فونیکسریمکسبهتام

امروز در همایش وزارت راه انجام شد

انتقال تجربه کشورهای اروپایی در واگذاری آزادراه‌ها و بزرگراه‌ها به بخش خصوصی

عصر خودرو : «انجمن جهانی راه» در راستای توسعه تجارب فنی و اجرایی و به اشتراک گذاشتن سیاست‌ها در حوزه تخصصی حمل و نقل جاده‌ای فعالیت‌ می‌کند و امروز برخی از دست‌اندرکاران این امر به انتقال تجربیات کشورهای خود در واگذاری آزادراه‌ها و بزرگراه‌ها به بخش خصوصی پرداختند.

انتقال تجربه کشورهای اروپایی در واگذاری آزادراه‌ها و بزرگراه‌ها به بخش خصوصی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس، طبقه چهاردهم ساختمان شهید دادمان وزارت راه و شهرسازی امروز میزبان کارشناسان داخلی و چند تن از مسئولان وزارت حمل و نقل کشورهای اسپانیا، اتریش و ایتالیا در همایش کمیته تأمین مالی و سرمایه‌گذاری پیارک (انجمن جهانی راه) بود.

    در این مراسم معاون مرکز مطالعات اقتصادی وزارت حمل و نقل اسپانیا (جراردو گاویلانس)، مدیر دفتر فاینانس وزارت حمل و نق ایتالیا (فابیر پاسکوالی) و رئیس اداره مشارکت عمومی و خصوصی وزارت حمل و نقل اتریش (راکس والکر) به ایراد سخنانی پرداختند و تجربیات کشور خود در خصوص تأمین مالی و سرمایه‌گذاری در بخش حمل و نقل جاده‌ای را بیان کردند.

    ‌ارائه تجربیات در واگذاری آزادراه‌ها و بزرگراه‌ها به بخش خصوصی از مواردی است که در همایش امروز وزارت راه و شهرسازی بررسی شد.

    بنابراین گزارش انجمن جهانی راه (پیارک) تشکیلات تخصصی است که در راستای توسعه تجارب فنی و اجرایی، به اشتراک گذاشتن سیاست‌ها، خط‌ مشی‌‌ها و روش‌های اجرایی در حوزه تخصصی حمل و نقل جاده‌ای فعالیت‌ می‌کند.

    پیآرک (تأسیس در سال 1909 و مستقر در فرانسه) بازوی مشورتی شورای توسعه اقتصادی اجتماعی ملل متحد در حوزه حمل و نقل جاده‌ای به حساب می‌آید.

    مأموریت کمیته تخصصی تأمین مالی و سرمایه‌گذاری پیآرک برنامه‌ریزی و تدوین راهبردهای تجهیز منابع مالی پایدار و تأمین مالی پروژه‌های جاده‌ای با در نظر گرفتن تجارب موفق کشوهای عضو و ارائه مشاوره به سازمان‌های راهسازی و راهداری کشورهای عضو است؛ اعضای این کمیته را مدیران کل تأمین مالی و سرمایه‌گذاران سازمان‌ها و شرکت‌های بین‌المللی راهسازی و راهداری کشورهای عضو تشکیل داده‌اند.

    این انجمن که عضویت بیش از 120 کشور جهان را دارد با تمرکز بر موضوعات نگهداری و ایمن‌سازی راه‌ها، ‌حمل و نقل بار، حمل و نقل ترکیبی، ‌سیستم‌های هوشمند حمل و نقل و مدیریت حفظ پل‌ها و تونل‌ها فعال است.

    انجمن جهانی راه یا PIARC برای تبادل تجارب کشورهای عضو و تدوین سیاست‌گذاری‌ها و معرفی آخرین ابتکار عمل‌های موفق در کشورهای عضو در رابطه با ابعاد محتلف حمل و نقل جاده‌ای است.

    این انجمن برای پیگیری مستمر مأموریت‌های خود از 17 کمیته تخصصی در چهار حوزه برنامه‌ریزی و اقتصاد جاده‌ها، ارتقاء عملیات بهره‌برداری و سرویس‌دهی شبکه جاده‌ها، امنیت جاده‌ها و مدیریت دارایی‌های زیر ساخت جاده‌ای تشکیل شده است که کمیته تخصصی مالی و سرمایه‌گذاری یکی از کمیته‌های حوزه برنامه‌ریزی و اقتصاد جاده‌ها است.

    وزیر راه و شهرسازی روز 30 شهریور‌ماه 93 بود که در حکمی داود کشاورزیان (رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای) را به عنوان نماینده اول ایران در مجمع جهانی راه (پیارک) منصوب کرد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو