فونیکسریمکسبهتام

معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد

۵ پیمانکار ایرانی برای ساخت قطعه ۱ آزادراه تهران-شمال آماده می‌شوند

عصر خودرو : مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل از تجهیز کارگاه ۵ پیمانکار ایرانی در قطعه یک آزادراه تهران-شمال خبر داد و گفت: کنارگذر بندر انزلی ۳۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

۵ پیمانکار ایرانی برای ساخت قطعه ۱ آزادراه تهران-شمال آماده می‌شوند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از تسنیم، علی نورزاد دستور تکمیل و تسریع روند اجرای منطقه 4 آزادراه تهران- شمال را تا پایان ماه رمضان صادر و اظهار کرد: باقیمانده عملیات اجرایی منطقه 4 حدفاصل سه راهی کچور تا چالوس به طول 20 کیلومتر در حال اتمام است و در صورت تکمیل شدن عملیات، این محور در عید سعید فطر مورد بازگشایی مجدد قرار می‌گیرد.

    وی تصریح کرد: به منظور تسریع در اتمام عملیات قطعه 1 نیز همزمان با ادامه کار پیمانکار چینی مناقصه‌ای برگزار شد که 5 پیمانکار ایرانی برای عملیات اجرایی باقیمانده مسیر انتخاب شدند که در حال حاضر مشغول تجهیز کارگاه و به دنبال آن شروع عملیات اجرایی هستند.

    نورزاد با اشاره به احداث کنارگذر بندر انزلی در دو قطعه افزود: قطعه اول به طول 8 کیلومتر با پیشرفت فیزیکی حدود 36 درصد در حال انجام است که برای اتمام آن 18 هزار میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است. قطعه دو این کنارگذر نیز به طول تقریبی 8 کیلومتر با پیشرفت فیزیکی 39 درصد در حال انجام است و  نیازمند تامین اعتبار یک هزار و 800 میلیاردی است.

    به گفته وی، احداث و بهره‌برداری از کنارگذر 11.4 کیلومتری لنگرود گره ترافیکی شرق گیلان را برطرف و افتتاح این پروژه مشکل بزرگ حوزه ترافیکی شهر را حل خواهد کرد. پیشرفت فیزیکی این طرح را حدود 44 درصد و اعتبار مورد نیاز برای اتمام این پروژه 650 میلیارد ریال است.

    معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به آزادراه منجیل- رودبار گفت: 125 کیلومتر از این مسیر شامل 31 کیلومتر حدفاصل امام زاده هاشم تا شمال رودبار و 93 کیلومتر از جنوب منجیل تا قزوین در دست بهره‌برداری است و با توجه به  ترافیک سراسری محدوده شهرهای رودبار و منجیل در جاده موجود، اجرای 11 کیلومتر باقیمانده از اولویت ویژه برخوردار است.

    نورزاد با اشاره به دو بخش باقیمانده این مسیر عنوان کرد: عملیات اجرایی بخش اول این آزادراه به طول18/3 آغاز شده است و تا احداث بخش دوم آن به منظور بهره‌برداری از این قسمت می‌توان با احداث 2 دستگاه شیب راهه، 2 دستگاه پل بر روی رودخانه سفید رود و حدود 200 متر تونل، آزادراه را به جاده موجود متصل کرد.

    وی افزود: با تکمیل بخش اول این آزادراه، مشکل عبور ترافیک از گلوگاه آزادراه قزوین- رشت تا حدود زیادی حل خواهد شد و با توجه به اتصال آزادراه به جاده موجود، ظرفیت کل آزادراه با داشتن یک منطقه با گنجایش راه اصلی چند خطه، کاهش می‌یابد که در آینده با افزایش ترافیک آزادراه، مشکل این گلوگاه نیز مرتفع خواهد شد.

    وی در رابطه با آزادراه همت- کرج نیز گفت: قطعه اول این آزادراه حدفاصل انتهای منطقه 22 شهرداری تهران تا منطقه گرمدره به طول پنج کیلومتر تکمیل شده و با اتصال به آزادراه تهران-کرج در حال بهره‌برداری است.  قطعه دوم این آزادراه نیز از محدوده گرمدره تا شهرک جهان‌نمای‌ کرج در دست احداث است که پیشرفت فیزیکی حدود 60 درصد دارد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو