فونیکسریمکسبهتام

انتقاد دادستان عمومی سمنان از جنجال رسانه ای علیه شرکت اتوبوس اسکانیا

عصر خودرو : دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان سمنان از جنجال رسانه ای و القای قضاوت های عامیانه درباره دلایل حوادث جاده ای اتوبوس اسکانیا، محصول شرکت عقاب افشان سمنان انتقاد کرد.

انتقاد دادستان عمومی سمنان از جنجال رسانه ای علیه شرکت اتوبوس اسکانیا
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان سمنان در نشست کمیته قضایی حمایت از سرمایه گذاران و شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی استان سمنان، به حوادث رخداده برای اتوبوس اسکانیا در محورهای مختلف کشور اشاره کرد و گفت: عده ای در میزگردهای در صدا و سیما جمع می شوند و در مورد این حوادث نظرات غیرکارشناسانه و تخمینی ارایه می کنند.

    حیدر آسیابی با اشاره به اینکه حتی نظر کارشناسان در بسیاری از حوادث این اتوبوس ها قطعی نبوده است، ادامه داد: در دوره ای، از قوه قضائیه درخواست کردیم روشی اتخاذ شود تا این مساله از قضاوت عمومی و رسانه به این شکل خارج شود.

    وی تاکید کرد: در گذشته زمانی که هنوز رای قطعی در مورد پرونده های مختلف این اتوبوس ها صادر نشده بود، خبرگزاری ها با الفاظ موهن این واحد تولیدی را زیر سوال می بردند.

    آسیابی افزود: اکنون به گونه ای شده که هر اتوبوسی در هر جاده ای تصادف می کند، همه گمان می کنند این اتوبوس باید از نوع اسکانیا و مربوط به این واحد تولیدی باشد.

    وی ادامه داد: نزد کاردانان فنی شناسایی علت حوادث نیز گویی تقصیر این واحد تولیدی از پیش مفروض شده است.

    دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان سمنان با انتقاد از عبارت‌هایی مانند شکارچی جاده ها و ارابه مرگ برای اتوبوس اسکانیا، تولیدی شرکت عقاب افشان در سمنان، افزود: در بیشتر حوادث، تغییراتی که رانندگان در شاسی خودرو ایجاد می کنند یا داشتن سرعت غیرمجاز، به عنوان علت اصلی حوادث، از نگاه افراد فنی نادیده گرفته می شود.

    وی تصریح کرد: پرونده های اتوبوس اسکانیا اکنون بیشتر رنگ و بوی رسانه ای و سیاسی پیدا کرده است و ویژگی قضایی آن کمرنگ شده است.

    آسیابی با اشاره به تلاش برای تغییر دیدگاه مسوولان دستگاه قضایی نسبت به پرونده های مربوط به حوادث اتوبوس های اسکانیا، از برخی پیش داوری های کارشناسان شناسایی دلایل حوادث نسبت به حوادث مربوط به اتوبوس های اسکانیا انتقاد کرد. وی ادامه داد: زمانی که نوعی بدبینی در مجموعه ای نسبت به مساله ای به وجود بیاید، نظر کارشناسی آنها دیگر مشخص است.

    دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان سمنان از تولیدکنندگان و سرمایه گذاران نیز خواست اطلاعات و معلومات حقوقی خود را در زمینه فعالیت خود افزایش دهند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو