فونیکسریمکسبهتام

در جلسه هیات وزیران به ریاست روحانی

یکصدمیلیارد ریال برای بهسازی محور کرج – چالوس اختصاص یافت

عصر خودرو:هیات وزیران روز چهارشنبه در نشستی به ریاست حسن روحانی رئیس‌جمهور، سند آسیب شناسی کلانشهرها را در بخش محیط زیست و خدمات شهری بخش فضای سبز به تصویب رساند.

یکصدمیلیارد ریال برای بهسازی محور کرج – چالوس اختصاص یافت
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از فارس، هیات وزیران روز چهارشنبه در نشستی به ریاست حسن روحانی رئیس‌جمهور، سند آسیب شناسی کلانشهرها را در بخش محیط زیست و خدمات شهری بخش فضای سبز به تصویب رساند.

    این سند، با توجه به اهمیت فضای سبز و پایین بودن میزان متوسط سرانه‌های فضای سبز شهری در کشور در مقایسه با سرانه پیش بینی شده و لزوم انجام اقدامات اساسی جهت برون رفت از وضعیت فعلی، تصویب شد.

    بر اساس این تصمیم، مقرر شد در راستای تأمین منابع آبی پایدار فضاهای سبز شهری، اقدمات زیر انجام پذیرد:
    - اعلام وضعیت آب موجود و آب مورد نیاز بر اساس مطالعات فنی و اجرایی دقیق
    - تخصیص منابع آبی مورد نیاز وضع موجود از محل پساب فاضلاب یا سایر منابع غیرکیفی با رعایت اولویت‌ها
    - واگذاری رایگان فاضلاب خام به شهرداری‌ها
    - واگذاری بهره‌برداری حریم رودخانه‌ها و مسیل‌ها در داخل محدوده شهرها به شهرداری‌های متقاضی
    هیأت وزیران همچنین با توجه به حجم بالای تردد جاده‌ای در محور کرج – چالوس و لزوم ایمن سازی جاده مذکور، مبلغ یکصدمیلیارد ریال برای بهسازی محور یاد شده در اختیار دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط قرار داد.
    در این جلسه همچنین سازمان حفاظت محیط زیست به مناسبت هفته محیط زیست گزارشی در خصوص «محیط زیست و توسعه پایدار» ارایه نمود.

    این گزارش به بررسی ظرفیت زیستی در ایران و جهان و ارزیابی میزان مصرف بشر و اثرات آن بر محیط زیست پرداخته و با اشاره به فرصت‌های محیط زیست محیطی و تنوع زیستی بالای کشور، به برنامه‌ها و اقدامات انجام شده از قبیل اجرای برنامه‌هایی جهت ارتقای سطح آگاهی و فرهنگ، تشکیل شبکه سازمان‌های مردم نهاد در سطح کشور و برگزاری کارگاه‌های توان‌افزایی مشارکتی برای شبکه ظرفیت نیروی جوان کشور، ایجاد صندوق ملی و محیط زیست، تأسیس پژوهشکده محیط زیست و توسعه پایدار، نظام مدیریت سبز، گسترش ساز و کارهای فرابخشی حفاظت از محیط زیست و تدوین سند اقتصاد کم کربن وتصویب آن در هیأت وزیران اشاره شده است.

    از دیگر موضوعات عنوان شده در گزارش سازمان حفاظت محیط زیست، «اقتصاد سبز» به عنوان ابزاری برای دستیابی به توسعه است.
    در ادامه جلسه استاندار اردبیل نیز گزارشی از برنامه‌ها و اقدامات انجام شده در دولت یازدهم و پیشرفت طرح‌های مصوب سفر رییس‌جمهور به هیأت وزیران ارایه داد.

    در گزارش مذکور برنامه‌های دولت برای توسعه زیرساخت‌ها از جمله فعال شدن پروژه چهاربانده راه اردبیل – مشکین شهر، فعال شدن عملیات سدهای بزرگ استان و گازرسانی بالغ بر 100روستا در اردبیل بیان شد. در زمینه توسعه واحدهای دانش‌بنیان نیز به راه‌اندازی پارک علم و فناوری و اختصاص 10 هکتار زمین، ایجاد مراکز رشد در دانشگاه‌ها، پیگیری راه‌اندازی دانشگاه صنعتی اشاره شد.
    همچنین آخرین وضعیت طرح‌های مصوب سفر رییس جمهوری و پیشرفت در آن شامل تأمین آب آشامیدنی اردبیل از سد یامچی، اجرای سدگیوی، مطالعات اکتشافی پهنه‌های معادن استان، کانال کشی و زه‌کشی بیش از 83 هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی، طرح راه‌آهن میانه به اردبیل، بخش بخار نیروگاه سبلان، طرح جامع گردشگری و سرمایه‌گذاری نیز ارایه شد.
    رییس جمهوری با تشکر از استاندار و دستگاه‌های اجرایی و همچنین سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور در پیگیری برنامه‌ها و تخصیص اعتبار مورد نیاز، استان اردبیل را از جهت گردشگری و کشاورزی دارای استعدادهای فراوان و ظرفیت‌های بسیار دانست و دستگاه‌های اجرایی را به برنامه‌ریزی برای بهره‌گیری مناسب از این ظرفیت‌ها توصیه نمود.
    در این جلسه همچنین تعدادی از پیشنهادات دستگاه های اجرایی پس از بررسی به تصویب رسید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو