فونیکسریمکسبهتام

با حضور ترکان

بزرگ‌ترین تقاطع غیرهمسطح شمال کشور در انزلی افتتاح شد

عصر خودرو : عرشه تقاطع غیرهمسطح شهید نامجوی منطقه آزاد انزلی به عنوان بزرگ‌ترین تقاطع غیرهمسطح شمال کشور با حضور اکبر ترکان مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد افتتاح شد.

بزرگ‌ترین تقاطع غیرهمسطح شمال کشور در انزلی افتتاح شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس، مراسم افتتاح بزرگ‌ترین تقاطع غیرهمسطح شمال کشور دقایقی پیش با حضور اکبر ترکان مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد، استاندار گیلان و دیگر مسئولان در دهکده ساحلی انزلی آغاز شد.

    مدیر عامل منطقه آزاد انزلی با اشاره به ویژگی‌های تقاطع غیرهمسطح این منطقه اظهار کرد: مراحل احداث عرشه تقاطع غیر همسطح منطقه از سال 88 آغاز شد و با تلاش و همت مضاعف در دولت تدبیر و امید به اتمام رسیده است.

    رضا مسرور با بیان اینکه روند ساخت پروژه مذکور از سال 91 با وقفه و بلاتکلیفی مواجه شده بود، افزود: از آبان ماه سال 92 پس از استقرار تیم مدیریتی جدید و فعال‌سازی پروژه‌های راکد در روند احداث مسیر مستقیم این پروژه تسریع شد.

    وی با اشاره به اینکه در کمتر از 19 ماه پیشرفت فیزیکی عرشه آن به 100 درصد رسیده است، تصریح کرد: امروز این پروژه مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

    مدیر عامل منطقه آزاد انزلی تقاطع غیرهمسطح را حلقه تکمیل‌کننده محور چهار خطه شهید فاتحی در محل اتصال با مجتمع بندری کاسپین دانست و ادامه داد: این تقاطع با اعتبارات سازمان منطقه آزاد انزلی به بهره‌برداری رسیده است.

    وی تقاطع غیرهمسطح را دارای اهمیت ویژه‌ای خواند و یادآور شد: تقاطع غیرهمسطح به لحاظ کنترل و هدایت ترافیک ورودی و خروجی به منطقه آزاد انزلی از ویژگی‌های خاصی برخوردار است.

    مسرور دلیل نامگذاری این تقاطع به نام «شهید سید موسی نامجوی» را به منظور ادای احترام به جایگاه رفیع این شهید سرافراز گیلانی عنوان کرد.

    تقاطع غیرهمسطح شهید موسی نامجوی برای تامین تمام مسیرهای حرکتی، گردشی و تغییر مسیرها بوده و یک زیرگذر به طول 600 متر دارد.

    تقاطع مذکور برای اتصال مسیر رشت‌ـ‌ انزلی به مجتمع بندری کاسپین و به منظور توزیع متوازن بار ترافیکی بندر مذکور طراحی شده و دسترسی مسیر راه‌آهن به محل اسکله و اتصال منطقه به کمربندی امامزاده هاشم نیز از مسیر زیر پل مذکور صورت می‌گیرد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو