فونیکسریمکسبهتام

استاندار آذربایجان‌شرقی خواستار شد

فراهم شدن زمینه تردد آسان خودروهای شخصی مردم نخجوان در آذربایجان‌شرقی

عصر خودرو : استاندار آذربایجان‌شرقی از ناظر گمرکات آذربایجان شرقی خواست تا زمینه تردد آسان خودروهای شخصی مردم نخجوان و همچنین تسهیل عبور و مرور خودروهای باری این جمهوری در استان را فراهم کند.

فراهم شدن زمینه تردد آسان خودروهای شخصی مردم نخجوان در آذربایجان‌شرقی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس، اسماعیل جبارزاده در دیدار با واصف طالب‌اف، رئیس مجلس عالی جمهوری خودمختار نخجوان، با اشاره به عزم جدی دولت جمهوری اسلامی ایران برای توسعه روابط با کشورهای همسایه در تمام زمینه‌ها، اظهار داشت: با این رویکرد در ارتباط با توسعه روابط با جمهوری خودمختار نخجوان گام‌های موثری برداشته شده است.

    وی با بیان این که شخص رییس جمهور بر توسعه روابط با جمهوری آذربایجان و جمهوری خودمختار نخجوان تاکید زیادی دارد، افزود: در این زمینه هیچ حد و مرزی قایل نیستیم.

    جبارزاده با بیان اینکه آذربایجان به عنوان کشور برادر و دوست یکی از اولویت‌های آذربایجان‌شرقی برای جذب سرمایه‌گذاری است، افزود: طی دو سال اخیر سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی در طرح‌های مختلف استان سرمایه‌گذاری کرده‌اند و ما ترجیح می‌دهیم که با سرمایه‌گذاران آذربایجانی و نخجوانی کار کنیم.

    استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به این که وجود معادن مس و 35 نوع ماده معدنی دیگر در استان، ظرفیت بزرگی برای سرمایه‌گذاران خارجی است، یادآور شد: در این زمینه یک شرکت روسی برای استحصال طلا در استان ظرف یک سال آتی سرمایه‌گذاری کرده و آزادراه تبریز- بازرگان نیز به یک شرکت ترکیه‌ای و تولید چهار هزار مگاوات برق به یک شرکت اتریشی واگذار شده است.

    وی با بیان این که دولت از تمام سرمایه‌گذاران خارجی و بخش خصوصی حمایت می‌کند، گفت: زمینه توسعه همکاری دو جانبه در زمینه‌های درمان، گردشگری و کشاورزی میان آذربایجان شرقی و جمهوری خودمختار نخجوان آماده است و همکاری در این زمینه‌ها علاوه بر تامین نیازهای داخلی، نیاز بازارهای منطقه را نیز تامین می‌کند.

    دکتر جبارزاده با اشاره به ظرفیت‌های استان آذربایجان شرقی در تولید دارو و مواد غذایی، اعلام کرد: شرکت‌های تولیدی استان آماده تولید دارو و مواد غذایی با استانداردهای موردنظر کشورهای همسایه هستند.

    استاندار آذربایجان‌شرقی به ناظر گمرکات آذربایجان شرقی دستور داد تا زمینه تردد آسان خودروهای شخصی مردم نخجوان و همچنین تسهیل عبور و مرور خودروهای باری این جمهوری در استان را فراهم کند.
    توسعه همکاری‌های مشترک، راهی برای ورود به بازارهای بزرگ جهانی

    رییس مجلس عالی جمهوری خودمختار نخجوان نیز در این دیدار توسعه همکاری‌های مشترک با ایران و آذربایجان شرقی را گامی برای ورود به بازارهای بزرگ جهانی دانست و اظهار کرد: در حال حاضر همکاری‌های دوطرف در سطح خوبی قرار دارد که با تقویت مناسبات، این سطح از همکاری‌ها قابل افزایش است.

    واصف طالب‌اف افزود: هم‌اکنون دو طرف در زمینه مرغداری و کشاورزی، همکاری و مشارکت دارند و جمهوری خودمختار نخجوان آماده است تا سود سرمایه‌گذاران ایرانی را تضمین کند.

    وی اضافه کرد: در مقابل سرمایه‌گذاران جمهوری آذربایجان نیز به سرمایه‌گذاری در ایران و منطقه آزاد تجاری ارس تمایل زیادی دارند و زمینه‌های زیادی برای توسعه روابط اقتصادی و تجاری وجود دارد.

    وی به زمینه‌های همکاری بالقوه دو طرف اشاره کرد و گفت: تبادل دانشجو بین دو طرف نیز می‌تواند زمینه همکاری دیگری باشد، ضمن اینکه جمهوری نخجوان آماده است در بخش درمان نیز از تجارب و دانش بالای پزشکان ایران استفاده کند.

    رییس مجلس نخجوان همچنین از استاندار آذربایجان شرقی خواست تا با تسهیل امور گمرکی، ایجاد امکانات رفاهی و رفت و آمد آسان خودروهای شخصی بین دو طرف، زمینه را برای توسعه روابط و همکاری ها فراهم کند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو