فونیکسریمکسبهتام

کارگاه‌های راهسازی در آستانه تعطیلی

عصر خودرو : درحالی شرکت ساخت و توسعه اظهارات فعالان راهسازی را مبنی بر عدم دریافت یک ریال طی ۸ماه اخیر قبول ندارد که وزیر راه در نامه‌ای به رئیس‌جمهوری هشدار داده در صورت تداوم روند فعلی، چاره‌ای جز تعطیلی کارگاه‌های راهسازی کشور باقی نمی ماند.

کارگاه‌های راهسازی در آستانه تعطیلی
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از تسنیم، در دو سال اخیر پروژه‌های راهسازی کشور به دلیل مسائل اقتصادی سال‌های گذشته خیلی نتوانسته‌اند منابع مالی مناسبی را جذب کنند، از این رو حل چالش مذکور همواره به‌عنوان یکی از خواسته‌های فعالان این بخش مطرح بوده است.

    در این بین شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور به‌عنوان متولی بخش مذکور مدعی است؛ "متوسط پرداخت طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای نسبت به سال‌های گذشته کاهش نیافته است، الا این‌که در سال 1393 به جای پایان سال در اواخر پاییز در سقف تخصیص قسمتی از کارکرد و مطالبات خود را دریافت کردند و مانند سال‌های قبل تمامی پرداخت‌ها به پایان سال موکول نشده است."

    اما علی آزاد دبیر انجمن شرکت‌های راهسازی با اشاره به وضع اسفبار مالی پیمانکاران این بخش تاکید کرده که از آبان‌ماه سال گذشته دیناری دریافت نکرده‌اند.

    در میان ادعای معاون وزیر راه و شهرسازی در مناسب جلوه دادن وضعیت شرکت‌های راهسازی و اعلام وضع اسفبار همین شرکت‌ها، وزیر راه و شهرسازی در نامه‌ای به رئیس‌جمهوری با تاکید بر این‌که شرکت‌های راهسازی از آبان‌ماه سال گذشته ریالی دریافت نکرده‌اند نسبت به تدوام این روند هشدار داده است. آخوندی تاکید کرده با ادامه وضعیت فعلی، راهی به جز تعطیل کردن کارگاه‌های راهسازی در سراسر کشور باقی نمی‌ماند.

    حال باید دید شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور به عنوان متولی باز هم تلاش می‌کند همه چیز را "آرام" نشان دهد یا این‌که چاره‌ای برای حل معضل بی‌پولی شرکت‌های راهسازی می‌اندیشد؟

    هم‌اکنون حدود 2900 پروژه عمرانی نیمه تمام در کشور وجود دارد که با تنگنای شدید مالی ناشی از عدم پرداخت مطالبات پیمانکاران توسط دولت مواجه است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو