فونیکسریمکسبهتام

حذف نام شهدای رسانه از مترو میدان جهاد؛

تغییر نام یکی از ایستگاه های مترو برای چهارمین بار

عصر خودرو : رئیس کمیسیون نام گذاری شورای اسلامی شهر تهران گفت: نام گذاری تمام مکان ها در پایتخت حق قانونی شواری اسلامی شهر تهران است و اگر چنین نباشد تخلف صورت گرفته است.

تغییر نام یکی از ایستگاه های مترو برای چهارمین بار
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از موج، مجتبی شاکری  با بیان این مطلب تصریح کرد: برای نام گذاری تمام مکان ها، اسامی منتخب به صحن شورا آمده و پس از رای گیری ابلاغ می شود.
    وی افزود: بر اساس توافق صورت گرفته شده، مقرر شد اسامی تمام ایستگاه های مترو و اتوبوس بر مبنای مکانی باشد که آن ایستگاه در آن نقطه واقع شده است.
    رئیس کمیسیون نام گذاری شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه ایستگاه های اتوبوس و مترو نباید به نام اشخاص نام گذاری شوند، خاطرنشان کرد: هیچ یک از ایستگاه های مترو و اتوبوس نباید به نام اشخاص خاص نام گذاری شوند و تنها اسمی که برای آنها در نظر گرفته می شود، مکانی ایست قطار و یا اتوبوس است.
    شاکری در خصوص تغییر نام ایستگاه میدان جهاد (فاطمی) به شهدای رسانه اظهار کرد: این تصمیم گیری، کار بسیار اشتباهی بود و من این موضوع را به شهردار و مدیر عامل مترو تهران و حومه اعلام کرده ام.
    وی تاکید کرد: بدون شک مترو ایستگاهی که اکنون به نام شهدای رسانه نام گذاری شده تغییر نام پیدا خواهد کرد و به نام ایستگاه میدان جهاد (فاطمی) معروف خواهد شد.
    رئیس کمیسیون نام گذاری شورای اسلامی شهر تهران با اعلام جزئیاتی از مکان های نام گذاری شده به نام شهدای رسانه اذعان کرد: یک بوستان در منطقه وردآورد، بزرگراهی در تقاطع بزرگراه شهید تندگویان، خیابانی به نام شهید خبرنگار صارمی و خیابان دیگری نیز به نام شهید افشار نام گذاری شده و از این بابت، شورای اسلامی شهر تهران برای شهدای عرصه خبر کم نگذاشته است.
    وی بیان کرد: اگر ایستگاه میدان جهاد (فاطمی) به نام شهدای رسانه باشد، مردم برای تردد خود دچار مشکل خواهند شد و اجازه نخواهیم داد که این اتفاق محقق شود.
    گفتنی است؛ مترو تازه افتتاح شده واقع در میدان فاطمی ابتدا در تمام نقشه های مترو تهران نام شهید دکتر فاطمی را داشت اما قبل از افتتاح این ایستگاه، نام میدان جهاد برای سر در این مترو انتخاب شد. پس از آن نیز در روز افتتاح این ایستگاه، هابیل درویش، مدیر عامل مترو اعلام کرد که این ایستگاه به نام شهدای رسانه تغییر نام خواهد داد و اکنون رئیس کمیسیون نام گذاری شواری اسلامی شهر تهران اعلام کرده که این ایستگاه بار دیگر به نام میدان جهاد خواهد بود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو