فونیکسریمکسبهتام

یک مقام مسئول اعلام کرد:

۵۱۵ میلیارد ریال خسارت به راه ‌ها در سیلاب اخیر

عصر خودرو: معاون راهداری سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، گفت: بارندگی های اخیر در ۱۶ استان کشور، ۵۱۵ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال خسارت به راه‌های بین‌شهری وارد کرد.

۵۱۵ میلیارد ریال خسارت به راه ‌ها در سیلاب اخیر
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از مهر، عبدالهاشم حسن‌نیا با بیان اینکه بارندگی های اخیر در 16 استان کشور، 515 میلیارد و 200 میلیون ریال خسارت به راه های بین شهری وارد کرد، گفت: پس از وقوع سیل و رانش، بلافاصله عوامل راهداری و سایر دستگاه‌های امدادی با به‌کارگیری تمامی تجهیزات و ماشین‌آلات خود، ضمن استقرار در مناطق حادثه‌دیده، اقدامات لازم درخصوص بازگشایی راه‌ها و کمک به آسیب‌دیدگان را در کمترین زمان ممکن انجام دادند.

    وی با اشاره به اینکه بارندگی‌های اخیر به رویه آسفالت برخی از راه‌ها و همچنین سازه  پلها و تونل‌ها و ابنیه کشور خسارت زیادی وارد کرده است، تصریح کرد: میزان برآورد اولیه این خسارت در استان تهران 100 میلیارد ریال بوده است.

    معاون راهداری سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، افزود: همچنین برآوردها نشان می‌دهد میزان خسارت وارده به راه‌ها و ابنیه استان البرز 25 میلیارد ریال، استان کردستان 28 میلیارد و 200 میلیون ریال، استان سمنان 10 میلیارد ریال و استان قزوین 7 میلیارد ریال بوده است.

    وی با بیان اینکه خسارات وارده در استان مازندران بیش از سایر استان‌ها بوده است، گفت: میزان خسارت وارده به جاده‌ها و تاسیسات مربوطه در  استان مازندران 345 میلیارد ریال برآورد شده است که در نخستین ساعات وقوع سیل، رانش و ریزش کوه سبب بسته شدن برخی محورهای ارتباطی این استان شده بود.

    بارش باران‌های غیرمنتظره، وقوع سیل و وزش باد در روزهای اخیر در برخی استان‌های کشور که موجب تخریب برخی منازل، خسارت به خودروها، شکسته شدن درختان و آسیب به زمین‌های کشاورزی شد متاسفانه جان برخی از هموطنان و مسافران که در محورهای روستایی و در حاشیه رودخانه‌ها توقف داشتند را گرفت.

    بنابراین وقوع سیل و بارش‌ها در محورهای هراز، فیروزکوه و چالوس که با بازگشت مسافران از مناطق شمالی کشور به مرکز و پایتخت همزمان شده و موجب بسته شدن راه‌ها برای یک مقطع زمان کوتاه شده بود با تلاش‌های صورت گرفته توسط راهداران، پاکسازی، ترمیم موقت انجام و رفت و آمد برقرار شده و هم‌اکنون تمامی محورهای ارتباطی و شریانی کشور باز و ترافیک در آنها جریان دارد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو