فونیکسریمکسبهتام

۲۰ پیچ خطرناک و ضرورت اصلاح هندسی

تردد روزانه تا۶۵هزار خودرو ازجاده چالوس

عصر خودرو : رییس پلیس راه البرز با اشاره به تردد روزانه ۶۵ هزار خودرو از جاده کر ج - چالوس در تعطیلات، بر ضرورت برخی اصلاحات هندسی در این جاده پرتردد کشور، تاکید کرد.

تردد روزانه تا۶۵هزار خودرو ازجاده چالوس
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا، سرهنگ رضا اکبری افزود: جاده کرج - چالوس با بیش از 160کیلومتر راه نیمی ازآن در استان البرز قراردارد و گرچه روزانه به طور متوسط بیش از30 هزار خودرو از آن عبور می کنند اما این تعداد در روزهای تعطیل به بیش از 65 هزار تردد درآن صورت می گیرد.

    وی اضافه کرد: با توجه وضعیت خاص جاده چالوس و باریک بودن و دارا بودن پیچ و خم زیاد، ضروری است تا اصلاحات برای کاهش ترافیک و تصادفات دراین مسیر صورت گیرد.

    وی با اشاره به اینکه بیشتر تصادفات جاده چالوس ناشی ازسبقت غیرمجاز، انحراف به چپ و یا ناتوانی کنترل وسیله نقلیه است، خاطرنشا ن کرد: شناسایی پیچ های خطرناک و حادثه خیز توسط پلیس راه صورت گرفته و به اداره راه وشهرسازی استان منعکس شده است.

    اکبری افزود: 20 پیچ خطرناک در مسیر جاده چالوس وجود دارد که هشت پیچ آن نیاز به اصلاح دارد که تا عملیات پیچ بری یا تعریض جاده تلاش شده با نصب تابلوهای هشدار دهنده مناطق پرخطر برای رانندگان شناسایی شود.

    وی خاطرنشان کرد: نیمه تمام ماندن عملیات تعریض باعث شده که در ایام پر ترافیک شاهد تجمع طولانی خودروها باشیم که ادامه تعریض از اهم اولویت های کاری اداره کل راه وشهرسازی است، گرچه این امر نیازبه اعتبار و زمان دارد.

    اکبری همچنین با تاکید بر ضرورت نصب دیوار سنگی و تعویض گاردریل ها در مسیر جاده چالوس، اظهار داشت: فرسودگی گاردریل ها در مسیرکوهستانی جاده چالوس توان جلوگیری وسیله نقلیه به رودخانه و دره را ندارد و می طلبد نسبت به تعویض آنها هرچه زودتر اقدام شود.

    جاده چالوس یکی از مهمترین جاده های مواصلاتی کشور است است که از میان شهر کرج در استان البرز شروع و به شهر چالوس در مازندران وصل می شود، برخی این جاده را یکی از زیباترین جاده های جهان می دانند.

    محور چالوس – کرج از بی نظیرترین مناظر و چشم اندازهای بکر و طبیعی و از پرطرفدارترین مسیرهای منتهی به شمال کشور می باشد که همین امر گاهی سبب ترافیک های سنگین بویژه در تعطیلات می شود.

    این جاده در سال 1312 مورد بهره برداری قرار گرفت. از این زمان به بعد، انواع رستوران ها و واحدهای اقامتی و پذیرایی در کنار این جاده شکل گرفت و با ساخت سد امیر کبیر (سد کرج) در سال 1340 به جاذبه ها و زیبایی های این جاده افزوده شد و در اندک زمانی این جاده به یکی از تفریح گاه های مهم گردشگری ایران تبدیل شد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو