فونیکسریمکسبهتام

کاهش ۷۰ کیلومتری جنوب بوشهر تا فارس

احداث مسیر ریز- دژگاه

عصر خودرو: اتصال جنوب استان بوشهر به فارس خواسته دیرینه مردم بوده و یکی از مسیرهای مهم و کلیدی، جاده ریز به دژگاه در شهرستان فراشبند است که کاهش ۷۰ کیلومتری مسیر جنوب استان بوشهر به فارس را در پی دارد.

احداث مسیر ریز- دژگاه
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از  مهر، امروزه جاده‌ها و بزرگراه‌ها، به عنوان شاهراه اقتصادی و از جمله سرمایه‌های عمده ملی هر کشور محسوب می‌شوند و توسعه زیرساخت‌های راه می‌تواند زمینه‌ساز توسعه در هر منطقه باشد.

    در جنوب استان بوشهر نیز با وجود تاسیسات گازی و نفتی متعدد، از نظر شبکه راهی مشکلات زیادی وجود دارد که نیازمند توجه جدی‌تر مسئولان امر به تقویت این زیرساخت مهم و حیاتی است.

    اتصال بوشهر به فارس از طریق محورهای مختلفی انجام می‌گیرد که برای اتصال مطلوب‌تر و بهتر این دو استان طرح‌های مهمی همچون آزادراه و بزرگراه بوشهر - شیراز مد نظر است.

    اتصال جنوب استان بوشهر به استان فارس نیز همواره مورد نظر بوده است و یکی از مسیرهای مهم و کلیدی، جاده ریز به دژگاه در شهرستان فراشبند است که کاهش 70 کیلومتری مسیر جنوب استان بوشهر به فارس را در پی دارد.

    البته تکمیل پروژه مد نظر به تنهایی نمی‌تواند همه اهداف مد نظر را به واقعیت نزدیک کند و مسلما نیازمند بهسازی و تعریض جاده دوراهک به ریز و همچنین تکمیل مسیر ریز به سرچشمه که در سال 86 توسط معاون وزیر راه (بشارتی) کلنگ زنی شده، است.

    قطعا اجرای این سه پروژه می‌تواند تحول مناسبی را در خصوص راه‌های روستایی جنوب استان ایجاد کرده و این امر مستلزم درایت، برنامه ریزی و همراهی مردم و مسئولان است.

    مسئولان شهرستان جم نیز امیدوارند که با اجرای این پروژه علاوه بر تسهیل در عبور و مرور مردم و کوتاه شدن مسیر شهرستان‌های جم، کنگان، دیر و دشتی تا استان فارس؛ بخش ریز نیز با این اتفاق از رونق اقتصادی بیشتری بهره‌مند شود.

    برخی بر این باورند که با توجه به وضعیت کوهستانی بودن مسیر و حجم بالای عملیات برای بازگشایی، این پروژه به زمان، انرژی، پشتکار و مهمتر از همه اعتبار مالی زیادی نیازمند است.

    رونق اقتصادی ریز و دژگاه/ کاهش 70 کیلومتری مسیر

    رئیس شورای اسلامی بخش ریز در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به کلنگ‌زنی احداث مسیر ریز- دژگاه گفت: پروژه مسیر ریز به دژگاه یکی از کلیدی‌ترین طرح‌های بخش ریز در چند سال اخیر به شمار می‌رود و سال‌هاست که توسط نمایندگان ادوار مجلس در شهرستان جم و مسئولان راه و شهرسازی استان و شهرستان پیگیری می‌شود.

    حسین محدثی گفت: با توجه به احداث مسیر ریز - باغان و تاثیر بسزای آن در کوتاه شدن راه ارتباطی شهرستان جم به شهرستان دشتی و همچنین بهسازی و تعریض جاده ریز - دوراهک و تسهیل در رفت و آمد مردم شهرستان‌های کنگان و دیر، مسیر دوراهک تا دژگاه برای این سه شهرستان قریب به 70 کیلومتر تا استان فارس کوتاه تر خواهد شد که مسلما تسریع در اجرای آن به نفع حوزه جنوب استان خواهد بود.

    وی افزود: همچنین این طرح علاوه بر رونق اقتصادی در بخش ریز و دهستان دژگاه، نقش موثری در پدافند غیر عامل با توجه به کوهستانی بودن بخش ریز، وجود شرکت پالایش گاز فجر جم، وجود چاه‌های متعدد گازی، خطوط متعدد انتقال گاز در این منطقه خواهد داشت.

    وی اظهار داشت: تلاش نماینده مردم در مجلس و شوراهای اسلامی و حسن حاتمی نیا از خیرین و دلسوزان بخش ریز قابل تحسین و تقدیر است، انشاالله که با تلاش‌های مستمر مسئولان استان بوشهر و فارس به زودی شاهد افتتاح این پروژه ارزشمند باشیم.

    اجرای کامل طرح نیازمند 100 میلیارد ریال

    سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان بوشهر اظهار داشت: توسعه راه‌های استان بوشهر را با جدیت در دستور کار داریم و در این راستا طرح‌های مهم و زیرساختی در نقاط مختلف استان بوشهر اجرا می‌شود.

    فرزاد رستمی ادامه داد: در سفر رئیس جمهور و هیئت دولت به استان بوشهر طرح‌های مهمی در زمینه توسعه راه‌های استان بوشهر مصوب شد که تکمیل این طرح‌ها تا سال آینده، زمینه‌ساز توسعه استان در بخش‌های مختلف خواهد بود.

    وی به کلنگ‌زنی احداث مسیر ریز- دژگاه اشاره کرد و افزود: با تلاش‌ها و پیگیری‌های صورت گرفته توسط نماینده جنوب استان بوشهر در مجلس، روز شنبه کلنگ مسیر ریز به دژگاه با اعتبار 10 میلیارد ریالی به زمین زده شد.

    فرزاد رستمی گفت: عملیات بازگشایی محور ریز به دژگاه کلید خورده است و پس از آن عملیات آسفالته شدن این مسیر انجام خواهد شد.

    وی گفت: این راه 39 کیلومتری تاثیر به سزایی در کوتاه شدن مسیر مردم شهر ریز به سمت استان فارس را دارا است و امیدواریم با اجرا شدن کل پروژه بیش از 40 کیلومتر از تردد مردم کاسته شود.

    وی افزود: البته هنوز مطالعات این پروژه به اتمام نرسیده است و به نظر می‌رسد این طرح به دلیل کوهستانی و صعب العبور بودن آن به 100 میلیارد تومان اعتبار نیاز داشته باشد.

    آرزوی دیرینه مردم ریز رنگ واقعیت گرفت

    نماینده مردم جنوب استان بوشهر در مجلس شورای اسلامی نیز در گفتگو با مهر اظهار داشت: توسعه راه‌ها و رفع مشکلات این بخش یکی از مهمترین خواسته‌های مردم شهرستان‌های جنوبی استان بوشهر بوده است و ما نیز پیگیری‌های زیادی در این زمینه داشته‌ایم.

    حجت الاسلام موسی احمدی به اهمیت بالای احداث جاده ریز به دژگاه اشاره کرد و گفت: بودجه یک میلیارد تومانی این طرح از محل اعتبارات توازن به عنوان اعتبارات ملی اختصاص داده شده است.

    وی ادامه داد: پیش از این به همراه معاون راه روستایی وزیر راه و شهرسازی از مسیر بازدید داشته و از طریق معاونت برنامه ریزی نیز پیگیری هایی انجام گرفت که شاهد کلنگ زنی این پروژه هستیم.

    نماینده مردم جنوب استان بوشهر در مجلس شورای اسلامی افزود: اعتبارات توازن به عنوان اعتبار ملی از طریق دولت با توجه به نیاز مناطق تخصیص داده می شود.

    حجت‌الاسلام احمدی در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم کلنگ این مسیر به میمنت ماه مبارک رمضان باعث خیر و برکت در منطقه شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو