فونیکسریمکسبهتام

دریافت عوارض عبور از قطعه در حال تکمیل آزاد را‌ه‌ تهران-شمال بدون ‌اطلاع‌رسانی رسمی‌

عصر خودرو : در حالی که هنوز عملیات تکمیلی قطعه چهار آزادراه تهران-شمال ادامه دارد و مسیر تکمیل نشده است، وزارت راه و بنیاد به عنوان شرکای این پروژه، بدون اطلاع‌رسانی رسمی از طریق رسانه‌های گروهی، عوارض از خودروهای عبوری دریافت می‌کنند.

دریافت عوارض عبور از قطعه در حال تکمیل آزاد را‌ه‌ تهران-شمال بدون ‌اطلاع‌رسانی رسمی‌
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس، قطعه چهار آزاد‌راه تهران - شمال حدفاصل سه راهى دشت نظیر مرزن‌آباد - چالوس به طول حدود 20 کیلومتر است؛ مسیر دارای دو خط رفت و دو خط برگشت است و در قسمت‌های فراز یک خط کندرو به مسیر اضافه می‌شود.

    اجرای این قطعه از سال 1375 آغاز شد و در دولت دهم ابتدا با پیشرفت فیزیکی 95 درصدی به بهره‌برداری رسید و سپس به تدریج در حال تکمیل است.

    قرار بود این مسیر برای عید فطر امسال باز شود اما به دلیل عدم تکمیل 100 درصدی آن، به صورت دست و پا شکسته و در سایه اختلاف نظر و تعدد سلیقه مسئولان، چند روزی ‌بسته و بازگشایی شد. (متن کامل توضیحات در این‌باره را از اینجا بخوانید).

    این مسیر آزادراهی‌ در اواخر دولت دهم افتتاح نیمه‌کاره شد، اما با روی کار آمدن دولت یازدهم، این مسیر باز بسته شد تا به ادعای دولتمردان، عملیات تکمیلی روی این قطعه آزادراه تهران-شمال اجرا شده و سپس به بهره‌برداری برسد‌.

    به هر حال ظاهراً پس از تعطیلات عید سعید فطر امسال این قطعه به صورت 24 ساعته بازگشایی شده است،اما با وجود عدم تکمیل 100 درصدی آن و بدون اطلاع‌رسانی رسمی، در حال حاضر بابت عبور خودروها‌ رقمی به عنوان عوارضی از مسافران دریافت می‌شود.

    ‌در حال حاضر ابلاغیه رسمی و قانونی، برای اخذ عوارضی در قطعه چهار آزادراه تهران ـ شمال منتشر نشده است ‌اما بر اساس تفاهمنامه بین بنیاد مستضعفان و وزارت راه و شهرسازی دریافت عوارض اجرایی شده است.

    البته ‌شنیده‌ها حاکی از اختلاف نظر مسئولان وزارت راه و شهرسازی و بنیاد، به عنوان شرکای پروژه در تعیین نرخ عوارضی این قطعه آزادراه تهران-شمال دارد.

    به تازگی و از 3 روز پیش ارقامی بابت عوارض عبور از آزادراه مرزن‌آباد-چالوس دریافت می‌شود؛ مبلغ عوارضی تردد هر دستگاه خودرو سواری 30 هزار ریال و برای وانت و مینی‌بوس‌ رقم 60 هزار ریال و برای اتوبوس رقم 90 هزار  تعیین شده است؛ جریمه پرداخت نشدن عوارض نیز 200 هزار ریال ‌است.

    نکته قابل توجه عدم اطلاع‌رسانی رسمی و دقیق بابت دریافت عوارض از ‌قطعه چهارم آزادراه پرحاشیه تهران-شمال است؛ ظاهراً حاشیه قصد ندارد سایه خود را از سر این آزادراه پُر‌ قصه بردارد.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط