فونیکسریمکسبهتام

نماینده مردم نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس:

دریافت عوارض از بومیان در آزاد راه تهران - شمال حذف شود

عصر خودرو : نماینده نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس خواستار حذف دریافت عوارضی از بومیان منطقه و حاشیه نشینان قطعه ۴ آزادراه تهران - شمال شد.

دریافت عوارض از بومیان در آزاد راه تهران - شمال حذف شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، قاسم احمدی با تقدیر از رفع مشکلات قطعه 4 آزادراه تهران - شمال، با بیان اینکه در این محور از مردم بومی منطقه نیز برای تردد عوارض دریافت می شود، گفت: نیاز است تا دریافت عوارض از بومی ها لغو شود.

    وی با تقدیر از رفع مشکلات قطعه 4 آزادراه خواستار تسریع در بهره برداری دیگر قطعات آزادراه شد و گفت: برای 20 کیلومتر عوارضی دریافت می شود که نامناسب است.

    عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قرار است سه هزار و 704 نفر از نیروهای خرید خدمات آموزشی و پیش دبستانی برای تامین نیروی انسانی کارآمد از طریق آزمون اسخدام پیمانی شوند، گفت: اما این شرایط جذب دچار اشکلالی است زیرا میزان کسری نیروهای آموزشی 770 هزار ساعت آموزشی معادل 65 هزار نفر معلم است.

    احمدی گفت: در حال حاضر پنج هزار و 637 مدرسه زیر هفت دانش آموز، هفت هزار و 476 مدرسه هشت تا 15 نفر و در مجموع 13 هزار و 113 مدرسه زیر 15 نفر دانش آموز و 9 میلیون و 700 هزار بیسواد در کشور وجود دارد و بیش از این دیگر نباید شاهد رشد بیسوادی باشیم.

    نماینده مردم نوشهر و چالوس و کلاردشت با تاکید بر اینکه باید مدارس با تعداد دانش آموزان اندک را ساماندهی کنیم گفت: طی مدت دو سال وزارت آموزش و پرورش باید کلیه نیروهای خرید آموزشی و مربیان حق التدرسی را جذب کند، اما با روند کنونی آزمون، 90 درصد نیروهای حق التدریس به دلیل شرایط سنی از ثبت نام محروم می مانند و این آزمون بنام عده ای و به کام عده ای دیگر خواهد بود.

    وی بیان داشت: در این آزمون برخی استانها 100 درصد نیروی بومی و برخی نیروهای غیربومی جذب می کنند که غیرعادلانه است و پیشنهاد می شود سقف سنی برای این گروه ها پنج سال اضافه شود، همچنین با تصویب و اجرای طرح حق التدریسی مشکل نیروها حق التدریس حل می شود.

    وی در بخشی دیگر، شاخص های توزیع اعتبارات ماده 180 را غیرکارشناسی و ظلمی آشکار به برخی حوزه ها دانست و خواستار اصلاح این روند شد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۵ روز پیش
        آرشیو