فونیکسریمکسبهتام

دلایل شهرداری برای عدم نصب درهای شیشه‌ای مترو

عصر خودرو : معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران در واکنش به بررسی لایحه درهای شیشه‌ای جداکننده ایمن در ایستگاه‌های مترو به بیان معایب این طرح پرداخت.

دلایل شهرداری برای عدم نصب درهای شیشه‌ای مترو
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، تشکری هاشمی با حضور در جلسه علنی شورای شهر توضیحاتی را درخصوص عدم نصب درهای بازشوی ایمن ارائه کرد و گفت: به جز دو شهر دهلی و هنگ‌کنگ که دلیل استفاده‌شان از این درها، مسائل جمعیتی اعلام شده است، مابقی کشورها بهبود جریان هوا را دلیل اصلی استفاده از این درها اعلام کرده‌اند.

    وی با بیان اینکه در سال 92 یک مورد خودکشی، در سال 93 چهار مورد و در سال 94 تنها یک مورد خودکشی در مترو صورت گرفته است، افزود: باید بررسی شود که آیا انجام هزینه گزاف برای کاهش تعداد کشته‌شدگان در مترو دلیل کافی است که کل مجموعه شهرداری را با هزینه 1000 میلیاردی مواجه کنیم.

    معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه در کل دنیا تنها 40 کیلومتر خط مترو به این درها مجهز هستند، تصریح کرد: گران بودن، هماهنگ کردن این درها با سیستم ریلی، افزایش تعمیرات و افزایش گرمایش در ایستگاه‌های مترو از مهم‌ترین معایب این درها است.

    تشکری‌هاشمی با بیان اینکه در خطوط متروی تهران 4 نسل قطار وجود دارد که هرکدام طراحی خود را داشته و درهایشان در محل‌های متفاوت قرار دارد، گفت: اگر بخواهیم درهای بازشوی ایمن در ایستگاه‌ها نصب کنیم باید منطبق با درهای یکی از این قطارها باشد و عملا با نصب این درهای شیشه‌ای نمی‌توان از سه نسل دیگر قطارها استفاده کرد و این در حالی است که ما برای اداره خطوط از سایر خط‌های مترو قطار به سایر خط‌ها تزریق می‌کنیم.

    وی با بیان اینکه سیستم سیگنالینگ مترو دارای چندین نسل است، ادامه داد: برای نصب این درها باید سیستم سیگنالینگ مترو را یکپارچه کرد.

    معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه در حال حاضر تردد معلولان و جانبازان در متروی تهران با هیچ مشکلی مواجه نیست، گفت: معلولان و جانبازان می‌توانند از آسانسور و پله برقی برای تردد خود استفاده کنند.

    تشکری‌هاشمی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه نصب درهای بازشوی ایمنی جریان هوا را در داخل ایستگاه با مشکل روبه‌رو می‌کند، افزود: برای رفع این اختلال باید هزینه‌های زیادی در حوزه هواکش‌ها انجام دهیم.

    وی با بیان اینکه اگر جزو ثروتمندترین کشورها نیز بودیم نباید پول مردم را بی‌محابا خرج کنیم، گفت: بهترین پیشنهاد مطالعات بیشتر در این حوزه است؛ چراکه در حال حاضر هیچ‌کدام از خطوط قابلیت استفاده از این درها را ندارد و باید در مرحله ساخت ایستگاه به این درهای شیشه‌ای توجه شود، چراکه ما تنها از ساعت 24 تا 5 بامداد می‌توانیم نسبت به ایجاد تعمیرات در ایستگاه‌ها اقدام کنیم و اگر بخواهیم در ایستگاه‌های فعلی این درها را نصب کنیم، عملا ماه‌ها نمی‌توانیم در ایستگاه‌ها خدمت‌رسانی کنیم.

    همچنین عبدالله‌پور معاون فنی شرکت بهره‌برداری مترو نیز با بیان اینکه در شهر پاریس 16 خط مترو وجود دارد که تنها یک خط آن که به مکان‌های توریستی شهر ختم می‌شود دارای درهای بازشوی ایمن است، گفت: متروی شهر مسکو نیز درهای جداکننده ندارد.

    وی با بیان اینکه عمدتا در کشورهایی درهای جداکننده ایمن نصب می‌شود که درآمد سرانه آنها بالاست، گفت: معمولا در متروی شهرهایی درهای جداکننده نصب می‌شود که پروژه ساخت مترو به اتمام رسیده و مسئولان مترو مشغول کارهای جانبی می‌شوند.

    معاون فنی شرکت بهره‌برداری مترو با بیان اینکه اگر پروژه مترو تهران نیز تمام شود می‌توان به فکر اینگونه مسائل تشریفاتی افتاد، تصریح کرد: در هیچ‌کدام از متروی شهرهای آلمان نمی‌توان درهای جداکننده شیشه‌ای را مشاهده کرد.

    عبدالله‌پور با اشاره به مبلغ 1000 میلیارد ریالی برای ایجاد درهای جداکننده در هر ایستگاه گفت: با این رقم می‌توان شش ایستگاه جدید ایجاد کرد و دو قطار مترو را نیز به صورت صددرصدی تعمیر کرد و این در حالی است که 40 قطار مترو نیاز به تعمیرات اساسی دارد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو