فونیکسریمکسبهتام

محور اسلام آباد - زانوگه چهارخطه شود

عصر خودرو : رئیس پلیس راه لرستان بر ضرورت چهارخطه کردن محور اسلام آباد - زانوگه تاکید کرد.

محور اسلام آباد - زانوگه چهارخطه شود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، سرهنگ مرتضی چغلوند ظهر سه شنبه در نشست فصلی پلیس راهور لرستان با اصحاب رسانه به اجرای طرح تابستانی پلیس راه استان اشاره کرد و اظهار داشت: طرح تابستانی پلیس راه در دو مرحله اجرا می شود که مرحله اول آن از 15 خرداد امسال آغاز شده و تا اول رمضان ادامه دارد.

    وی با بیان اینکه دستورالعمل های اجرای طرح تابستانه بر اساس نوع آسیب ها به پلیس راه ابلاغ می شود، افزود: مرحله دوم این طرح بعد از اتمام ماه رمضان آغاز شده و تا ششم مهرماه ادامه دارد.

    رئیس پلیس راه لرستان حجم تصادفات فوتی و جرحی را در فصل تابستان بیشتر از سایر فصول دانست و بیان داشت: از مردم لرستان انتظار داریم پلیس را در کنار خود دانسته نه بر علیه خود چرا که هدف ما از اجرای طرح ها تنها جریمه کردن افراد نیست بلکه هدف از اعمال قانون افزایش ضریب ایمنی در جاده ها و کنترل تخلفات است.

    سرهنگ چغلوند با اشاره به اینکه دو عامل سرعت و سبقت بیشترین عوامل ایجاد تصادفات در جاده ها هستند عنوان کرد: سرعت بیش از حد باعث تشدید حادثه شده و سبقت غیر مجاز نیز وضعیت تصادف را به حالتی ناگوار تبدیل می کند.

    وی اظهار داشت: پلیس راه استان برای کاهش تصادفات جاده ای در لرستان تمهیدات خاصی در طرح تابستانی اندیشیده است که می توان به احصا و شناسایی نقاط حادثه خیز و برنامه ریزی در سه مرحله کوتاه مدت، میان مدت و دراز مدت اشاره کرد که تا کنون 10 ها نقطه حادثه خیز در استان حذف شده است.

    رئیس پلیس راه لرستان علت کمین پلیس در نقاطه حادثه خیز و گردنه های خطرناک را کنترل و افزایش ضریب ایمنی دانست و افزود:خیلی از مردم خود از پلیس درخواست می کنند در نقاط حادثه خیز کمین کنند که این موضوع باعث کاهش حجم تخلفات می شوند پس نباید مردم نسبت به این قضیه انتقاد داشته باشند.

    سرهنگ چغلوند یادآور شد: هم اکنون مرکز پایش تصویری کنترل تخلفات استان در پلیس راه لرستان راه اندازی شده است که محورهای استان و جاده های اصلی توسط این دوربین ها رصد می شوند.

    وی محور زانوگه را یکی از محورهای پرتردد استان خواند که وجود کامیون های عراقی این محور را به یک محور ترانزیتی پر خطر تبدیل کرده است و گفت: هشت محور از استان های غرب کشور ارتباطشان به استان های جنوبی از طریق محور اسلام آباد – زانوگه انجام می شود که لازم است مسئولین نسبت به چهار خطه کردن این محور برای کاهش میزان تصادفات اقدام کنند.

    رئیس پلیس راه لرستان افزود: کامیون های عراقی پیوسته حرکت می کنند و اجازه مانور به خودروی سواری را نمی دهند و این موضوع باعث سبقت های ناخواسته از جانب خودروهای مسافربر و ایجاد تصادف می شود لذا پلیس راه استان این مشکلات را منعکس کرده که توسط نمایندگان استان در حال پی گیری است.

    سرهنگ چغلوند به برخورد پلیس راه با روزه خواران در ماه رمضان اشاره کرد و بیان داشت: با توجه به اینکه خوردن و آشامیدن در ماه رمضان خلاف شرع و قانون است لذا رانندگان متخلف در این زمینه اعمال قانون شده و جریمه خواهند شد.

    وی از مردم خواست در محورهای روستایی که عدم رعایت سرعت مطمئنه بیشترین علت تصادف است به دقت رانندگی کنند و افزود: نبستن کمربند ایمنی باعث وقوع حوادث ناگواری در جریان تصادفات می شود لذا بایستی در جاده ها تمامی سرنشینان خودرو از کمربند ایمنی استفاده کنند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو