فونیکسریمکسبهتام

نخستین آزادراه خارجی‌ساز کشور کلید خورد

عصر خودرو : کار ساخت آزادراه تبریز مرند بازرگان که در جریان سفر اخیر هیات دولت به استان آذربایجان شرقی برای نخستین بار به یک سرمایه‌گذار خارجی سپرده شد با طی کردن مراحل صدور مجوز ورود سرمایه خارجی، گامی دیگر به مرحله تحقیق نزدیک شده است.

نخستین آزادراه خارجی‌ساز کشور کلید خورد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، بر مبنای مصوبه جدید اداره امور اقتصادی و دارایی آذربایجان شرقی، شرکت گرقیز انشاعات ترکیه که طرف قرارداد وزارت راه و شهرسازی ایران است و باید 65 درصد از سرمایه ساخت آزادراه بزرگ تبریز مرند بازرگان را فراهم آورد، اجازه خواهد داشت از طریق مبادی رسمی اقدامات لازم را انجام دهد.

    زمان اجرای این مصوبه شش ماه خواهد بود و این یعنی با فراهم شدن شرایط لازم حداکثر تا دی ماه سال جاری باید کار ساخت این آزادراه 250 کیلومتری آغاز شود. در چند بحث تامین 35 درصد از اعتبارات باقیمانده این طرح از سوی دولت نیز عامل دیگر است که نیاز به تصمیمات قطعی دارد.

    آزادراه تبریز مرند بازرگان که جزو اهداف آزادراهی اصلی کشور به حساب می‌آید تیمی از نخستین پایانه‌های مرزی کشور خواهد بود که از نقطه صفر مرزی تا نخستین مرز استان تحت پوشش آزادراهی قرار می‌گیرد.

    این طرح در استان برنامه کلان دولت که اتصال مرزهای زمینی اصلی به شبکه آزادراهی را در بر می‌گیرد، اجرایی خواهد شد و البته با اتصال آن به تبریز و سپس قرار گرفتن در مسیر تبریز، زنجان، قزوین و کرج، تهران را نیز در قالب یک شبکه آزادراهی به مهم‌ترین مرز غربی کشور ارتباط می‌دهد.

    قرار گرفتن نام ایران در راس محورهای ترانزیتی منطقه و البته احیای جاده ابریشم در مسیر آن طرحی بزرگ است که جز با آغاز به کار شبکه ترانزیتی کشور از غرب به شرق راه‌اندازی نخواهد شد و در این راستا توسعه امکانات زیرساختی مرز بازرگان اهمیت بسیاری دارد.

    با وجود تمام اختلاف نظرهای به وجود آمده میان ترکیه و ایران در مرز بازرگان همچنان این مرز با توجه به حجم و تنوع کالایی ترانزیتی، از مهم‌ترین مبادی ورودی به ایران به حساب می‌آید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو