فونیکسریمکسبهتام

وایلد توئِلو؛ تازه‌واردی که لافراری را به چالش می کشد!

عصر خودرو: مجموعه پیشرانه وایلد توئلو توانایی تولید ۸۴۷ اسب بخار نیرو و ۶۷۸ پوندفوت گشتاور را دارد که این نیرو توسط جعبه دنده ای ۹ سرعته به آسفالت خیابان منتقل می شود.

وایلد توئِلو؛ تازه‌واردی که لافراری را به چالش می کشد!
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۱ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۴:۰۰

به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از عصر ایران، یک خودروساز نوپای ایتالیایی به نام ATS اخیرا در پارکو والنتینو سالن در شهر تورین ار مدل مفهومی جدیدی به نام وایلد توئِلو (Wild Twelve) رونمایی کرده است. این خودرو از یک پیشرانه هیبرید پلاگین بنزینی- الکتریکی نیرو می گیرد. یک پیشرانه تنفس طبیعی 3.8 لیتری 12 سیلندر خورجینی برای حرکت چرخ های عقب و یک جفت موتور الکتریکی که چرخ های جلو را به حرکت در می آورند، نیروگاه قدرتمند وایلد توئلو را تشکیل می دهند.

مجموعه پیشرانه وایلد توئلو توانایی تولید 847 اسب بخار نیرو و 678 پوندفوت گشتاور را دارد که این نیرو توسط جعبه دنده ای 9 سرعته به آسفالت خیابان منتقل می شود. در ساخت این خودرو استفاده فراوانی از فیبر کربن شده است و با توجه به وزن 3,300 پوندی (1497 کیلوگرم)، وایلد توئلو می تواند تنها طی 2.6 ثانیه سرعت خود را از صفر به صد کیلومتر در ساعت رسانده و در نهایت بیشینه سرعت 386 کیلومتر در ساعت را کسب کند.

زمانی که بسته باتری یون لیتیوم این خودرو به طور کامل شارژ شده باشد راننده می تواند پیشرانه 12 سیلندر بنزینی را از مدار خارج کرده و تنها با استفاده از پیشرانه های الکتریکی مسافتی 32 کیلومتری را طی کند.

عملکرد فوق العاده وایلد توئلو با طراحی ظاهری جذاب و عضلانی این خودرو که از ویژگی های آن می توان به چهار چراغ گرد جلو، اسپلیتر جلو، رکاب های جانبی و لوله اگزوزی در وسط قسمت عقب خودرو اشاره کرد، تکمیل می شود. درپوش پیشرانه کوتاه، قسمت عقب کشیده و گلگیرهایی برآمده به این ابرخودرو ویژگی های سنتی یک کوپه موتور وسط را بخشیده اند.

پنجره های رنگی این مدل مفهومی به معنای آن است که کابین خودرو هنوز مونتاژ نشده و از این رو جای شگفتی نیست که تصاویر طراحی داخلی وایلد توئلو در دسترس نیستند. اما این خودرو برای مدتی طولانی در حالت کانسپت باقی نمی ماند زیرا "پیرو جاکومتی"، مالک شرکت ATS، طرح های ساخت حداقل 30 دستگاه از این ابرخودرو هیبریدی در کارخانه پیشین بوگاتی واقع در کامپوگالیانو، ایتالیا که در فاصله 15 دقیقه رانندگی از مقر اصلی فراری در مودنا قرار دارد را نهایی کرده است.

شرکت ATS جزئیاتی درباره قیمت، زمان آغاز فروش و کشورهایی که این سوپراسپرت وحشی در آنها به فروش خواهد رسید را منتشر نکرده است.

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • خودرو امروز ۶۶۹
      • خودرو امروز ۶۶۸
      • خودرو امروز ۶۶۷
      • خودرو امروز ۶۶۶
      • خودرو امروز ۶۶۵
      • خودرو امروز ۶۶۴
      • خودرو امروز ۶۶۳
      • خودرو امروز ۶۶۲
      • خودرو امروز ۶۶۱
      آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
      آرشیو