فونیکسریمکسبهتام

روستائیانی که هرروز خطرمی کنند

محور ترانزیت غرب روی کمربند حادثه

عصر خودرو : کمربندی نورآباد-کرمانشاه که از آن با عنوان کریدور ارتباطی شمال غرب به جنوب کشور یاد می شود به دلیل عدم توجه به استانداردها درطراحی واجرا شاهد حوادث مختلفی برای مسافران و روستاییان منطقه است.

محور ترانزیت غرب روی کمربند حادثه
نسخه قابل چاپ
شنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل ازمهر، یکی از مهمترین نیازها و مطالبات مردم شهرستان دلفان در راستای کاهش ترافیک وسایل نقلیه سنگین در مرکز شهر نورآباد و آسایش و آرامش شهروندان به دلیل آلودگی های صوتی ناشی از عبور و مرور خودروهای سنگین ایجاد طرح کمربندی نورآباد  - کرمانشاه به شمار می رود.

    این پروژه از مصوبات سفر هیئت دولت نهم در لرستان بوده که عملیات اجرایی آن در سال 86 آغاز و بالاخره در سال 93 توسط  استاندار لرستان به بهره برداری رسید.

    احداث این کمربندی علاوه بر اینکه موجب رضایتمندی عمومی مردم به ویژه رانندگان وسایل نقلیه شد باعث کاهش بار ترافیکی و تسریع در جابه جایی و تردد خودروهای سبک و سنگین شده است که از این مسیر به عنوان کریدور شمال و شمال غرب با جنوب کشور استفاده می کنند.

    دلهره و نگرانی رانندگان برای تردد در مسیر

    اما آنچه موجب نگرانی مردم و کارشناسان در اجرای این طرح بوده عدم رعایت اصول ایمنی در برخی از نقاط این محور ارتباطی است که در صورت عدم رفع معایب موجود در این طرح شاهد حوادث ناگواری در این مسیر پر تردد خواهیم بود.

    رانندگان مسیر روستایی دهستان خاوه شمالی در گفتگو با مهر می گویند: هر روز با هزار دلهره از این مسیر رفت و آمد می کنیم و هر لحظه از ترس اینکه با خودرو های جاده اصلی برخورد نکنیم از این محور عبور می کنیم که این وضعیت در شب هنگام بسیار مشکل تر است.

    آنها  می افزایند: ایجاد دور برگردان در این مسیر علاوه بر اینکه پهنای جاده را کم کرده است موجب افزایش مسافت و کندی رفت و آمد خودروها نیز شده که امیدواریم مسئولان برای رفع این مشکل  چاره ای بیندیشند.لزوم ایجاد زیرگذر یا روز گذر برای جلوگیری از تصادفات

    کارشناسان بر این باورند که عدم رفع نقص در برخی از نقاط طرح کمربندی نورآباد - کرمانشاه از جمله تقاطع محور روستایی خاوه شمالی که روزانه شاهد عبور و مرور تعداد زیادی از خودروها در این مسیر است و به صورت دوربرگردان طراحی شده زمینه بروز بسیاری از تصادفات جاده ای در این محور ارتباطی را فراهم کرده و تغییر شکل هندسی این طرح بسیار ضروری به نظر می رسد.

    یکی از کارشناسان با تاکید بر اینکه روزانه حدود 3 هزار خودرو از این مسیر که محور ارتباطی غرب کشور است عبور می کنند می گوید: به دلیل شرایط هندسی جاده کمربندی که به صورت شیب تند به محل تقاطع می رسد و تردد همزمان وسایل نقلیه به 30 روستای مسیر خاوه شمالی به سمت نورآباد و برعکس عبور و مرور به آرامی و به کندی صورت می پذیرد و در این نقطه سرعت بالای خودروها در مسیر اصلی با مسیر فرعی روستایی زمینه ساز تصادفات متعددی خواهد بود.

    فتح الهی می افزاید : متاسفانه بیش از این نمی توان شکل هندسی مطلوبی را برای تقاطع فوق ایجاد کرد و به نظر می رسد ایجاد زیرگذر و یا روگذر بهترین گزینه ها در این مسیر باشد.

    مسئولان راه و شهرسازی رسیدگی کنند

    امام جمعه نورآباد نیز که بارها وضعیت خطرناک این مسیر را در خطبه های نماز جمعه بیان کرده است به مهر می گوید: یکی از خواسته های اساسی مردم دهستان خاوه شمالی که همواره به دفتر ما مراجعه کرده و خواهان اجرایی شدن آن بوده اند برداشتن دور برگردان و ساخت یک زیرگذر استاندارد بوده تا بتوانند با خیال راحت در این مسیر عبور و مرور کنند.

    حجت الاسلام سید جعفر هاشمی نژاد می افزاید: امیدواریم مسئولان راه و شهرسازی استان همانطور که با ایجاد این طرح مشکلات ترافیکی و ... را حل کرده اند نسبت به بازنگری تقاطع موجود در راستای جلوگیری از تصادفات و مرگ و میر در این مسیر نیز تلاش کنند.

    مکاتباتی که تا کنون نتیجه ای نداشته است

    فرماندار دلفان نیز با اشاره به اینکه جاده کمربندی نورآباد به سمت کرمانشاه یکی از پر ترددترین مسیر های استان به شمار می رود به مهر می گوید: در این خصوص مکاتبات متعددی با مسئولان استانی صورت گرفته که امیدواریم با توجه به ضرورت امر هر چه سریعتر این خواسته به حق مردم منطقه محقق شود و شاهد تصادفات جاده ای در این محور نباشیم.

    علی باقری ادامه می دهد: از مسئولان راه و شهرسازی می خواهیم با توجه به اینکه با احداث رو گذر و زیرگذر های متعددی که در سایر نقاط استان در راستای کاهش ترافیک و تصادفات انجام داده اند هر چه زودتر نسبت به ایجاد اینگونه طرح ها در این مسیر پر تردد اقدام کنند.به هر حال امیدواریم مسئولان راه و شهرسازی استان با در نظر گرفتن وضعیت عبور و مرور کشاورزان و ضرورت ایجاد طرح زیر گذر و یا تقاطع غیر همسطح برای رفت و آمد مسافران و کاهش سوانح هر چه سریعتر نسبت به بازنگری و اصلاح این نقطه حادثه خیز اقدام کنند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو