فونیکسریمکسبهتام

پروژه آماده بهره برداری است

کمربندی جنوبی ورامین درایستگاه پایانی

عصر خودرو: اگرچه موانعی بر سر راه افتتاح کمربندی جنوبی ورامین وجود دارد اما شهرداری تلاش دارد تا در آینده نزدیک این پروژه مهم شهرستانی را افتتاح کند.

کمربندی جنوبی ورامین درایستگاه پایانی
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از مهر، پروژه کمربندی جنوبی ورامین یکی از پروژه های مهم در کاهش بار ترافیکی در این منطقه محسوب می شود و در حالی که این پروژه آماده بهره برداری شده اما برخی موانع نظیر معارضین ملکی و تعیین حریم قانونی سبب به تأخیر افتادن افتتاح این پروژه شده است.

    در تاریخ 25 تیرماه امسال گزارشی با عنوان گیرکردن کمربندی جنوبی ورامین دردست‌انداز موانع/ورامینی‌ها منتظرند منتشر شد و به آخرین وضعیت این پروژه مهم شهرستانی پرداخت.

    در این گزارش تأکید شده بود که بر اساس تصمیم مسئولان قرار است پروژه کمربندی جنوبی ورامین به طول 20 کیلومتر در سه فاز عملیاتی و اجرایی شود که در این راستا فاز نخست این پروژه به طول شش کیلومتر بوده و برخی موانع سبب کند شدن افتتاح کمربندی جنوبی ورامین شده است.

    موانعی که جلوی افتتاح یک پروژه مهم را گرفته است

    همچنین در این گزارش مسئولان اعلام کردند آنچه امروز باعث تأخیر در آماده سازی کمربندی جنوبی ورامین شده، حریم کنال آب و وجود چندین معارض است به طوری که مسئولان شهرداری و شورای اسلامی شهر ورامین طی ماه های اخیر با برگزاری جلسات مختلف تلاش کرده اند این مشکل را مرتفع سازند.

    این گزارش بازتاب های متفاوتی در میان شهروندان داشت به طوری که برخی معتقداند که باید هر چه سریعتر این پروژه با رفع موانع آماده افتتاح شود اما برخی از مالکان و معارضان نیز تأکید دارند که بر اساس اسناد مالکیتی باید رضایت آنان کسب شود.

    مالکین دارای اسناد قانونی هستند

    پس از این گزارش یکی از مالکینی که در محدوده کمربندی جنوبی ورامین دارای زمین است، اظهار داشت: زمین هایی که در محدوده کمربندی جنوبی قرار دارد، برای سازمان آب نیست که هر لحظه حریم جدیدی را اعلام کنند.

    این شهروند افزود: حریم 16.5  متر برای سازمان آب وجود خارجی ندارد و از اول طبق قانون سه الی چهار متر بوده است که اسناد و مکاتبات آن نیز موجود است.

    وی ادامه داد: نباید حق مالکان در این پروژه تضییع شود به همین خاطر ما مالکین اجازه نمی دهیم هچ سازمانی جای ما تصمیم گیری کند چرا که اسناد مالکیت و حریم قانون ابلاغ شده است.

    یکی دیگر از مالکان زمین های اطراف کمربندی جنوبی که نخواست نامش برده شود اظهار داشت: معارضین کمربندی جنوبی به هیچ عنوان نمی خواهد جلوی اجرای یک پروژه شهری را بگیرند اما نباید اجرای این پروژه منجر به تضییع حقوق آنان شود.

    وی افزود: افرادی که در این زمینه اعتراض دارند، دارای اسناد مالکیتی و قانونی هستند و در این راستا باید به گونه ای از سوی شهرداری عمل شود که رضایت صاحبان زمین ها نیز اخذ گردد.

    این شهروند ورامینی ادامه داد: شهرداری ورامین در زمان آغاز این پروژه همکاری لازم را با سازمان آب منطقه ای نداشت و نتوانست رضایت مالکین را به دست آورد به همین خاطر اکنون در زمینه حریم کانال آب به مشکل خورده و نتوانسته رضایت برخی مالکین را به دست آورد.

    خبرنگار مهر پس از این اتفاقات بار دیگر به سراغ شهردار ورامین به عنوان متولی اصلی پروژه کمربندی جنوبی رفت در حالی که مسئولان شهری اعتقاد دارند استعلام های لازم را از سازمان آب درباره حریم کانال اخذ کرده بودند.

    مسئولان آب منطقه ای تهران در آخرین اظهار نظر تأکید کردند که باید حریم کانال آب در کمربندی جنوبی ورامین رعایت شود چرا که این امر زمینه خدمت رسانی به کشاورزان را فراهم می سازد.

    با توجه به تأکید سازمان آب منطقه بر حفظ حریم کانال آب برای خدمت رسانی به کشاورزان و وجود معارضین، کار شهرداری برای افتتاح این پروژه سخت و دشوار می شود اما شهردار ورامین به افتتاح این پروژه مهم شهری امیدوار است.

    مشکلات پروژه کمربندی جنوبی حل می شود

    علی حیدریان اظهار داشت: پروژه کمربندی جنوبی می تواند نقش مهمی را در کاهش ترافیک شهر ورامین که هر روز شاهد افزایش وسائل نقلیه است، ایفا کند.

    شهردار ورامین افزود: این پروژه به همت شهرداری و شورای اسلامی شهر ورامین با سرعت خوبی آغاز شد و اکنون آماده افتتاح رسمی است اما برخی موانع نظیر تعیین حریم کانال و وجود معارض سبب شده تا افتتاح این پروژه به تعویق بیافتد.

    وی ادامه داد: در زمینه رعایت حریم کانال آب جلسه ای با مسئولان آب منطقه ای تهران گذاشته و مقرر شد تا طی روزهای آتی حریم قانونی بار دیگر به شهرداری اعلام و بر این اساس شهرداری ورامین فعالیت خود را پیگیری کند.

    حیدریان اضافه کرد: در زمینه اختلافات با معارضین نیز شهرداری ورامین بر اساس قانون عمل خواهد کرد به همین خاطر در آینده نزدیک شاهد افتتاح پروژه کمربندی جنوبی خواهیم بود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۵
        • خودروامروز ۶۷۴
        • خودرو امروز ۶۷۳
        • خودرو امروز ۶۷۲
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        آخرین بروزرسانی ۲ ساعت پیش
        آرشیو