فونیکسریمکسبهتام

«اختصاصی عصرخودرو»

سدان دلفریب کیا در نزدیکی های مرز کمال ...

عصر خودرو: اُپتیمای کیا با فیس‌لیفت نسل دومش در بازار کشورمان شناخته شد اما خیلی ها شاید حتی چهره آن نسل را هم دیگر به یاد نداشته باشند. دلیل آن هم اُپتیمای محشری است که کیا سال ۲۰۱۰ در نمایشگاه بین‌المللی خودرو نیویورک به عنوان جانشین آن معرفی کرد.

سدان دلفریب کیا در نزدیکی های مرز کمال ...
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو»، تا به آن زمان، اُپتیما چیزی نبود جز یک سوناتای کیا-نشان که قرار بود رو در روی حکمرانان بازار سدان های خانوادگی سایز-متوسط از جمله کمری، آکورد و آلتیما قرار بگیرد اما حتی به سایه آنها هم نتوانست نزدیک شود. با نسل سوم اما ورق کاملا برگشت؛ نسلی که در آن، اُپتیما ژست یک سدان اروپایی خوش‌ساخت، شیک و خوش‌چهره را به خود گرفت و بالاخره توانست رو‌در‌روی حکمرانان کلاس خود، قد علم کند. حال پس 5 سال، کیا بار دیگر با جانشینی دیگر برای اُپتیما در نمایشگاه بین‌المللی خودرو نیویورک حاضر شده با این امید که نسل جدید، به مراتب دلفریب‌تر و افسونگر‌تر از نسلی باشد که قرار است جایگزینش شود.
    پیتر شرِه‌یِر و تیم طراحانش در فرم دادن به پیکره نسل جدید اُپتیما، به جای رویکردی انقلابی، رویکردی تکاملی را انتخاب کرده اند تا زیبایی پیکره دلفریب نسل سه را این بار کمال برسانند. در دماغه، جلوپنجره پوزه‌ببر کیا پهن‌تر از گذشته، بدون قاب از دو طرف به چراغ های جلو جدید با فرمی دگرگون شده نسبت به نسل های گذشته چسبیده تا در کنار پهن‌تر جلوه دادن چهره، و همچنین خشونت بیشتری که با فرم کاملا تهاجمی تر زیر پوزه در سپر تزریق شده، ابهت بیشتری به چهره اُپتیمای نسل چهار بدهد. خطوط برآمده جدید بر روی کاپوت نیز سعی در قدرتمند تر جلوه دادن پیشرانه ای دارند که زیر آن آرمیده. در نمای جانبی، آنچه که بیشتر از همه جلب نظر می کند، باریک تر شدن ستون عقب است و به همین نسبت، بزرگتر شدن شیشه های جانبی که هم کابین را به مراتب جادار تر از گذشته جلوه می دهد و هم این نما را بیشتر از گذشته به نمای جانبی یک کوپه 4در نزدیک می کند. نمای عقب هم به لطف چراغ های باریک تر،‌اسپرتی‌تر و کمی مدرن‌تر جلوه می‌کند.
    *مجید رقیبی
     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم