فونیکسریمکسبهتام

گردنه رنگرز زرندیه برای تردد مسافران ایمن می شود

عصر خودرو : نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس گفت: با اجرای عملیات ایمن‌ سازی گردنه رنگرز در محور قدیم ساوه به زرندیه، این جاده برای ترددکنندگان این محور ایمن می شود.

گردنه رنگرز زرندیه برای تردد مسافران ایمن می شود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، شهلا میرگلوبیات با بیان اینکه این گردنه یکی از نقاط حادثه‌خیز شهرستان است، افزود: عملیات اجرایی رفع این نقطه حادثه خیز با احداث  دو مسیر رفت و برگشت و با تخصیص 15 میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی هم اینک در حال انجام است و یک و نیم کیلومتر آن پایان یافته است.

    وی عنوان کرد: گردنه رنگرز در محور قدیم ساوه به زرندیه واقع شده و تاکنون حوادث جاده‌ای بسیاری به ویژه در فصل زمستان در این مکان رخ داده که امیدواریم با ایمن‌سازی آن شاهد کاهش تصادفات ناگوار باشیم.

    نماینده مردم ساوه و زرندیه بیان داشت: محور قدیم ساوه - زرندیه یکی از نقاط پرترافیک و حادثه خیز شهرستان است که تعریض آن، نقش مهمی در کاهش ترافیک و تلفات دارد و دو بانده شدن این جاده با توجه به تردد بالای آن، یکی از اولویت‌های این شهرستان است که با توجه به متمرکز نبودن اعتبارات، به صورت قطعه قطعه در حال اجرا است.

    میرگلوبیات با بیان این که طول جاده قدیم ساوه - زرندیه حدود 60 کیلومتر است، گفت: سالانه تعداد زیادی از مردم و مسافرانی که از این مسیر عبور می‌کنند به‌ علت نامناسب بودن مسیر و وجود شیب تند، جان خود را از دست می‌دهند و تعریض این جاده برای کاهش میزان تصادفات جاده ای و پایین آمدن میزان مرگ و میر ضروری است.

    وی اضافه کرد: سال گذشته کارشناس معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری برای عملیاتی شدن پروژه تعریض جاده قدیم ساوه - زرندیه از این محور بازید کرد و مقرر شد عملیات تعریض آن با هدف بالا بردن سطح ایمنی رانندگانی که از این جاده عبور می کنند، انجام شود.

    نماینده مردم ساوه و زرندیه با اشاره به اینکه این جاده 40 سال پیش احداث شده است، اظهار داشت: این محور هم اکنون با افزایش بار ترافیک جوابگوی تردد انواع خودروهای سبک و سنگین نیست، بنابراین تعریض آن می تواند بسیاری از مشکلات پیش رو از جمله سوانح رانندگی را کاهش دهد.

    وی افزود: برخی جاده‌های شهرستان ساوه و زرندیه با توجه به قدمت بالا نیاز به تعریض و بازسازی دوباره دارند، در غیر این صورت هر روز شاهد افزایش میزان تصادفات و صدمات در جاده های استان هستیم.

    گفتنی است زرندیه دارای 60 کیلومتر آزاد راه، 119 کیلومتر راه اصلی شریانی و 94 کیلومتر راه اصلی غیرشریانی است و طول گردنه رنگرز در جاده قدیم ساوه به زرندیه نیز سه کیلومتر است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو