فونیکسریمکسبهتام

معاون شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل:

۱۵۰۰ کیلومتر بزرگراه امسال در کشور احداث می‌شود

عصرخودرو: معاون ساخت و توسعه راه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور گفت: امسال برای اجرای ۱۵۰۰ کیلومتر بزرگراه هدف‌گذاری شده است.

۱۵۰۰ کیلومتر بزرگراه امسال در کشور احداث می‌شود
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از تسنیم، خیراله خادمی در حاشیه بازدید از ساخت کمربندی جدید گرگان اظهار داشت: در کل کشور 1500 کیلومتر بزرگراه هدف‌گذاری شده که امسال در ردیف بودجه برای آن 1600 میلیارد تومان بودجه اختصاص یافته و مهم‌ترین پروژه بزرگراه فیروزکوه به قائمشهر است که گره ترافیکی شمال کشور است و بخشی از این مسیر در حال اجرا است.
    وی افزود: در کل کشور نیاز به 30 هزار کیلومتر مسیر بزرگراهی  و35 هزار کیلومتر جاده شریانی  است که 75 تا 80 درصد ترافیک کشور در این مسیرها است و هم‌اکنون برای 28 هزار کیلومتر آن مصوبه گرفته شده که 15 هزار کیلومتر آن به صورت بزرگراهی یا آزادراهی به اتمام رسیده  و 13 هزار کیلومتر آن هم در حال انجام است.
    خادمی با اشاره به اجرای طرح تکمیل برزگراه ساحلی شمال کشور گفت: تکمیل این بزرگراه، استان‌های شمالی وخراسان‌های شمالی و رضوی را به مرکز کشور متصل می‌کند.
    معاون ساخت و توسعه  شبکه راه‌های معاونت راه و شهرسازی کشور اظهار کرد: هدف اصلی این طرح تکمیل بزرگراه اصلی شرق به غرب است که از مرکز کشور و مازندران گذشته و با عبور از استان گلستان و شهر گرگان به سمت خراسان شمالی و مشهد متصل می‌کند.
    وی با بیان اینکه  این مسیر کریدور اتصال آسیای میانه به کشورهای تازه استقلال یافته شوروری سابق را ایجاد می‌کند، افزود: این مسیر ظرفیت ترانزیتی خوبی ایجاد می‌کند که از شرق دریاچه خزر به غرب آن ارتباط زمینی برقرار می‌شود.
    خادمی افزود: با توجه به ظرفیت بالای جمعیتی و مسیر گردشگری و مسیر زیارتی مشهد مقدس، این بزرگراه یکی از اولویت‌های وزارت راه و شهرسازی است.
    وی تصریح کرد: عملیات اجرایی بزرگراه تهران به فیروزکوه و قائمشهر در حال انجام است و 10 تا 12 کیلومتر آن در حد فاصل تهران به قائمشهر باقیمانده که تا پایان سال به اتمام می‌رسد.
    وی افزود: این بزرگراه همچنین در مسیر ساری تا گرگان که چهار بانده شده و ادامه آن در مسیر خراسان شمالی که 300 کیلومتر است هم عملیات اجرایی آن در حال انجام است.
    خادمی گفت: 160 کیلومتر از این مسیر در استان گلستان قرار دارد که عملیات اجرایی آن انجام شده و یا در حال اتمام است، که از مسیر 160 کیلومتری 40 کیلومتر در استان گلستان در حال عملیات اجرایی است که تا 2 سال آینده به اتمام می‌رسد.
    وی افزود: برای مسیر خراسان شمالی تا خراسان رضوی هم، در قالب 5 نقطه عملیات اجرایی داریم که به پارک ملی گلستان متصل می‌شود و در 4 سال آینده همه مسیرهای ساحل خزر تا خراسان رضوی و به سمت تهران به اتمام می‌رسد.
    خادمی تصریح کرد: این یکی از برنامه‌های اصلی وزرات راه و شهرسازی است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو