فونیکسریمکسبهتام

تلاش برای بازگشایی محور هراز ادامه دارد

عصرخودرو: مدیرکل راه و شهرسازی مازندران با بیان اینکه تلاش برای بازگشایی محور هراز ادامه دارد گفت: با اقدام به موقع و بهنگام راهداران از به بار آمدن یک حادثه ناگوار و دلخراش انسانی پیشگیری شد.

تلاش برای بازگشایی محور هراز ادامه دارد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از مهر، به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان مازندران،  حیدر نوروزی ضمن اعلام این مطلب افزود: اداره کل راه و شهرسازی استان مازندران براساس وظایف ذاتی خود مبنی بر حفظ و نگهداری از راههای تحت پوشش خود همواره در طول سال اقدامات موثر و گسترده ای را در خصوص افزایش ارتقاء ایمنی این محورها در دستور کار خود دارد.

    وی ادامه داد: مازندران به دلیل شرایط جغرافیایی و توپوگرافی دارای محورهای کوهستانی بی شماری بوده که حفظ و حراست از  محورهای مذکور بر عهده این اداره کل است. در این میان شرایط آب و هوایی، بارش های فراوان باران و برف و نفوذ نزولات الهی به لایه های زیرین راه و آب شکستگی لایه های پایین دست باعث حرکت زمین و رانش و یا احیاناً ریزش سنگها و کوه ها می گردد که این مهم مسئولیت حفظ و ایمنی جاده های کوهستانی را برای مجموعه راه و شهرسازی دو صد چندان می کند.

    نوروزی تصریح کرد: در طول سال گذشته و سالجاری این اداره کل با چالش های متعددی در خصوص رانش و ریزش زمین و حتی جاری شدن سیل مواجه بوده که تمامی این موارد را با حضور به موقع و تلاش شبانه روزی راهداران و بسیج کلیه امکانات و تجهیزات به خوبی مدیریت و به سرانجام رسانید.

    مدیرکل راه و شهرسازی استان درخصوص اتفاقات مترقبه در سطح جاده های استان اظهار داشت:  رانش های متعدد محورهای روستایی شهرستان نکاء، سیل غرب استان از جمله شهرستان نور بخش بلده، ریزش های متعدد در محور هراز از جمله مواردی هستند که در چند وقت اخیر به وقوع پیوسته، اما مهم ترین و بی سابقه ترین این موارد ریزش کوه و سنگ در سطح محور هراز بوده که در شامگاه 5 خرداد سالجاری به وقوع پیوست.

    نوروزی خاطرنشان کرد: این ریزش در کیلومتر 35 جاده هراز منطقه بلبل خوان بطول بیش از300 متر و با حجم بیش از یک میلیون متر معکب سنگ در سطح جاده رخ داده است.

    وی ادامه داد: پس از ریزش کوه، نیروهای راهداری بلافاصله با تمامی امکانات و ماشین آلات راهداری در محل حاضر و از دو سمت ریزش (سمت محور تهران و سمت آمل)   نسبت به بازگشایی محور اقدامات به هنگامی را در دستور کار قرار دادند.

    مدیرکل راه و شهرسازی مازندران در خاتمه یادآور شد : چیزی که در اینجا حائز اهمیت است پیشگیری راهداران در جهت وقوع حادثه برای کابران جاده ای بوده، چرا که با توجه به شرایط موجود و امکان ریزش کوه، راهداران با هماهنگی به عمل آمده محور را مسدود و با این حرکت از به بار آمدن یک حادثه ناگوار و دلخراش انسانی در محور هراز جلوگیری کردند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط