فونیکسریمکسبهتام

عضو شورای شهر سنندج عنوان کرد

حل معضل ترافیک سنندج با خرد جمعی امکان‌پذیر است

عصر خودرو: عضو شورای شهر سنندج، بیکاری قشر جوان و نبود مدیریت صحیح طی دو دهه گذشته را برخی از دلایل دانست و گفت: حل این مهم، جز با خرد جمعی و همکاری مردم، امکان‌پذیر نخواهد بود.

حل معضل ترافیک سنندج با خرد جمعی امکان‌پذیر است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۸ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از فارس، اسعد فتاحی اظهار کرد: توسعه شهرنشینی همراه با پیامدهای مثبت خود، زندگی را با آسیب‌ها و چالش ‌های جدی نیز روبرو کرده که از جمله این معضلات، آلودگی هوا، ترافیک و بحران زیستی است.

    وی افزود: هر چند در این راستا، اقداماتی انجام گرفته و رشته‌های جدید مطابق با زندگی مدرن در دانشگاه‌‌ها نیز تأسیس شده است، اما با این وصف، زندگی در جهان، نسبت به گذشته بیش‌تر در معرض خطر قرار گرفته و حتی رو به نابودی است.

    به گفته وی، مقوله ترافیک و حمل و نقل شهری از جمله معضلاتی است که کل مردم شهرها با آن دست به گریبان هستند.

    عضو شورای شهر سنندج خاطرنشان کرد: ترافیک در شهرهایی با ویژگی کوهستانی چون سنندج، علاوه بر کندی تردد، آلودگی زیادی نیز به وجود آورده به طوری که شهر سنندج را از جمله شهرهای بسیار آلوده جهان قرار داده است.

    فتاحی تصریح کرد: چند عامل در رابطه با ترافیک شهر سنندج دخیل هستند که یکی از آنها ضعف دستگاه‌‌های خدمات‌رسان است.

    وی تصریح کرد: اعطای وام‌‌های اشتغالزایی در سال‌‌های قبل در این شهر، موجب شد تا تعداد زیادی از جوانان جویای کار برای ارتزاق روزانه خویش، اقدام به خرید خودروهای رده پایین شهرهای دیگر نموده و با انتخاب مسافرکشی به عنوان شغل، هم موجب آلودگی هوا و هم ازدحام و ترافیک شوند.

    وی افزود: از سوی دیگر، شهرداری‌‌ها برای ایجاد درآمد و یا رضایت مشتریان، مبادرت به فروش تراکم در مناطق اصلی و مرکزی شهر همچون خیابان پاسداران و مراکز اصلی شهر سنندج نموده‌‌اند که همین موضوع به مشکلات دامن است.

    فتاحی در پایان تصریح کرد: کوهستانی بودن استان کردستان و بویژه شهر سنندج، بیکاری قشر جوان در این شهر، نبود مدیریت صحیح در دو دهه گذشته و فقدان همکاری مردم نیز مزید بر علت ایجاد و قفل شدن ترافیک بوده است و یقینا حل این مهم، جز با خرد جمعی و همکاری توده مردم، امکان‌پذیر نخواهد بود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو