فونیکسریمکسبهتام

قطعه دیگر پازل دولت برای توسعه راه‌های شمال

پیشروی ۹۰ درصد از طرح چهار بانده سازی محور فیروزکوه

عصر خودرو : با توجه به بودجه غیرقابل تصوری که تکمیل آزاد‌راه بزرگ تهران – شمال نیاز دارد، وزارت راه و شهرسازی در طول دو سال گذشته تلاش کرده با برنامه‌ریزی برای توسعه دیگر محورهای فعال جور این آزاد‌راه را بکشد.

پیشروی ۹۰ درصد از طرح چهار بانده سازی محور فیروزکوه
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، باقی‌ماندن قطعات دو و سه آزاد‌راه تهران – شمال در بایگانی شرکت ساخت نیاز به زمان دو ساله برای تکمیل قطعه نخست و البته برنامه‌ریزی و بودجه چندین میلیاردی برای حفظ امنیت قطعه چهارم این آزاد‌راه که چند سالی از افتتاح‌اش می‌گذرد عملا باعث شده ازاد‌راه تهران – شمال از فهرست اولویت‌ها خارج شود.

    هرچند دولت یازدهم با استفاده از همکاری بنیاد مستضعفان و پیمانکار چینی بار دیگر قطعه نخست این آزاد‌راه را تعیین تکلیف کرده و کار اجرایی برای آن را از سر گرفته است، اما به نظر می‌رسد تا زمانی که خیال وزارت راه و شهرسازی از دیگر قطعات ارتباطی بین پایتخت و استان‌های شمالی راحت نشود، تمام تمرکز خود را صرف تکمیل آزاد‌راه نمی‌کند.

    در کنار برنامه‌ریزی برای ساخت وتکمیل حدود 10 کیلومتر از آزاد‌راه قزوین – رشت و البته طرح بزرگ چهار بانده‌سازی محور هراز حالا معاون آخوندی در محل پروژه تعریض محور فیروز‌کود حاضر شده تا خبر از تکمیل این پروژه تا پایان سال جاری دهد.

    نورزاد رییس شرکت ساخت در جریان بازدید از این پروژه اعلام کرده از مجموع 187 کیلومتر محور رودهن، فیروزکوه و قائمشهر تاکنون حدود 174 کیلومتر چهار بانده شده که پیشرفتی 90 درصدی را نشان می‌دهد.

    نورزاد همچنین درباره 13 کیلومتر باقی‌مانده گفت: در صورتی که مسائلی مانند معارضین محلی، سازه‌های ویژه و تاسیسات جانبی حل شود، دو کیلومتر باقی‌مانده از قطعه پل سفید تا قائمشهر نیز اجرایی خواهد شد کل پروژه اعتبارات لازم در آینده‌ای نزدیک به بهره‌برداری کامل می‌رسد.

    با توجه به حجم بالای سفرها از استان‌های مرکزی کشور به ویژه تهران به سمت محورهای شمالی تکمیل و آماده‌سازی این پروژه‌ها برای وزارت راه و شهرسازی از اهمیت بالایی برخوردار است که البته هرچند نمی‌تواند جانشین مسیر بزرگی همچون آزاد‌راه تهران – شمال شود، اما با افزایش ظرفیت‌ها حداقل قدری از بار ترافیکی این جاده‌ها در دو فصل ابتدایی سال را رفع خواهد کرد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو