فونیکسریمکسبهتام

فرماندار شهرستان مریوان :

اعتبار۲۰میلیاردی برای جاده سنندج – مریوان

عصر خودرو : فرماندار شهرستان مریوان گفت: در جریان سفر معاون اول رئیس جمهور به استان کردستان و حضور وی در شهرستان مریوان، اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان برای تسریع در جاده سنندج – مریوان اختصاص یافت.

اعتبار۲۰میلیاردی برای جاده سنندج – مریوان
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از مهر، محمد فلاحی با اشاره به دستاوردهای سفر معاون اول رئیس جمهور به شهرستان مریوان عنوان کرد: مریوان یکی از شهرستان های مهم کردستان است و به دلیل وجود مرز رسمی باشماق و همچنین ظرفیت های بالای تجاری و گردشگری استعدادهای خوبی برای توسعه در اختیار دارد.

    وی با اشاره به مشکل جاده سنندج – مریوان گفت: یکی از مهمترین مشکلات شهرستان مریوان راه ارتباطی است و در همین راستا طی چند سال اخیر و علیرغم تمامی اقدامات صورت گرفته این مسیر تاکنون مورد بهره برداری قرار نگرفته است ولی خوشبختانه سفر معاون اول رئیس جمهور به این شهرستان باعث شد تا اعتباری ویژه برای جاده سنندج – مریوان منظور شود.

    فرماندار شهرستان مریوان عنوان کرد: اسحاق جهانگیری معاوان اول رئیس جمهور در سفر یک روزه خود به استان کردستان و بازدید از شهرستان مریوان به منظور تسهیل در احداث و بهره برداری از محور جدید مریوان – سنندج بیش از 20 میلیارد تومان را به این امر تخصیص داد.

    وی با اشاره به فعال بودن عملیات اجرایی و عمرانی در مسیر سنندج – مریوان بیان کرد: پیمانکاران جاده مواصلاتی مریوان به سنندج هم اکنون مشغول به فعالیت هستند که با تحقق یافتن اعتبار اختصاص داده شده از سوی معاون اول رئیس جمهور کل اعتبارات این مسیر در سال جاری به بیش از 37 میلیارد تومان خواهد رسید.

    فلاحی با اشاره به تاثیرات مثبت این افزایش اعتبار برای بهره برداری سریع تر از جاده سنندج – مریوان گفت: با جذب این اعتبار تمام تلاش های مسئولان بر انجام فعالیت های بیش از گذشته برای تسهیل در احداث این جاده متمرکز خواهد شد و امید است که اجرایی شدن و به بهره برداری رسیدن این مسیر در دو سال آینده عملیاتی و اجرایی شود.

    وی با مثبت خواندن سفر معاون اول رئیس جمهوری به شهرستان مریوان و بازدید وی از مرز رسمی باشماق مریوان اظهار داشت: کاهش سود بازرگانی از سوی گمرکات، ایجاد تخفیف های ویژه تجاری و بازرگانی از دیگر دستاوردهای سفر اسحاق جهانگیری به شهرستان مریوان است.

    وی با اشاره به لزوم تسهیل در فعالیت های تجاری و اقتصادی در مرزی باشماق مریوان بیان کرد: با تصمیمات اتخاذ شده در جریان سفر معاون اول رئیس جمهور به شهرستان مریوان میزان تخفیف های گمرک باشماق کاهش یافته و این وضعیت به مانند گمرکات جنوبی کشور اعمال می شود.

    فلاحی از وعده های معاون اول رئیس جمهور در زمینه های عمرانی برای توسعه این بخش در شهرستان مریوان خبر داد و اظهار داشت: ساخت مدرسه و کتابخانه برای روستای ئینگیجه شهرستان مریوان از دیگر وعده های اسحاق جهانگیری است که انتظار می رود این مهم نیز در کوتاهترین زمان ممکن عملیاتی و اجرایی شود.

    وی بیان کرد: به منظور رونق و توسعه هرچه بهتر و بیشتر شهرستان مریوان دولت مصمم است که از محل اعتبارات و تسهیلات صندوق توسعه ملی با اهدای وام های با بهره 10 الی 12 درصد به کشاورزان و صنعت کاران این شهرستان قدم های مثبتی را برای تسهیل در توسعه این دو بخش بردارد.

    فرماندار شهرستان مریوان با اشاره به مطالبات مطرح شده انتظارات مردم شهرستان مریوان از معاون اول رئیس جمهور گفت: یکی از انتظارات جدی تبدیل شهرستان مریوان به منطقه آزاد تجاری است و در همین راستا این مهم نیز در نشست با معاون اول رئیس جمهور مطرح شد.

    وی گفت: هم اکنون مطالعات طرح منطقه ویژه تجاری مریوان به پایان رسیده است و در مراحل بعدی خود قرار دارد و انتظار می رود که با تصویب این امر از سوی دولت بتوان شاهد رونق هرچه بهتر و بیشتر این شهرستان باشیم.

    فلاحی با اشاره به وضعیت تالاب زریوار مریوان و برنامه جدی دولت در راستای حفظ و احیاء این ظرفیت مهم یادآور شد: از سال گذشته تاکنون کارگروه نجات بخشی تالاب زریوار فعالیت خود را آغاز کرده و با مشارکت ادارات و سازمان های دولتی مسئول در این زمینه اقدامات خوبی اجرایی و عملیاتی شده است.

    وی با اشاره به لزوم مشارکت مردم به ویژه سازمان های مردم نهاد در راستای حفاظت از زریوار گفت: انتظار می رود که در سایه این اقدامات زمینه برای حفظ و احیاء این تالاب فراهم شود.

    فرماندار شهرستان مریوان در پایان سخنان خود در این گفتگو عنوان کرد: مشکل امروز شهرستان مریوان تنها در بحث نبود جاده و مسیرهای مواصلاتی به شهرستان های دیگر است که انتظار می رود بتوان با احداث جاده جدید مسیر مریوان سنندج این مشکل را بتوان از بین برد تا این شهرستان فرصت های بهتری را برای توسعه همه جانبه پیدا کند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو