فونیکسریمکسبهتام

معاون حمل‌ونقل سازمان راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای کشور:

تلفات جاده‌ای کشور ۵ درصد کاهش یافت

ساماندهی ۲۰ هزار ناوگان حمل‌و‌نقل مسافری و باری کشور

عصر خودرو : معاون حمل‌ونقل سازمان راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای کشور گفت: با ارتقای ایمنی تردد در محورها و جاده‌های کشور تلفات برون شهری جاده‌های شهری و روستایی کشور تا ۵ درصد کاهش یافته است.

تلفات جاده‌ای کشور ۵ درصد کاهش یافت
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس، اسماعیل غلامی  اظهار داشت: با تکیه بر مباحث ایمنی در ترددها و عبور و مرور سعی کردیم تا تلفات به حداقل برسد که در سال‌های گذشته نیز بر اساس برنامه پنجم توسعه به طور میانگین کاهش 7 درصدی تلفات را در استان اردبیل شاهد هستیم.

    وی با اشاره به آمار حمل‌و‌نقل کالا در سال گذشته در استان اردبیل که بالغ بر 3 میلیون و 300 هزار تن بوده است، افزود: سهم استان اردبیل در این زمینه 0.9 درصد سهم جابجایی کالا در کشور است.

    معاون حمل‌ونقل سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور از جابجایی بیش از 2 میلیون و 300 هزار مسافر در بحث حمل‌ونقل جاده‌ای خبر داد و یادآور شد: در این حوزه نیز سهم استان اردبیل 1.2 حمل‌و‌نقل مسافر کشور بوده که به انجام رسیده است.

    غلامی با اشاره به مرزی بودن استان اردبیل و جابجایی مسافران و ترددهای بی‌شمار در این پایانه مرزی تصریح کرد: از این لحاظ نیز سهم گمرک بیله‌سوار و پایانه آن 6 درصد سهم کلان کشوری در حوزه تردد مرزی است.

    این مسئول با بیان اینکه در بحث ترددهای راه‌های روستایی سهم استان اردبیل 3 درصد و راه‌های اصلی نیز سهم این استان 2 درصد است، گفت: به یک برنامه‌ریزی دقیق همراه با تأمین منابع و اعتبارات نیازمندیم تا بتوانیم سهم‌مان را به خوبی به انجام برسانیم که در تحقق این سهم باید به فرایند مثبت و روند رو به رشد توجه داشته باشیم.

    معاون حمل‌ونقل سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور توجه جدی این سازمان را به ارتقای کیفی حمل‌ونقل مسافر و کالا در تقویت مناسبات اقتصادی و ‌اجتماعی را یادآور شد و ادامه داد: اساس کار ما توجه به کیفیت ارائه خدمات به مردم است، هر چند که به کمیت نیز در بحث جذب اعتبارات و تخصیص منابع و ارتقای برخی از تأسیسات توجهی جدی داریم.

    غلامی بیان کرد:‌ باید خروجی همه این فعالیت‌ها در حمل‌ونقل جاده‌ای به آرامش و آسایش بیشتر مردم و مسافران منجر شود چراکه اساس کار ما ایجاد ایمنی بیشتر در این حوزه است، هر چند که سهم استان اردبیل در حمل‌ونقل بار و مسافر به نسبت میانگین کشوری کمتر است.

    وی استان اردبیل را استان بسیار مستعد در بخش کشاورزی و جاذبه‌های گردشگری اعلام کرد و افزود: تلاشمان بر این است تا استان اردبیل بتواند به جایگاه بهتر رسیده و در روند انجام امور یک فعالیت مثبت و سازنده‌ای را در این استان شاهد باشیم.

    معاون حمل‌ونقل سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور یادآور شد: در بحث کاهش تلفات جاده‌ای نیز در سطح کشور با فعالیت‌های مثبت در حوزه ایمنی موفق شدیم تا 5 درصد کاهش تلفات جاده‌ای را در سطح ملی شاهد باشیم که این کاهش در استان اردبیل به طور میانگین در این مدت 7 درصد بوده است.

    غلامی عنوان کرد: ما حتی روی مرگ و میر یک نفر نیز در تصادفات حساس هستیم و دلمان نمی‌خواهد این مرگ و میر اتفاق بیفتد چرا که نجات جان یک انسان در مکتب اسلام بسیار با ارزش و با اهمیت توصیف شده است.

    این مسئول گفت: با احتساب تصادفات درون شهری ما در استان اردبیل با کاهش 6 درصد تلفات در سال‌های اخیر روبه‌رو بودیم به طوری که در یک سال گذشته بیش از 188 نفر در این تصادفات جان خود را از دست داده‌اند که یک رقم 8.7 درصد را در تصادفات برون شهری و افزایش آن شاهد هستیم.

    معاون حمل‌و‌نقل سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور سهم این استان را در تلفات جاده‌ای کشور 1.5 درصد اعلام کرد و ادامه داد: ما در بحث تلفات ناشی از خواب‌آلودگی برون شهری نیز سیر نزولی 5 درصد را شاهد هستیم.

    غلامی در پایان سخنان خود ضرورت نوسازی حمل‌و‌نقل مسافر و بار در سطح کشور را یادآور شد و بیان کرد: تلاش می‌کنیم تا بیش از 20 هزار دستگاه از این خودروها را در سال جاری نوسازی کنیم که در این زمینه قراردادی نیز با دستگاه‌های مختلف به امضا رسیده است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو