فونیکسریمکسبهتام

انجام۱۴۰۸بازرسی استاندارد ازمخازن CNGتاکسیهای گازسوز همدان وملایر

عصر خودرو : مدیرکل استاندارد استان همدان از بازرسی مخازن CNGیک هزار و ۴۰۸ تاکسی در شهر همدان و ملایر خبر داد و گفت: در این بازرسی ادامه استفاده از مخزنCNG در ۹۴۶ تاکسی بلامانع اعلام شده است.

انجام۱۴۰۸بازرسی استاندارد ازمخازن CNGتاکسیهای گازسوز همدان وملایر
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، فرهاد تیموری اظهار داشت: اداره کل استاندارد استان همدان به منظور بررسی سطح ایمنی مخازن سوخت خودروهای عمومی گاز سوز و در راستای تحقق پیام مقام معظم رهبری به شهرداران استان همدان اعلام کرده که مخازن CNG تاکسی های دوگانه سوز را مطابق با استانداردهای ملی 9426 و 9747 مورد بازرسی فنی قرار می دهد.

    وی ادامه داد: در اجرای این طرح شهرداریهای همدان و ملایر همکاری داشته و پس از هماهنگی صورت گرفته با سازمان تاکسیرانی نسبت به تامین محل استقرار کارشناسان استاندارد و معرفی تاکسی داران برای اجرای بازرسی فنی اقدام شد.

    تیموری بیان داشت: مخازن سوخت  CNG، 1408تاکسی مورد بازرسی فنی قرار گرفت که تست ضخامت سنجی، نشتی سنجی گاز و بررسی شیر سیلندر و وضعیت نصب مخازن از جمله اقدامات فنی انجام شده است.

    وی گفت: در بازرسیهای صورت گرفته وضعیت تعداد پنج مخزن گاز CNG در ردیف آسیبهای سطح سه قرار گرفته که غیرقابل استفاده بودن سیلندر به مالکین اعلام شده است.

    وی ادامه داد: وضعیت تعداد 457 سیلندر در ردیف آسیبهای سطح دو قرار دارد که باید مورد اصلاح و ترمیم قرار گیرد و ادامه استفاده از مخزن CNGدر946 تاکسی نیز بلامانع اعلام شده است.

    وی با بیان اینکه بهره مندی از گاز CNG در حمل و نقل عمومی از جمله سیاستها و برنامه های دولت برای کاهش مصرف بنزین و کنترل آلودگی هوا است، گفت: استان همدان با احداث 40 واحد جایگاه CNG و دوگانه سوز شدن اغلب خودروهای عمومی در مقایسه با سایر استانها از رتبه خوبی در کشور برخوردار است.

    وی با اشاره به اینکه بهره مندی از این نعمت خدادادی با وجود مزیتها و فوایدی که دارد نیازمند بررسیهای دوره ای تجهیزات گازسوز به ویژه مخازن CNG نصب شده در خودروها دارد، توصیه کرد: مالکان خودروهای دوگانه سوز به ویژه خودروهای عمومی در بازه های زمانی مناسب نسبت به بازرسی فنی از تجهیزات CNG نصب شده در خودروهای خود اقدام و از ایمن بودن این تجهیزات مطمئن شوند.

    وی عنوان کرد: در صورت عدم توجه به ایمنی این تجهیزات ایجاد خسارتهای مادی و جانی برای راننده خودرو و سرنشینان اجتناب ناپذیر خواهد بود.

    مدیر کل استاندارد استان از همکاری شهرداران همدان و ملایر به ویژه سازمان تاکسیرانی شهرهای همدان و ملایر و استقبال خوب تاکسی داران تقدیر و تشکر کرد و گفت: اجرای این طرح با هدف افزایش سطح ایمنی رانندگان تاکسی و شهروندان مطابق با استانداردهای مربوطه ضروری است.

    وی  تاکید کرد: یکی از راهکارهای تحقق پیام سالجاری برای توسعه همدلی و همزبانی بین دولت و ملت اجرای اقداماتی است که مورد مطالبه شهروندان است

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۵ روز پیش
        آرشیو