فونیکسریمکسبهتام

مدیرعامل آزادراه تهران-شمال تشریح کرد

جزئیات رسمی اخذ عوارض عبور از آزادراه مرزن‌آباد-چالوس‌

عصر خودرو : مدیرعامل آزادراه تهران-شمال با اشاره به اخذ عوارض آزادراه مرزن‌آباد-چالوس با تأیید مدیران اقتصادی و بهره‌برداری و نگهداری وزارت راه، شرکت آزادراه تهران-شمال و پلیس راهور، گفت: رقم مصوب عوارضی در این مسیر برای سواری ۵۵۰۰ تومان و برای اتوبوس ۱۷ هزار تومان است اما فعلاً نرخ‌ها را تعدیل کرده‌ایم.

جزئیات رسمی اخذ عوارض عبور از آزادراه مرزن‌آباد-چالوس‌
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس، مهران اعتمادی درباره اخذ عوارضی از قطعه چهار آزادراه تهران-شمال از مرزن‌آباد تا چالوس اظهار داشت: از دو هفته پیش و در روزهای پایانی ماه مبارک رمضان، قطعه چهارم آزادراه تهران ـ شمال تکمیل‌ و پروژه آماده بهره‌برداری شد، اما به دلیل بروز جریان سیلاب اخیر، مقداری گل و لای کوهستان و جاده‌های اطراف به سمت آزادراه منتقل شد و مسیر را مسدود کرد.

    وی با بیان اینکه پاکسازی مسیر از گل و لای و سیلاب چند روزی زمان برد، ادامه داد: جاده خسارت چندانی ندید و بخش قابل توجهی از ضایعات به دلیل مسدود شدن جاده قدیم و انتقال گل و لای از طریق پلی به داخل آزادراه‌ منتقل شد که به انسداد‌ مسیر انجامید؛ این موانع و مشکلات هم برطرف‌ و پاکسازی کامل گل و لای در آزادراه عملیاتی شد.

    مدیرعامل شرکت احداث، بهره‌برداری و نگهداری آزادراه تهران-شمال بیان کرد:‌ پس از آماده‌سازی آزادراه در مبادی ورودی شهر چالوس و ورودی آزادراه از سمت مرزن‌آباد و سمت چالوس اطلاع‌رسانی مبنی بر اخذ عوارضی انجام شد، ضمن آنکه نرخ‌ها هم در کنار باجه‌های اخذ عوارضی درج شد تا متقاضیان و مسافران در جریان این ارقام باشند.

    اعتمادی ادامه داد: پس از آن، طی هماهنگی‌های اولیه با وزارت راه و شهرسازی، کارشناسان مختلف از محل آزادراه بازدید کردند و در نهایت در صورتجلسه‌ای اخذ عوارضی به تأیید مدیران اقتصادی و بهره‌برداری و نگهداری وزارت راه، شرکت ساخت و توسعه زیربناها، شرکت آزادراه تهران ـ شمال و پلیس راهور رسید.

    مدیرعامل آزادراه تهران ـ‌ شمال اضافه کرد: با تأیید نرخ‌ها‌ اخذ عوارض آغاز شد و تلاش کردیم نرخ‌های موجود در راستای رفاه حال مردم کمتر از نرخ‌های مصوب باشد و در راستای جلوگیری از بروز مشکل برای بومیان منطقه این نرخ‌ها تعدیل شد‌.

    وی بیان کرد:‌ در حال حاضر رقم عوارضی‌ عبور از آزادراه مرزن‌آباد ـ چالوس برای خودروهای سواری 3 هزار تومان، برای خودروهای مینی‌بوس و وانت 6 هزار تومان و برای اتوبوس 9 هزار تومان درنظر گرفته شده است.

    مدیرعامل شرکت احداث، بهره‌برداری و نگهداری آزادراه تهران-شمال بیان کرد: البته نرخ‌های مصوب و اصلی برای عوارضی این قطعه آزادراه تهران ـ شمال 55 هزار ریال برای سواری، 110 هزار ریال برای مینی‌بوس و وانت و 170 هزار ریال برای اتوبوس است.

    اعتمادی اضافه کرد: نرخ مصوب مذکور برای اعمال‌، بستگی به تصمیم وزارت راه و شهرسازی و شرکت‌ آزادراه تهران ـ شمال دارد اما با توجه به توانمندی مردم، تلاش می‌کنیم نرخ‌ها متعادل باشد و شاید هم تا مدتی با نرخ‌های فعلی ادامه دهیم.

    وی ادامه داد: مدت زمان بازگشت سرمایه برای اخذ عوارضی در قطعه 4 آزادراه تهران ـ شمال 10 سال در نظر گرفته شده است، اما با این نرخ‌های فعلی فعلاً توجیه مالی ندارد؛ البته با نرخ‌های جدید، بازگشت سرمایه انجام می‌شود.

    مدیرعامل شرکت احداث، بهره‌برداری و نگهداری آزادراه تهران-شمال بیان کرد: اصولاً آزادراه‌ها در جاهایی احداث می‌شوند که نیازمند افزایش کیفیت عبور و مرور، افزایش میزان تردد و افزایش مشخصات فنی راه‌ها هستیم؛ در جاهایی که دولت از نظر اقتصادی توانایی احداث آزادراه‌ها را ندارد، بخش خصوصی یا بخش‌های عمومی غیردولتی نظیر بانک‌ها، مؤسسات اعتباری، سازمان‌های بازنشستگی و بیمه برای احداث آزادراه‌ها وارد می‌شوند و در حال حاضر همه آزادراه‌های کشور هم به همین منوال احداث می‌شوند.

    اعتمادی اظهار داشت: پس از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی، بازگشت سرمایه با نرخ سود مشخص بانکی در قالب عوارضی انجام می‌شود.

    مدیرعامل شرکت احداث، بهره‌برداری و نگهداری آزادراه تهران-شمال با بیان اینکه دولت و بنیاد در این پروژه شریک یکدیگر هستند؛ بیان کرد: میزان مشارکت سرمایه‌گذاری دولت و بنیاد در آزادراه تهران ـ شمال 50 ـ 50 است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط