فونیکسریمکسبهتام

شهردار کرج:

سیستم حمل‌ونقل عمومی کرج تقویت شود

عصر خودرو : شهردار کلانشهر کرج گفت: اهمیت حمل و نقل عمومی با توجه به تک‌ نرخی شدن سوخت افزایش یافته و در این راستا مهمترین کار تقویت سیستم حمل و نقل عمومی، به ویژه قطار شهری است.

سیستم حمل‌ونقل عمومی کرج تقویت شود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از تسنیم، جلسه شورای اسلامی شهر کرج صبح امروز با حضور نماینده مردم کرج، اشتهارد، آسارا و فردیس، شهردار و رئیس و اعضای شورای شهر کرج در صحن علنی برگزار شد که یک ساعت پایانی آن به سبب بررسی دلایل نحوه برخورد و سخنان یکی از مسئولان  در مورد عملکرد شورای شهر غیر علنی شد.

    علی ترکاشوند در این جلسه با اشاره به اینکه مکاتباتی در زمینه قانون برنامه ششم توسعه انجام شده، اظهار داشت: پیشنهاد شد سرفصلی به عنوان مدیریت شهری در این برنامه دیده شود چراکه بر اساس برنامه سوم و چهارم حدود 21 وظیفه برای سپردن به مدیریت شهری مصوب شده بود اما متاسفانه اجرایی نشد.

    شهردار کرج با اشاره به بحث قطار شهری به عنوان یکی از بزرگترین دغدغه‌های مدیریت شهری، افزود: کل اعتبارات استان 226 میلیارد بوده که یک سوم آن تملک دارایی است و با بودجه تملک دارایی و عمرانی شهر کرج که هزار و 200 میلیارد تومان است، مصوب شد از اراضی موجود تا مرز هزار میلیارد تومان با بارگذاری مناسب برای راه‌اندازی به قطار شهری کرج تعلق گیرد.

    وی بیان کرد: توافق‌نامه‌ای میان شهرداری با شرکت سابیر صورت پذیرفت که با کارشناسی، املاک به شستا تعلق گیرد و عین آن مبلغ به قطار شهری کرج تزریق شود.

    ترکاشوند با بیان اینکه این اتفاق تا مرز 30 میلیارد تومان اجرایی شد، تصریح کرد:‌ زمین دیگری با قیمت حدود 220 میلیارد تومان به این شرکت واگذار شده که با گذشت بیش از 6 ماه همچنان معطل مانده است.

    وی با تاکید بر اینکه قطار شهری بزرگترین پروژه عمرانی استان محسوب می‌شود، گفت: در صورت عدم همکاری مناسب سابیر پیمانکاران دیگری وجود دارد که با این شرایط کار کنند.

    شهردار کلانشهر کرج خاطرنشان کرد: اهمیت حمل و نقل عمومی با توجه به تک‌ نرخی شدن سوخت افزایش یافته و در این راستا مهمترین کار تقویت سیستم حمل و نقل عمومی و به ویژه قطار شهری است.

    وی با اشاره به بحث 1.5 درصد جریمه دیرکرد عوارض، اظهار داشت: لایحه‌ای در این راستا تنظیم شده و به شورا ارائه می‌شود که در آن بحث جریمه و تشویق بر اساس قوانین و دستورالعمل‌ها در نظر گرفته شده است.

    محمود دادگو، رئیس شورای شهر کرج نیز در این جلسه بیان کرد: درخواست‌های مکرر برای تشکیل جلسه شورای سازمان به استاندار ارسال شده که در صورت ادامه این روند، جلسه با حضور هیئت مدیره و پیمانکار تشکیل می‌شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو