فونیکسریمکسبهتام

مدیر برتر شبکه نمایندگی‌های خدمات پس از فروش عقاب‌افشان در اردبیل:

۹۰درصد تصادفات اسکانیا به‌دلیل دستکاری سیستم مرکزی است

عصر خودرو : بررسی‌ها نشان داد در بیشتر از ۹۰ درصد اتوبوس‌های اسکانیا که دچار مشکل شدند دستکاری‌های خطرناکی صورت گرفته بود که اختلال در عملکرد خودرو و آسیب‌دیدگی راننده و سرنشینان را در پی داشت.

۹۰درصد تصادفات اسکانیا به‌دلیل دستکاری سیستم مرکزی است
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، جواد علیزاده با اشاره به دستکاری برخی رانندگان در اتوبوس‌ها گفت: بررسی‌ها نشان داد در بیشتر از 90 درصد اتوبوس‌های اسکانیا که دچار مشکل شدند دستکاری‌های خطرناکی صورت گرفته بود که اختلال در عملکرد خودرو و آسیب‌دیدگی راننده و سرنشینان را در پی داشت.

    وی افزود: از جمله این دستکاری‌ها در خودرو می‌توان به بزرگ کردن باک خودرو برای حمل سوخت، دستکاری سیم‌کشی خودرو، استفاده از قطعات غیراصلی و بی‌کیفیت در قسمت‌های حساس خودرو، مثل زیربندی و ترمز، و همچنین فضاسازی برای حمل بار غیرمجاز اشاره کرد.

    وی خاطرنشان کرد: اتوبوس برای حمل مسافر است، ولی متأسفانه برخی رانندگان به منظور کسب سود بیشتر، اتوبوس را برای حمل بار و سوخت مورد استفاده قرار می‌دهند که خطراتی را برای جان و مال مردم به دنبال دارد.

    متن کامل گفت‌وگوی ایلنا با جواد علیزاده - مدیر برتر شبکه نمایندگی‌های خدمات پس از فروش عقاب‌افشان در اردبیل در ذیل آمده است:

    شما از چه سالی با شرکت عقاب افشان همکاری می‌کنید؟

    من از سال 1360 با خودروهای سنگین کار کرده‌ام. همکاری‌ام با شرکت عقاب‌افشان به عنوان نمایندگی خدمات پس از فروش هم اولین تجربه بنده در این حوزه است و از این همکاری بسیار راضی و خوشحالم. به هر حال، شرکت عقاب افشان مجموعه بزرگی است که شاید همکاری با آن برای همه رضایت‌بخش باشد.

    به عنوان یک همکار و نماینده خدمات پس از فروش محصولات شرکت عقاب افشان چه وجه تمایزی بین اتوبوس‌های اسکانیا و دیگر برندهای اتوبوس در ایران می‌بینید؟

    اتوبوس‌های اسکانیا یکی از باکیفیت‌ترین اتوبوس‌های ایران هستند و بعید است کسی بتواند این حقیقت را کتمان کند. شما با نگاهی به این اتوبوس‌ها ظرافت، کیفیت و استحکام را در آنها می‌بینید. خوشبختانه شرکت عقاب افشان با گذشت زمان خود را به‌روز کرده و مشتریان از سوار شدن به آنها لذت می‌برند. نکته مهم این که این شرکت همواره با پیشرفت تکنولوژی ساخت اتوبوس‌های اسکانیا در سوئد خود را به‌روز می‌کند و شاید تفاوت کمی بین کیفیت اتوبوس‌های اسکانیای ایران و سوئد وجود داشته باشد.

    معمولاً نمایندگی شما در بخش خدمات پس از فروش چه خدماتی به مشتریان ارائه می‌کند؟

    به گواه تمامی رانندگان اتوبوس‌های بین شهری، شرکت عقاب افشان بیشترین و بهترین نمایندگی‌های خدمات پس از فروش در کشور را دارد و این ویژگی یکی از عوامل مهم استقبال فراگیر از اتوبوس‌های اسکانیا در ایران است. به هر حال، ما در روند خدمات پس از فروش، هم کلاس‌های آموزشی ادواری در زمینه تعمیرات اتوبوس را برای پرسنل خود برگزار می‌کنیم و هم وظیفه تأمین قطعات اصلی مورد نیازمان را از انبار مرکزی عقاب افشان بر عهده داریم. ما غیر از این اقدامات،  همواره در زمینه تعمیرات و بازدیدهای دوره‌ای تلاش می‌کنیم با به‌کارگیری افراد متخصص برای تعمیرات مکانیکی، برقی و جلوبندی، به بهترین شکل ممکن خدمات لازم را به مراجعه‌کنندگان ارائه دهیم.

    چقدر تحریم‌ها در تأمین قطعات اصلی برای شما و مجموعه عقاب‌افشان مشکل ایجاد کرده است؟

    واقعاً فعالیت در این شرایط کار بسیار سختی است، اما مدیران ارشد شرکت عقاب‌افشان با تلاش و احساس مسؤولیت، به هر شکلی و بدون در نظر گرفتن تحریم‌های شدید اقتصادی، خود را موظف به تأمین قطعات اصلی از شرکت اسکانیای سوئد می‌دانند. خوشبختانه ما در تمامی موارد از قطعات اصلی برای اتوبوس‌های اسکانیا در ایران استفاده می‌کنیم و تا حالا هم مشکلی نداشته‌ایم.

    چه تغییراتی در اتوبوس‌های جدید شرکت عقاب افشان نسبت به گذشته برای بهبود کیفیت محصولات اعمال شده است؟

    خوشبختانه در این اتوبوس‌ها امکان دستکاری تا حد زیادی از رانندگان گرفته شده و آنها دیگر به ندرت می‌توانند در اتوبوس‌ها دخل و تصرف داشته باشند.

    مسأله دستکاری‌های خودسرانه اتوبوس‌های تولیدی شرکت عقاب‌افشان اخیراً مشکلاتی ایجاد کرد. در این باره توضیح می‌دهید؟

    به هر حال، این کار، اشتباهی جبران‌ناپذیر از سوی برخی رانندگان و مالکان اتوبوس‌ها بود. بعد از انجام بررسی‌ها مشخص شد در بیشتر از 90 درصد اتوبوس‌های اسکانیا که دچار مشکل شدند دستکاری‌های خطرناکی صورت گرفته بود که اختلال در عملکرد خودرو و آسیب‌دیدگی راننده و سرنشینان را در پی داشت. از جمله این دستکاری‌ها در خودرو می‌توان به بزرگ کردن باک خودرو برای حمل سوخت، دستکاری سیم‌کشی خودرو، استفاده از قطعات غیراصلی و بی‌کیفیت در قسمت‌های حساس خودرو، مثل زیربندی و ترمز، و همچنین فضاسازی برای حمل بار غیرمجاز اشاره کرد.

    اتوبوس برای حمل مسافر است، ولی متأسفانه برخی رانندگان به منظور کسب سود بیشتر، اتوبوس را برای حمل بار و سوخت مورد استفاده قرار می‌دهند که خطراتی را برای جان و مال مردم به دنبال دارد.

    چه موانعی بر سر راه توسعه و پیشرفت اتوبوس‌های شرکت عقاب افشان وجود دارد؟ آیا تحریم‌ها بر این موضوع تأثیرگذار بوده است؟

    به نظر بنده، شرکت عقاب افشان یکی از قوی‌ترین شرکت‌های خصوصی خودروسازی در ایران است که تحریم‌های غرب نتوانسته خللی در تولید و عرضه محصولات آن ایجاد کند. امیدوارم روزبه‌روز شرایط برای این شرکت که سرمایه‌گذاری بسیاری در داخل ایران کرده است، بهتر شود.و به عنوان سؤال پایانی، فکر می‌کنید چگونه نمایندگی خدمات پس از فروش اردبیل توانسته حائز رتبه اول در ارزیابی سال 1393 شود؟

    مطمئناً عوامل ریز و درشت بسیاری زمینه این موفقیت را فراهم کرده است. ما در نمایندگی عقاب افشان اردبیل علاوه بر کسب رتبه اول ارزیابی این شرکت در سال 93، توانسته‌ایم در دو سال اخیر به صورت پیاپی رتبه اول را در ارزیابی سازمان بازرسی استاندارد کشور نیز کسب کنیم. مطمئناً چنین موفقیتی در شرایط معمول رقم نمی‌خورد. نمایندگی اردبیل در سال 93 برای خدمات‌رسانی تمام وقت پرسنل خود به اتوبوس‌ها و کسب این عنوان، همکاری مستمری با شرکت عقاب افشان داشت، از ابزارآلات استاندارد این شرکت استفاده و قطعات اصلی اسکانیا را برای خود تأمین کرد. آرزو داریم در آینده هم ضمن کسب چنین عناوینی، زمینه رضایت هرچه بیشتر مشتریان را فراهم آوریم.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو