فونیکسریمکسبهتام

مهارت جان راننده رانجات می دهد

نقاطی که حادثه به ارمغان می آورند

عصر خودرو : وجود چهار هزار نقطه مستعد حادثه و ۶۰ نقطه حادثه خیز در چهارمحال و بختیاری باعث شده که مرگ هر روز در جاده های استان پرسه بزند و این مهارت خود رانندگان است که جان آنها را در حوادث نجات می دهد.

نقاطی که حادثه به ارمغان می آورند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، ، استان چهارمحال‌ وبختیاری در بخش مرکزی رشته کوههای زاگرس قرار گرفته است.

    این استان از شمال و مشرق به استان اصفهان و از جنوب به استان خوزستان محدود است. وسعت این استان در حدود 16 هزار و 533 کیلومتر مربع است. این استان ناحیه‌ای است کوهستانی در سلسه جبال زاگرس که در باختر آن کوه‌ مرتفعی قرار گرفته است.

    چهارمحال و بختیاری به واسطه قرار گرفتن در رشته کوه زاگرس دارای پستی و بلندی بسیاری است که موجب شده است جاده های این استان در دره ها و ارتفاعات احداث شود. جاده های کوهستانی این استان همیشه صحنه وقوع بسیاری از حوادث جاده ای است که در بسیاری از این حوادث، تلفات جانی گزارش می شود.

    در بسیاری از جاده های این استان که در دره واقع است، مانند جاده شهرستان اردل از سمت شهرکرد، ریزش سنگ به داخل جاده و همچنین وجود پیچ های خطرناک از مهمترین مشکلات به شمار می رود که در بسیاری از واقع حوادث تلخی را رقم زده است.

    بیشتر جاده های در دره ها و مسیر کوهستانی دو خطه هستند و توسعه این جاده ها نیازمند اعتبارات بسیار و زمان طولانی دارد. در حالی که توسعه و تعریض جاده های کوهستانی زمان بر است اما می توان نقاط حادثه خیز این جاده ها در مرحله اول شناسایی کرد و این نقاط را اصلاح کرد که محقق شدن این مهم آمار، حوادث جاده ای این استان بسیار کاهش می دهد و سپس بعد از این کار به مرور می توان جاده ها را توسعه داد.

    هم اکنون در استان چهارمحال و بختیاری بیش از چهار هزار نقطه مستعد حادثه وجود دارد که ضرورت دارد برای کاهش حوادث جاده ای این نقاط اصلاح شوند.


    یکی از رانندگان استان چهارمحال و بختیاری  اظهار داشت: چهارمحال و بختیاری استانی کوهستانی است و رانندگی در جاده های استان چهارمحال و بختیاری نیازمند مهارت در رانندگی است.

    منوچهر صفائیان گفت: جاده های این استان به واسطه وجود دره ها، رودخانه، کوه ها، پل ها و... دارای پستی و بلندی بسیاری و دارای پیچ های خطرناک است.

    وی بیان کرد: اکثر جاده های این استان دو خطه هستند و باید در رانندگی احتیاط بسیار کرد.

    این راننده خودرو سنگین با اشاره به اینکه تصادفات جاده ای در برخی نقاط جاده های این استان بیشتر مشاهده می شود، گفت: برخی از محل ها در جاده های استان نیازمند استاندار سازی است و نصب چراغ های روشنایی در شب است.

     

    صفائیان افزود: به عنوان مثال جاده اردل یکی از مهمترین جاده ها است که نقاط حادثه خیز آن بسیار است و همیشه رانندگان این منطقه با مشکل ریزش سنگ از ارتفاعات به داخل جاده روبرو هستند.

    وی بیان کرد: با اصلاح بسیاری از نقاط حادثه خیز جاده های این استان مانند اصلاح پیچ های خطرناک می توان از وقوع تصادفات جلوگیری کرد.

    نقاط حادثه خیز یکی از عوامل ایجاد تصادفات است

    رئیس پلیس راه استان چهارمحال و بختیاری در این خصوص به خبرنگار مهر گفت: نقاط حادثه خیز یکی از عوامل ایجاد تصادفات است که با اصلاح آنها آمار تصادفات جاده ای کاهش پیدا می کند و ضرورت دارد این نقاط اصلاح شوند.

    حمزه رفیعی بیان کرد: هم اکنون بسیاری از جاده های استان در حال چهار خطه شدن هستند که با محقق شدن این امر آمار تصادفات و حوادث جاده ای در این استان بسیار پایین می آید.

    وی تاکید کرد: رانندگی در نقاط کوهستانی بسیار سخت تر از نقاط هموار است و رانندگانی که در جاده های کوهستانی این استان وارد می شوند، باید تجربه رانندگی در نقاط جاده ای کوهستان را داشته باشند.

    حمزه رفیعی ادامه داد: در بسیار از نقاط استان شیب جاده بسیار زیاد می شود که در بسیاری از مواقع موجب ترس راننده بی تجربه می شود و ضرورت دارد رانندگان به ویژه مسافران به این مهم توجه کنند.

    در این رابطه قاسم قاسمی مدیر کل راه و شهرسازی استان چهارمحال و بختیاری به خبرنگار مهر گفت: نقاط حادثه خیر یکسری نقاط مستعد حادثه هستند که این نقاط توسط فرمولی که از راه و شهرسازی به ادارات استانها ابلاغ شده است مشخص می شوند.

    قاسم قاسمی افزود: نقاط حادثه خیز با همکاری کارشناسان راه و شهرسازی، حمل و نقل و پایانه ها و پلیس راه شناسایی می شوند.

    در استان چهارمحال و بختیاری حدود چهار هزار نقطه مستعد حادثه داریم که بیشتر پیچ ها خطرناک را شامل می شوند و این پیچ ها به علت نداشتن دید از داخل قوس نقطه مستعد حادثه هستند

    وی ادامه داد: هم اکنون در استان چهارمحال و بختیاری حدود 90 نقطه حادثه خیز شناسایی شده  که 20 نقطه با تخصیص اعتبارات مورد اصلاح قرار گرفته و به پیشرفت90 درصدی رسیده است.

    قاسم قاسمی یادآور شد: برای رفع 40 نقطه حادثه خیز دیگر 60 میلیارد اعتبار نیاز است که با تخصیص اعتبارات برای رفع این نقاط حادثه خیز برنامه ریزی می شود.

    مدیر کل راه و شهرسازی استان چهارمحال و بختیاری بیان کرد: در استان حدود چهار هزار نقطه مستعد حادثه داریم که بیشتر پیچ ها خطرناک را شامل می شوند و این پیچ ها به علت نداشتن دید از داخل قوس نقطه مستعد حادثه هستند.

    20 نقطه مستعد حادثه در جاده شهرکرد - ناغات - ایذه در حال اصلاح است

    وی گفت: در سطح استان هم اکنون اکیپ های مختلفی در حال رفع این نقطه مستعد حادثه هستند و به عنوان مثال در محور شهرکرد - ناغان - ایذه چند اکیپ در حال فعالیت برای رفع 20 نقطه مستعد حادثه هستند.

    مدیر کل راه و شهرسازی استان چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: در جاده های شهرستان های مختلف استان، اکیپ های دیگری نیز در حال فعالیت برای رفع نقاط مستعد حادثه هستند.

    در این میان بسیاری از نقاط جاده ای این استان در وقوع حوادث جاده ای آمار بالایی را از آن خود کرده است که ضرورت دارد اعتبارات لازم برای این امر تخصیص یابد و این نقاط حادثه ای اصلاح شوند و مورد استاندار سازی قرار گیرند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو