فونیکسریمکسبهتام

شرکت گاز استان کرمانشاه طلبی از جایگاه‌های CNG ندارد

عصر خودرو: مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه گفت: گازرسانی به شهرهای حمیل و ازگله از طریق خط لوله و شهرهای نوسود، نودشه و ریجاب به روش CNG در برنامه شرکت قرار دارد.

شرکت گاز استان کرمانشاه طلبی از جایگاه‌های CNG ندارد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران، سیدحمید فانی مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه در نشست خبری اظهار داشت: شرکت گاز استان از سال 72 با گازرسانی به شهرهای کنگاور و صحنه آغاز گردیده و شرکت گاز استان به صورت مستقل و به عنوان یکی از زیرمجموعه‌های شرکت ملی گاز ایران از سال 79 فعالیت اجرایی خود را ادامه داده است.

    وی تعداد مشترکان گاز را 464 هزار و 951 و  میانگین مصرف روزانه سال گذشته را ، 9.3 میلیون مترمکعب در روز عنوان کرد و گفت: حدود 24 شهر و 371 روستا از نعمت گاز بهره‌مند هستند. همچنین ضریب نفوذ گاز طبیعی در استان 96درصد و روستایی 63درصد است.
     
    مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه با اشاره به عملکرد این شرکت افزود: کل شبکه‌گذاری از ابتدا تاکنون 6هزارو 71 مورد، انشعابات 209 هزار و 881، مشترکین و حدود 513 کیلیومتر خطوط انتقال بوده است. پیش‌بینی می‌شود با تامین اعتبارات لازم روند گازرسانی شتاب بیشتری به خود بگیرد.

    فانی با اشاره به اینکه 176هزار و 432 علمک شهری نصب شده است گفت: گازرسانی به شهرهای حمیل و ازگله از طریق خط لوله  و شهرهای نوسود، نودشه و ریجاب به روش CNG در برنامه شرکت قرار دارد.

    وی همچنین با تاکید براینکه تعداد روستاهای دارای شرایط گازرسانی هزار و 733 روستا است گفت: تعداد روستاهای در دست اجرا 243 مورد است.

    مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه ادامه داد: هم‌اکنون 33هزار و 449 علمک در روستا نصب شده است.

    وی تصریح کرد: هم‌اکنون 11 کیلومتر از باینگان اجرا شده و 19 کیلومتر روستای حمیل در دست مناقصه و 30 کیلومتر ازگله در دست مطالعه است.

    فانی تعداد شهرک‌های صنعتی را 12 مورد و جایگاههای CNG را 69 مورد عنوان کرد و گفت: ما از جایگاه CNG طلب نداریم که این برای اولین بار در کشور رخ داده و تمام مطالبات به حساب خزانه واریز شده است .

    فانی تصریح کرد: تاکنون 11 درصد کل شبکه‌های گازرسانی و حدود 22 درصد روستاها  کار گازرسانی انجام شده است پیش‌بینی می‌شود در صورت تخصیص منابع رتبه یک را در منطقه کسب کنیم.

    وی ادامه داد: شرکت گاز کرمانشاه طلبی از پتروشیمی‌ها ندارد به طوری که تمام مطالبات خود را از شرکت‌های پتروشیمی گرفته است.

    فانی افزود: تلاش ما این است که از محل تبصره بند "ق" تا پایان سال 96، روستاهایی با خانوارهای بالای 20 نفر را گازرسانی کنیم که تعداد آنها هزار و 200 روستا است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط