فونیکسریمکسبهتام

کاهش تولید کارخانه‌های اپل در آلمان

عصر خودرو: برند آلمانی اپل که زیرمجموعه شرکت جنرال موتورز است، به دلیل کاهش حجم فروش پس از خروج از بازار روسیه، قصد دارد تولید دو کارخانه اش در آلمان را کاهش دهد.

کاهش تولید کارخانه‌های اپل در آلمان
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۸ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از ایسنا، جنرال موتورز در مارس اعلام کرد که کارخانه اش در سن پترزبورگ را متوقف و فعالیت برند اپل در روسیه را که اقتصادش به دلیل پایین آمدن قیمت نفت، ضعیف شدن ارزش روبل و تحریمهای غربی آسیب دیده و باعث رکود بازار خودرو شده است، کاهش می دهد.

    اپل که در ابتدا برای فروش 80 هزار خودرو در روسیه برای سال 2015 برنامه ریزی کرده بود، اعلام کرد قصد دارد ساعات کاری در کارخانه‌های روسلشیم و آیزناخ آلمان را کاهش دهد تا دپوی تولیدات و هزینه‌های مرتبط با آن را به حداقل برساند.

    فروش اپل در روسیه طی نیمه اول سال جاری میلادی 73 درصد کاهش داشت و به حدود 9 هزار دستگاه خودرو رسید.

    کارخانه‌های مذکور مدلهای آدام اپل و اینسیگنیا را تولید می‌کنند که بیشتر برای خریداران اروپای غربی هدف گرفته شده اند.

    اپل با اشاره به اینکه بازار اروپا رشد ملایمی را تجربه می‌کند، ابراز اطمینان کرد که روند رشد دو سال گذشته در سال 2015 ادامه خواهد یافت.

    فروش بازار اروپایی این برند در نیمه اول سال 2015 با سه درصد رشد به 582 هزار و 300 دستگاه رسید. این در حالیست که فولکس واگن و انجمن صنعت خودروی ACEA رشد مورد پیش بینی برای بازار اروپایی را ماه جاری به پنج درصد ارتقا دادند.

    فولکس واگن رشد قابل توجه فروش در بعضی از نقاط اروپا را گزارش کرد و با وجود کاهش 40.9 درصدی فروش در روسیه، میزان فروشش در این منطقه مجموعا 3.7 درصد رشد کرد.

    بر اساس این گزارش، اپل اعلام کرد از دولت آلمان برای حفظ مشاغل در کارخانه‌هایش کمک درخواست خواهد کرد. قانون آلمان به شرکتها این اجازه را می‌دهد زمانیکه میزان استفاده از کارخانه اندک می شود، با کاهش ساعات کار کارمندانشان، مشاغل را حفظ کنند و دولت میزان حقوقی را که به این شکل کاهش پیدا کرده برای کارمندان جبران می‌کند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو