فونیکسریمکسبهتام

رئیس انجمن صنفی جایگاهداران سی.ان.جی خبر داد

عبور ۲.۸ میلیون خودرو گازسوز از خط قرمز بازرسی فنی

عصر خودرو : رئیس انجمن جایگاهداران سی.ان.جی با اعلام اینکه پیشنهاد و راهکارها برای رفع مشکلات صنعت سی.ان.جی به معاونت اجرایی ریاست جمهوری ارائه شده چهار مشکل اصلی این صنعت را تشریح کرد و گفت:زمان بازرسی ۲.۸میلیون خودرو از خط قرمز عبور کرده است

عبور ۲.۸ میلیون خودرو گازسوز از خط قرمز بازرسی فنی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از تسنیم، اردشیر دادرس با اعلام اینکه پیشنهاد ایجاد کنسرسیوم شرکت های مادر تخصصی جایگاه های سوخت به شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی توسط این انجمن ارائه شده است گفت: این پیشنهاد در حال رسیدگی است و امیدواریم که با توجه به سابقه یک صدساله نفت در ایران برای اولین بار شرکت های  مادر تخصصی به عنوان برند هم در بخش عرضه بنزین و هم عرضه سی.ان.جی توسط شرکت ملی پخش پذیرفته شود.

    رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی جایگاهداران سی.ان.جی با اشاره به اینکه هم اکنون سه میلیون و 800 هزار دستگاه خودرو گازسوز در خیابانها تردد می‌کند، گفت: در حال حاضر  زمان بازرسی فنی دو میلیون و 800 هزار دستگاه خودرو گاز سوز فرا رسیده است؛ زمان بازرسی این تعداد خودرو از مرز قرمز گذشته است.

    وی با تأکید بر اینکه باید هر چه سریعتر نسبت به تست و بازرسی فنی این تعداد خودرو اقدام شود، گفت: در زمینه تست و بازرسی خودروهای گازسوز چهار مشکل اساسی وجود دارد؛ نبود مراکز فنی متخصص خودروهای گاز سوز و هم چنین نبود مراکز تست و بازرسی است. فعالیت این دو مرکز کاملا با یکدیگر متفاوت است. به همین دلیل باید کاملا از هم مجزا باشند.

    وی از عدم اختصاص بودجه مناسب برای بازسازی و نوسازی صنعت سی.ان.جی به عنوان دومین مشکل یاد کرد و گفت: نبود راهکارمناسب جهت جابه جایی مخازن معیوب مشکل دیگر این صنعت است؛ هم اکنون قیمت مخازن گاز خودروها حدود 600 هزار تومان است. مشخص نیست در صورت تعویض مخزن باید بودجه مورد نیاز از کجا تأمین شود؟

    دادرس گفت: آخرین مشکل نیز نبود سامانه هوشمند سوخت در جایگاههای عرضه گاز طبیعی است. هم اکنون عرضه گاز با توجه به برچسب نصب شده بر روی خودروها انجام می شود اما شاهد هستیم که این برچسب ها خرید و فروش می شوند. به همین دلیل نمی توان صحت بازرسی فنی خودرو در جایگاه بررسی کرد.

    وی با بیان اینکه اگر عرضه سی.ان.جی با کارت سوخت انجام شود امکان بررسی بازرسی فنی هر خودرو وجود خواهد داشت، گفت:  با توجه به اینکه ایران دارای بیشترین خودرو گاز سوز در جهان است باید مصرف کنندگان دوگانه سوز شناسایی شود.

    ریئس انجمن صنفی جایگاهداران سی.ان.جی با تأکید بر اینکه نیاز است صندوق پشتیبان صنعت سی.ان.جی ایجاد شود ، اعلام کرد:  طی 21 بند پیشنهاد و راهکار خود را برای رفع مشکلات صنعت سی.ان.جی به معاونت اجرایی  ریاست جمهوری، ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت و وزارت کشور ارائه کرده ایم.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط