فونیکسریمکسبهتام

کاهش تلفات رانندگی در بهار امسال

عصر خودرو : براساس آمار پلیس راه کشور در بهار امسال یک هزار و ۶۵۱ نفر در ۱۳ هزار و ۳۰۸ تصادف فوت کردند که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۴.۶ درصد کاهش داشته است.

کاهش تلفات رانندگی در بهار امسال
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۸ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در شصت و یکمین نشست کمیسیون ایمنی راه ها، سرهنگ محمدحسین حمیدی رئیس پلیس راه راهور ناجا با اشاره به آمار سفرهای تابستانی سال گذشته، گفت: در حوزه درون شهری و برون شهری در سه ماهه تیر، مرداد و شهریور سال گذشته در مجموع 388 نفر معادل 17.5 درصد کاهش تصادفات را شاهد بودیم که کاهش تصادفات در شهریور سال 93 قابل توجه بوده است.

    وی با بیان اینکه کل کشته شدگان ناشی از تصادفات در سال گذشته براساس آمار پزشکی قانونی بجز برای وانت ها کاهشی بوده است، به همین دلیل طرح ویژه ای در تابستان برای وانت ها اجرا می شود.

    حمیدی، تصادفات ناشی از عدم توجه به جلو 6 درصد و عدم کنترل وسیله نقلیه ناشی از خستگی و خواب آلودگی 27 درصد در تابستان 93 نسبت به تابستان 92 رشد داشته است.

    رئیس پلیس راه راهور ناجا، گفت: بیشترین نوع تصادفات در سال گذشته از نوع واژگونی بود به طوری که یک هزار و 562 فقره از کل تصادفات ناشی از واژگونی خودروها بوده که منجر به فوت دو هزار و 45 نفر شده است.

    وی افزود: در سال گذشته 633 فقر واژگونی رخ داد که 744 نفر ناشی از این عامل فوت شدند به عبارتی واژگونی 40 درصد تصادفات و 36 درصد تلفات را در تابستان سال گذشته به خود اختصاص داد.

    براساس این گزارش، بررسی تصادفات رانندگی در 3 ماه نخست امسال در جلسه کمیسیون ایمنی راه ها حاکی از آن است که در سال گذشته یک هزار و 279 تصادف فوتی رخ داد که منجر به فوت یک هزار و 651 نفر از هموطنان شد.

    همچنین 12 هزار و 29 تصادف جرحی در سه ماهه امسال صورت گرفت که 17 هزار و 798 نفر مجروح شدند و در مجموع طی سه ماه فروردین، اردیبهشت و خرداد 94 تعداد 13 هزار و 308 تصادف به وقوع پیوست که 19 هزار و 449 نفر فوت یا مجروح شدند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو