فونیکسریمکسبهتام

رئیس پلیس راه استان زنجان:

سواری‌های شخصی در ۵۷ درصد از تصادفات زنجان مقصر هستند

عصر خودرو : رئیس پلیس راه استان زنجان با اشاره به آمار تصادفات محورهای استان زنجان گفت: سواری‌های شخصی در ۵۷ درصد از تصادفات زنجان مقصر هستند.

سواری‌های شخصی در ۵۷ درصد از تصادفات زنجان مقصر هستند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۸ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از تسنیم، علی‌اصغر شیرمحمدی به آمارهای تصادفات در خرداد امسال اشاره و اظهار داشت: بیشترین علت تصادفات در زنجان مربوط به عدم توجه به جلو است.

    وی به مهم‌ترین عامل افرایش میزان تصادفات در زنجان اشاره و تصریح کرد: عدم توجه به جلو 31 درصد تصادفات رخ داده در محورهای زنجان را به عنوان مهم‌ترین عامل به خود اختصاص داده است.

    رئیس پلیس راه استان زنجان انحراف به چپ را از دیگر عوامل شایع در افزایش میزان تصادفات در محورهای مواصلاتی استان عنوان کرد و افزود: انحراف به چپ 11 درصد تصادفات را خود اختصاص می‌دهد.

    وی با اشاره به اینکه تخطی از سرعت مطمئنه نیز از دیگر عوامل تاثیرگذار در تصادفات رخ داده در محورهای مواصلاتی استان است، ابراز کرد: 11 درصد تصادفات روی داده در محورهای استان به دلیل تخطی از سرعت مطمئنه است.

    شیرمحمدی به محور حادثه‌خیزی که بیشترین میزان تصادفات را در خرداد ماه امسال اشاره کرد و گفت: اتوبان زنجان- قزوین بیشرین میزان تصادفات را به خود اختصاص داده است.

    وی خاطرنشان کرد: آزاد راه‌های استان به ویژه اتوبان زنجان-قزوین در بین آزادراههای استان با اختصاص 37 درصد میزان تصادفات در خرداد ماه امسال پر تصادف‌ترین آزاد‌راه عنوان شده است.

    رئیس پلیس راه استان زنجان با بیان اینکه 11 مورد تعداد تصادف فوتی در خرداد ماه امسال رخ داده است، تصریح کرد: این میزان با 57 درصد افزایش نسبت به مدت مشابه خود مواجه بوده است.

    وی به تعداد متوفایان ناشی از تصادف در خرداد ماه امسال در محورهای استان اشاره کرد و یادآور شد: 12 مورد فوتی ناشی از تصادف در محورهای استان گزارش شده است که با 71 درصد افزایش همراه بوده است.

    شیرمحمدی با اشاره به تعداد تصادفات جرحی در خرداد ماه امسال خاطرنشان کرد: در خرداد ماه امسال 101 مورد تصادف جرحی با 11 درصد کاهش در خرداد ماه امسال در زنجان رخ داده است.

    وی با بیان اینکه تعداد مجروحان ناشی از تصادف در خرداد ماه امسال با 8 درصد کاهش مواجه بوده است، تصریح کرد: 141 نفر بر اثر تصادفات در محورهای زنجان مجروح شدند که این میزان با 8 درصد کاهش مواجه بوده است.

    رئیس پلیس راه استان زنجان با تاکید بر اینکه تعداد تصادفات خسارتی رخ داده در محورهای مواصلاتی استان در خرداد ماه امسال 8 درصد کاهش یافته است، افزود: 127 مورد تصادف منجر به خسارت در استان روی داده است.

    وی با اشاره به اینکه بیشترین وسیله مقصر در تصادفات سواری است، خاطرنشان کرد: در 57 درصد تصادفات رخ داده در خرداد ماه امسال وسیله مقصر در تصادفات سواری بوده است.

    شیرمحمدی کامیون را از دیگر وسیله نقلیه مقصر در تصادفات عنوان کرد و یادآور شد: در 15 درصد تصادفات وسیله نقلیه مقصر کامیون بوده است.

    وی به ساعاتی از روز که بیشترین میزان تصادفات را به خود اختصاص می‌دهد اشاره کرد و گفت: بیشترین ساعات تصادف در خرداد ماه امسال از ساعت 12 تا 18 در محورهای مواصلاتی استان رخ داده است.

    رئیس پلیس راه استان زنجان خاطرنشان کرد: 31 درصد تصادفات رخ داده در محورهای مواصلاتی استان در خرداد ماه امسال مربوط به ساعات 12 تا 18 است.

    وی با تاکید بر اینکه بیشترین میزان تصادفات در اتوبان زنجان- قزوین رخ داده است، تصریح کرد: بیشترین تصادفات مربوط به کیلومتر یک تا 20 محور زنجان- قزوین است.

    شیرمحمدی با تصریح بر اینکه اتوبان زنجان-قزوین نقاط حادثه‌خیز زیادی را به خود اختصاص می‌دهد، ابراز کرد: 26 درصد تصادفات رخ داده در این محور در کیلومتر یک تا 20 بوده است.

    وی با بیان اینکه 70 مورد نقطه حادثه‌خیز در محورهای مواصلاتی استان شناسایی شده است، خاطر نشان کرد: برخی از این نقاط حادثه‌خیز توسط ‌اداره راه و شهرسازی استان اصلاح شده است.

    رئیس پلیس راه استان زنجان به شناسایی نقاط حادثه‌خیز اشاره کرد و گفت: با نزدیک شدن به تعطیلات تابستان و آغاز سفرها نقاط‌ حادثه‌خیز جدید نیز مورد شناسایی قرار می‌گیرند.

    وی با توصیه به رانندگان در مورد رعایت مقررات ایمنی در حین رانندگی عنوان کرد: با رعایت مقررات و رانندگی توام با آرامش و صبر و حوصله می‌توان میزان تلفات و فوتی‌های ناشی از تصادفات را به صورت قابل توجهی کاهش داد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط