فونیکسریمکسبهتام

معاون مرکز فوریت‌های پزشکی استان البرز:

یک‌طرفه شدن جاده کرج – چالوس حادثه‌ساز است

عصر خودرو : معاون مرکز فوریت‌های پزشکی استان البرز گفت: محور کرج - چالوس یکی از حادثه‌خیزترین جاده‌های استان البرز است.

یک‌طرفه شدن جاده کرج – چالوس حادثه‌ساز است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو»به نقل از ایسنا، آرش رحمتی  اظهار کرد: هر روز اخباری در خصوص وقوع تصادف رانندگی در این جاده منتشر می‌شود که حجم این تصادفات در تعطیلات آخر هفته و روزهای خاصی از سال مانند تعطیلات نوروز بیشتر می‌شود.

    وی ادامه داد: یک‌طرفه شدن جاده چالوس در جمعه‌ هر هفته یکی از دلایل وقوع تصادفات ناگوار رانندگی در این محور است.

    رحمتی خاطرنشان کرد: با یک‌طرفه شدن جاده چالوس، خیال رانندگان از عبور خودرو از لاین کناری راحت می‌شود و در نتیجه آنان آن طور که باید و شاید در رانندگی دقت نمی‌کنند.

    این مقام مسئول اضافه کرد: از آنجا که شتاب خودروها در مسیر یک‌طرفه چالوس به کرج زیاد است، گاه کوچک‌ترین بی‌دقتی منجر به وقوع حوادث ناگوار می‌شود.

    معاون مرکز فوریت‌های پزشکی استان البرز ادامه داد: علاوه بر این به دلیل اینکه بسیاری از رانندگان با پیچ و خم جاده چالوس آشنا نیستند، سرعت زیاد آنها در زمان یک‌طرفه شدن جاده باعث وقوع تصادف می‌شود.

    وی افزود: یک‌طرفه شدن محور کرج - چالوس ارائه خدمات امدادی را نیز دشوار می‌کند. وقتی جاده کرج - چالوس یک‌طرفه می‌شود آمبولانس‌ها امکان بازگشت به محور چالوس را ندارند و اگر در این ساعات حادثه‌ای اتفاق بیفتد که به اعزام تعداد زیادی آمبولانس و نیروی امدادی نیاز باشد، با مشکل مواجه می‌شویم.

    رحمتی در عین حال تصریح کرد: البته مرکز فوریت‌های پزشکی استان در ساعات یک‌طرفه شدن این جاده، هر یک از پایگاه‌های مستقر در این محور را با دو آمبولانس تجهیز می‌کند ولی این اقدام کافی نیست.

    وی یادآور شد: استفاده از امداد هوایی یکی دیگر از راهکارهای مرکز فوریت‌های پزشکی استان برای ارائه پوشش مناسب امدادی در زمان یک‌طرفه شدن جاده چالوس است.

    معاون مرکز فوریت‌های پزشکی استان البرز اظهار کرد: درشرایط فعلی تنها فضای مناسب برای فرود بالگرد در این محور، منطقه ری‌زمین است، بنابراین باید به فکر افزایش نقاط بیشتری برای ساخت پد فرود بالگرد در این محور باشیم تا ظرفیت‌های امداد هوایی در مسیر کرج - چالوس افزایش یابد.

    رحمتی خاطرنشان کرد: تا کنون چهار نقطه برای ساخت پد فرود بالگرد دراین محور جانمایی شده که در صورت تخصیص اعتبار عملیات احداث آنها به زودی آغاز می‌شود.

    وی در پایان گفت: بدون شک استفاده از امداد هوایی در ساعات یک‌طرفه شدن جاده چالوس و در فضاهایی که آمبولانس توانایی پوشش‌دهی آنها را ندارد، نجات‌بخش جان بسیاری از مصدومان خواهد بود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو