشنهاد کنسرسیوم شرکت‌های مادر تخصصی بهره‌بردار در صنعت سی ان جی خبر داد و گفت: این انجمن پیشنهاد شکل‌گیری شرکت‌های مادر تخصصی را به هیأت مدیره شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ارائه داده و هم‌اکنون این موضوع در حال بررسی است امیدواریم بعد از یکصد سال صنعت نفت شاهد چند برند خوب و معتبر در ایران باشیم.
    دادرس همچنین بحث تست و بازرسی ایمنی مخازن خودروها و جایگاه‌های سی ان جی اشاره کرد و افزود: در حال حاضر بیش از 2 میلیون و 800 هزار خودرو از نظر تست مخازن از نقطه خط قرمز عبور کرده و باید هر چه سریع‌تر مورد بازرسی قرار گیرند.
    رئیس انجمن صنفی جایگاه‌داران سی ان جی کشور از توزیع مینی ال ان جی در کشور خبر داد و گفت: در دنیا ال ان جی در جایگاه‌های سی ان جی ذخیره شده و بعد از تبدیل به ال سی ان جی در ایستگاه ‌های مادر و دختر و یا جاهایی که لوله‌کشی گاز وجود ندارد از ذخیره‌سازی ال ان جی به خوبی استفاده می‌شود و این موضوع در دستور کار وزارت نفت است که تعدادی جایگاه‌های مینی ال ان جی در کشور تأسیس کند تا جایی که به شبکه گازرسانی کشور کمک نماید.
    وی با اشاره به اینکه ایران توانمندی و امکانات صادرات خدمات فنی و مهندسی به کشورهای خارجی را دارد اظهار داشت: ما امروزه اولین پرچم‌دار خودروهای دوگانه سوز و نیز مقام دوم در جایگاه‌های سی ان جی را داریم که خود ارزش بزرگی برای کشور به همراه می‌آورد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو