فونیکسریمکسبهتام

جزییاتی از کلید خوردن سومین آزادراه سال۹۴

صرفه‌جویی ۵۵۰ میلیون لیتری با گام دوم حرم تا حرم

عصر خودرو : پس از افتتاح قطعه اول آزاد‌راه حرم تا حرم حدفاصل قم تا گرمسار در سال گذشته حالا وزیر راه و شهرسازی کلنگ دومین بخش از این آزادراه بزرگ را نیز به زمین زده تا دروازه های آزادراهی بر یکی از پرترددترین استان های کشور گشوده شود.

صرفه‌جویی ۵۵۰ میلیون لیتری با گام دوم حرم تا حرم
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، این بخش از آزاد‌راه که شهر سبزوار را به نیشابور و سپس مشهد متصل می‌کند بناست با طول 223 کیلومتر و با مشارکت سرمایه‌گذار خصوصی ساخته شود.

    با تکمیل این آزادراه استان خراسان رضوی به عنوانی پرترد‌دترین استان کشور که سالانه بیش از 20 میلیون مسافر را در خود جای می‌دهد رسما به کریدور شرق به غرب ایران متصل شده و با یک شبکه آزاد راهی گسترده به دیگر نقاط کشور متصل می‌شود.

    طبق اعلام نورزاد، رییس شرکت ساخت و توسعه زیربناهای کشور پس از اجرایی شدن این قطعه در کنار حدود 152 کیلومتر آزاد‌راهی که در سال گذشته از قم تا گرمسار ساخته شده رسما دو بخش مهم از این آزاد‌راه به بهره‌برداری می‌رسد و کار بر روی ضلع سوم ادامه خواهد داشت. ضلعی که بناست به طول 120 کیلومتر حدفاصل گرمسار تا سمنان ساخته شود.

    البته کار بر روی قطعه سوم این آزاد راه قدری طولانی‌تر خواهد شد، زیرا طبق اعلام معاون وزیر راه و شهرسازی این پروژه در حال حاضر در مرحله‌ی مطالعات به سر می‌برد.

    طبق برآورد انجام گرفته از سوی معاون وزیر راه و شهرسازی با افتتاح این قطعه جدید حدود 30 کیلومتر از مسیر و 60 دقیقه از زمان سفر به سمت مشهد و شهرهای استان خراسان رضوی کاسته خواهد شد و 550 میلیون لیتر نیز در مصرف بنزین و گازوئیل صرفه‌جویی می‌شود که در نهایت حدود 18 هزار میلیارد ریال برای کشور سود اقتصادی خواهد داشت.

    وزیر راه نیز در حاشیه کلنگ زنی این پروژه اعلام کرده قطعه سبزوار-نیشابور-مشهد آزادراه حرم تا حرم 4 سال دیگر به اتمام می‌رسد و البته برای تکمیل آن برآورد مالی دو هزار و 500 میلیارد تومانی در نظر گرفته شده است.

     رییس جمهوری در ماه‌های پایانی سال 1393 با حضور در استان قم رسما از قطعه نخست آزاد‌راه حرم تا حرم بهره‌برداری کرده و کنارگذر جنوبی تهران را نیز که بناست به طول 158 کیلومتر ساخته شود کلنگ‌زنی کرد.

    دولت در طول ماه‌های گذشته چند پروژه مهم آزاد‌راهی را کلنگ زنی کرده که محور سبزوار – نیشابور – مشهد به دلیل قرار‌گرفتن در یکی از پرتردد‌ترین مسیر‌های ترانزیتی و مسافرتی و البته طول بالا مهم‌ترین آن به حساب می‌آید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو