فونیکسریمکسبهتام

انجام تمهیدات برای مرحله دوم سفرهای تابستانی

عصر خودرو : رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با اشاره به مرحله دوم سفرهای تابستانی پس از ماه مبارک رمضان، گفت: دوره‌های آموزشی ویژه رانندگان ناوگان حمل‌ونقل عمومی در نظر گرفته شده است.

انجام تمهیدات برای مرحله دوم سفرهای تابستانی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، داود کشاورزیان در دومین نشست ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر با بیان این که مرحله دوم سفرهای تابستانی با پایان ماه مبارک رمضان آغاز می‌شود، اظهار داشت: هدف از برگزاری این نشست‌ها، ایجاد هماهنگی میان دستگاه‌های مسئول و تامین نیازهای هموطنان و مسافران و گردشگران خارجی در ایام سفرهای تابستانی و همچنین بهبود خدمات‌رسانی و رفع کاستی‌ها و مشکلات موجود در این بخش است.

    وی از آمادگی کامل اکیپ‌های راهداری و راهداران در جاده‌های سراسر کشور خبر داد و افزود: در زمینه نصب علائم و تجهیزات ایمنی در جاده‌های سراسر کشور برنامه‌ها و اولویت‌های کاری در استان‌ها مشخص شده و اعتبارات لازم در این زمینه اختصاص یافته است. همچنین در زمینه تامین روشنایی در محورهای مواصلاتی، براساس تکلیف قانونی در نقاط مه‌گیر و داخل تونل‌ها اقدامات لازم تاکنون صورت پذیرفته است.

    معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به سال ساخت و قدمت برخی از راه‌ها همچون جاده چالوس و به ویژه جاده‌های کوهستانی خاطرنشان کرد: سرعت وسایل‌نقلیه در جاده‌ها باید مدیریت شود و اگر رانندگان با سرعت مطمئنه در جاده‌ها حرکت کنند، منجر به افزایش ایمنی سفر و کاهش تصادفات جاده‌ای می‌شود. در این راستا دوره‌های آموزشی ویژه رانندگان ناوگان حمل‌ونقل عمومی هم در نظر گرفته شده است که با همکاری کانون جهانگردی و اتومبیل‌رانی در سراسر کشور در سال‌جاری اجرا می‌شود.

    کشاورزیان در بخش دیگری از سخنان خود بر موضوع رسیدگی به وضعیت نمازخانه‌ها و سرویس‌های بهداشتی در رستوران‌ها در جاده‌های برون‌شهری تاکید کرد و افزود: در این زمینه پیشنهاد می‌شود مصوبه‌ای از سوی ستاد هماهنگی خدمات سفر ابلاغ شود و در مراکز استانی با مشارکت دستگاه‌های ذی‌ربط کمیته‌ای ایجاد شود تا نظارت کامل و اختیار اعمال قانون در صورت نیاز را داشته باشند.

    بر اساس این گزارش مرتضی رحمانی موحد معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری و رئیس ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر با اشاره به این که طرح تابستانی سفرها از سوی دستگاه‌های ذی‌ربط به استان‌های سراسر کشور ابلاغ شده است، افزود: ماه مبارک رمضان به لحاظ کاهش سفرها فرصتی است تا دستگاه‌های اجرایی بررسی میدانی از وضعیت امکانات سفر و خدمات گردشگری در استان‌ها به عمل آورده و عوامل نظارتی و کنترلی خود را برای ارایه خدمات مناسب به مسافران مستقر کنند.

    وی افزود: در سال‌جاری هم طبق روال سال گذشته دوره‌های آموزشی در زمینه توانمندسازی عوامل گردشگری در کشور در نظر گرفته شده است که با حضور عوامل و نمایندگان ستادهای سفر در استان‌ها از نیمه دوم سال‌جاری برگزار می‌شود.

    رحمانی موحد با تاکید بر لزوم مشارکت همه دستگاه‌ها در ارتقای کیفیت خدمات سفر به هموطنان، افزود: در این زمینه از استانداری‌های سراسر کشور درخواست خواهد شد، کمیته‌های کاری را در استان‌ها با حضور نمایندگان ستاد فعال کنند و به طور مستمر به رفع کاستی‌ها و مشکلات و ایجاد خدمات و امکانات رفاهی مسافران در حوزه‌های استانی ذی‌ربط رسیدگی و نظارت کنند.

    در همین حال، سرهنگ اسفندیاری جانشین فرمانده پلیس راه راهور ناجا اجرای مرحله دوم طرح تابستانه سفرها را از 28 تیرماه لغایت 4 مهرماه سال‌جاری اعلام کرد و افزود: این مرحله هم‌زمان با تعطیلات عید سعید فطر است که هر ساله به عنوان یکی از ایام پرتردد در جاده‌ها ثبت می‌شود و امید است با برنامه‌ریزی‌ها و هماهنگی‌های صورت گرفته در حوزه مدیریت ترافیک مشکل خاصی بروز پیدا نکند که این امر مستلزم ایجاد آمادگی در تمامی دستگاه‌های ذی‌ربط است.

    وی با بیان این که بیش از 35 درصد تصادفات جاده‌ای مربوط به عوامل واژگونی‌ها خودروها شناسایی شده است، افزود: برپایی ایستگاه‌های سلامت و مکان‌هایی برای توقف رانندگان در جاده‌ها به ویژه استان‌های کویری و ترغیب رانندگان به استراحت در مسیرهای طولانی از جمله اقدامات خوبی است که از سوی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری ایجاد شده است و باید نسبت به افزایش این ایستگاه‌ها اقدام شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو