فونیکسریمکسبهتام

رویای بوگاتی برای ساخت هواپیما به واقعیت پیوست

عصر خودرو : تیمی از مهندسان پس از سال‌ها مطالعه موفق به بازسازی اولین نمونه هواپیما با بال‌های پیشگرا (swept-forward) شده‌اند تا رویای بوگاتی را به واقعیت تبدیل کنند.

رویای بوگاتی برای ساخت هواپیما به واقعیت پیوست
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، بسیاری از افراد با شنیدن نام شرکت بوگاتی به یاد معروف‌ترین و قدرتمندترین خودرو این شرکت به نام بوگاتی ویرون می‌افتند، اما تخصص اصلی شرکت بوگاتی تولید هواپیماهای پرسرعت مسابقه‌ای در گذشته نه چندان دور بوده است.

    اتورو بوگاتی، بنیانگذار شرکت خودروسازی بوگاتی برای اولین بار در سال 1930 به دنبال ساخت هواپیمایی با بال‌های پیشگرا و دو موتور مجزا موسوم به 100P بود، اما با توجه به فناوری محدود آن سال‌ها ساخت چنین طرح پیچیده‌ای بسیار چالش‌برانگیز بود.

    بوگاتی قصد داشت هواپیمای خود موسوم به 100P را برای رقابت با بهترین هواپیماهای آن زمان مانند Messerschmitt Me 209 برای کسب جام Deutsche de La Muerthe ساخته و به پرواز دربیاورد. نمونه اولیه هواپیما تنها از یک موتور هشت سیلندر 335 کیلوواتی Bugatti Type 50 برخوردار بود. اما در گام بعدی برای شرکت در رقابت بزرگتر رکورد سرعت جهان، این طرح جای خود را به دو موتور Bugatti Type 50 در پشت اطاقت خلبان داد که هر کدام یک ملخ را م‌چرخاندند.

    پس از آغاز جنگ جهانی دوم و فرار بوگاتی به همراه طرح این هواپیما، نمونه ساخته شده بیش از 30 سال در یک انبار قرار داده شد. هواپیمای 100P پس از مرگ بوگاتی در سال 1946 تا دهه 1960 دست‌نخورده باقی ماند و پس از آن نیز بارها به مجموعه‌داران زیادی فروخته شد. در نهایت این هواپیما به آمریکا وارد شد که در آنجا، موتورهای هواپیما جدا شده و بر روی خودروهای بوگاتی نصب شدند.

    بدنه این هواپیما اکنون در موزه هواپیما در ویسکونسین قرار گرفته است.

    از آنجایی که بدنه بازسازی شده 100P بسیار شکننده شده است، تیمی بین‌المللی از علاقمندان در پروژه Bugatti 100P تصمیم گرفتند تا این هواپیمای اعجاب‌انگیز را از نو بسازند.

    به گفته سازندگان، بدنه این هواپیما که Reve Bleu (رویای آبی) نام گرفته، با نسل جدید کامپوزیت‌های مقاوم فایبرگلس، اتصالات آلیاژ ماشین‌کاری شده و سایر موادی ساخته شده که در دهه 1930 در اختیار بوگاتی قرار نداشت و از لحاظ اندازه، قدرت و شکل کاملا شبیه نمونه اصلی است.

    هم اکنون این مدل در مراحل پایانی ساخت، آزمایش موتور و سیستم کنترل بوده و به زودی اولین پرواز آزمایشی خود را انجام می‌دهد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو