فونیکسریمکسبهتام

وضعیت نامناسب جاده‌های کردستان و یک بهره‌برداری مشروط

عصر خودرو : درحالی معاون وزیر راه از تکمیل مشروط ۱۰ کیلومتر از محور همدان-سنندج خبر داده که عضو کمیسیون عمران مجلس با تاکید بر این‌که جاده‌های استان کردستان در وضعیت نامناسبی قرار دارند، گفت: تکمیل بزرگراه میاندوآب-کرمانشاه به دولت پانزدهم می‌رسد.

وضعیت نامناسب جاده‌های کردستان و یک بهره‌برداری مشروط
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۵ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از تسنیم، علی نورزاد اظهار کرد: به منظور تکمیل 15 کیلومتر باقیمانده مسیر همدان-سنندج 20 میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است که در صورت تامین، 10 کیلومتر از آن تا پایان تابستان تکمیل و مورد بهره‌برداری قرار می گیرد.

    وی تصریح کرد: این مسیر به طول 180 کیلومتر تنها راه ارتباطی استان کردستان به مرکز و جنوب شرقی کشور است که تا کنون 140 کیلومتر از مسیر در سنوات قبل زیر عبور ترافیک قرار گرفته است.

    وی افزود: محور گنجی- قروه و کنارگذر قروه به طول 30 کیلومتر با پیشرفت فیزیکی 42 درصد در دست اجرا است که تاکنون 15 کیلومتر آن تا مرحله آسفالت بیندر انجام شده است و زیر عبور ترافیک قرار دارد. محور حدفاصل قروه- داشبلاغ به طول 30 کیلومتر با 91 درصد پیشرفت فیزیکی نیز زیر عبور بار ترافیک است.

    وی تاکید کرد: در مجموع 40 کیلومتر از محور همدان- سنندج باقیمانده است که به غیر از 25 کیلومتر گردنه صلوات آباد که در دست مطالعه است، 15 کیلومتر دیگر باقی مانده و برای تکمیل آن 200 میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است و در صورت تامین اعتبار،  10 کیلومتر از آن تا پایان شهریور ماه سال جاری مورد بهره برداری قرار گیرد.

    این در حالی است که عضو کمیسیون عمران مجلس با تاکید بر این‌که جاده‌های استان کردستان در وضعیت نامناسبی به سر می‌برند، گفته است: با وضعیت کنونی بزرگراه میاندوآب-کرمانشاه 15 سال دیگر هم تکمیل نمی‌شود و برای تکمیل این بزرگراه 500 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

    سیداحسن علوی یادآور شد: در بخش جاده‌های بین شهری در حالی در هزاره سوم به سر می‌بریم هنوز نتوانسته‌ایم 30 درصد بزرگراه میاندوآب- کرمانشاه (آزادراه پیش‌کش)به‌عنوان یکی از کریدورهای اصلی موثر در اقتصاد کشور را تکمیل کنیم. این در حالی است که تردد و تصادفات رانندگی در این مسیر به دلیل شهر بانه به‌عنوان منطقه ویژه اقتصادی بی نهایت زیاد است.

    وی با تاکید بر این‌که اصلاح نقاط هندسی این مسیر واقعا ضروری است که هنوز اقدامی در این زمینه انجام نشده است، گفت: این مسیر یک بسیار مهم و استراتژیک است که شمال کشور را به خوزستان و بندر امام متصل خواهد کرد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو