فونیکسریمکسبهتام

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان

آزادراه اهواز – ایذه – دهدز – باغملک احداث می‌شود

عصر خودرو : مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان از موافقت وزیر راه و شهرسازی با احداث آزادراه اهواز – ایذه – دهدز – باغملک خبر داد.

آزادراه اهواز – ایذه – دهدز – باغملک احداث می‌شود
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایلنا، منوچهر رحمانی در نشست اعضای شورای ارتقای ایمنی راههای خوزستان با اشاره به دیدار اخیر خود با وزیر راه و شهرسازی در خصوص حوادث رانندگی اخیر در محور مزبور گفت: بسته آزادراه اهواز – ایذه – دهدز – باغملک آماده شده و باید به هیئت دولت برود.

    وی گفت: باید با حضور وزیر راه بسته آزادراه ایذه - دهدز در جلسه هیئت‌وزیران به‌صورت جداگانه بررسی و تخصیص اعتبار شود تا این جاده به‌صورت آزادراه مورد استفاده قرار بگیرد.

    وی درباره جاده‌های حادثه‌خیز استان در 3 ماه نخست امسال اظهار کرد: با بررسی‌های انجام‌شده بیشترین تلفات جاده‌ای در این مدت شامل محور اهواز -اندیمشک با 13 متوفی، غیزانیه - هفتکل - باغملک - ایذه - دهدز با 10 متوفی، مسجدسلیمان - ملاثانی با 7 متوفی، رامشیر - امیدیه - دیلم با 6 متوفی، اهواز - سربندر با 5 متوفی، آبادان - اهواز و بهبهان - رامهرمز با 5 متوفی اختصاص داشته است که باید با همیاری مسئولان استان و دستگاه‌‌های اجرایی این آمار را کاهش دهیم.

    رحمانی درباره آنتن دهی جاده‌های استان گفت: حدود 15 کیلومتر از محور اندیمشک - پل زال فاقد آنتن‌دهی شبکه تلفن همراه است که باید با همکاری شرکت مخابرات و بررسی‌ها این مشکل را رفع کنیم.

    رحمانی همچنین با اشاره به مخاطرات جاده هفتکل – باغملک اظهار کرد: باید تا 3 ماه آینده در مسیر مزبور یک ایستگاه پلیس دایر شود.

    وی گفت: بحران موجود در 20کیلومتری است که اگر از منابع استانی کمک شود یک خط دیگر نیز در این محدوده قابل احداث است.

    مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان نیز گفت: در استان 18 پایگاه امداد و نجات جاده‌ای داریم که به 20پایگاه دیگر نیاز است.

    منوچهر رحمانی افزود: 11 پاسگاه پلیس هم در محورهای ارتباطی خوزستان وجود دارد که برای انجام مأموریت‌های سازمانی به 8 پاسگاه دیگر نیاز داریم.

    وی اضافه کرد: برای احداث 6 پاسگاه مشکلات موجود قابل‌حل است که امید می‌رود با تأمین اراضی از طریق منابع طبیعی دو اولویت نخست از این‌ها امسال ایجاد شود.

    رحمانی ادامه داد: اکنون در استان 81دستگاه خودرو اورژانس جاده‌ای وجود دارد که به 57 دستگاه دیگر نیز نیاز داریم.

    مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان افزود: در 15 ماه گذشته از مجموع متوفیان ناشی از سوانح رانندگی در استان 56 درصد درصحنه، 7 درصد در مسیر انتقال به بیمارستان و 37 درصد دیگر در بیمارستان فوت کرده‌اند.

    وی همچنین از پرداخت نشدن اعتبار موردنیاز حوزه راه که باید از طریق دستگاه‌های اجرایی صورت می‌گرفت انتقاد کرد و گفت: از مجموع ششصدمیلیارد ریال اعتبار مورد تعهد دستگاه‌ها تنها دوازده میلیارد ریال آن‌هم توسط سه دستگاه تأمین‌شده است.

    در ادامه رییس پلیس راه‌های خوزستان هم گفت: از هشت پاسگاه پلیس که در محورهای استان موردنیاز است احداث ایستگاه در محورهای لالی – مسجدسلیمان، هندیجان – دیلم و سوسنگرد – اهواز باید در اولویت قرار گیرد.

    سرهنگ قاسم قدرتی افزود: خوزستان پنجمین سال متوالی است که کاهش تصادفات را تجربه می‌کند و امسال هم به مدد دستگاه‌ها رتبه نخست را به دست آورد؛ به‌گونه‌ای که در میزان تلفات سه‌ماهه نخست امسال با استان دوم 19 نفر فاصله دارد.

    وی ادامه داد: در مسیر غیزانیه – هفتکل – باغملک – ایذه تا دهدز تا سه راهی رغیوه از جاده قدیم 10 تا 15 کیلومتر بلااستفاده مانده است که اگر با کمترین اعتبارات اصلاح شود تأثیر ارزشمندی در کاهش تصادفات دارد.

    همچنین مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خوزستان گفت: آموزش امداد و نجات جاده‌ای به روستاییان و برخورداری آن‌ها از تجهیزات اطفاء حریق یکی از اقدام‌های در دست اجراست تا از کمک‌های داوطلبانه حاشیه راه‌ها نیز بهره‌مند شویم.

    علی خدادادی افزود: برخی پایگاه‌های امداد و نجات جاده‌ای بدون تجهیزات موردنیاز برای این کار است که در مواقع خطر پاسخگو باشد.

    وی ادامه داد: برای احداث چند پایگاه مجوز لازم گرفته‌شده و زمین موردنیاز در اختیار است؛ برای برخی تأمین اعتبار و از امکانات دیگر پایگاه‌ها برای پایگاه‌های نیازمند تجهیزات نیز بهره گرفته شده است.

    خدادادی گفت: مشکلات در جاده هفتکل و آزادراه خلیج‌فارس بسیار است اما اولویت باید جاده هفتکل باشد.

    وی ادامه داد: یکی از تنگناهای موجود، احداث پایگاه‌های امداد و نجات جاده‌ای است اما حاشیه روستاها ازآنجایی‌که هزینه کمتری دارد در اولویت است تا با مأموریت‌های داوطلبانه روستاییان وظایف انجام شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو