فونیکسریمکسبهتام

دوبانده شدن محور دامغان - جندق به رشد و توسعه روستاها کمک می کند

عصر خودرو : فرماندار شهرستان دامغان با بیان اینکه دو بانده شدن محور مواصلاتی دامغان- جندق بسیار حیاتی و به رشد و توسعه روستاهای منطقه کمک فراوان می کند، گفت: این طرح ارزشمند تسریع شود.

دوبانده شدن محور دامغان - جندق به رشد و توسعه روستاها کمک می کند
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، علی اصغر مجد شامگاه چهارشنبه در نشست بررسی مسائل و مشکلات روستاهای رشم، حسینان و معلمان در جنوب شهرستان دامغان، اظهار داشت: منطقه سرکویر در جنوب این شهرستان یک منطقه مهم و حساس بوده و باید برای حل مشکلات آن به صورت جدی وارد عمل شد.

    وی بر پیگیری مسائل و مشکلات روستاها توسط مسئولان تاکید کرد و افزود: رفع مشکلات روستائیان باعث جلوگیری از مهاجرت ایشان به شهرها می شود.

    رئیس کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان دامغان وحدت روستائیان را عامل رشد و توسعه منطقه دانست و افزود: استفاده از ظرفیت ها و پتانسیل های بومی هر روستا برای ایجاد اشتغال جوانان ضروری است.

    مجد خاطر نشان ساخت: منطقه سرکویر نقطه امید کویر است و فرصت خوبی برای رشد و توسعه است.

    وی با تاکید بر ایجاد اشتغال برای جوانان منطقه سرکویر با احداث یک مجتمع خدماتی رفاهی در محور دامغان - جندق، افزود: تمام تلاش ما براین است تا بتوانیم خدمات خوب به روستائیان ارائه شود که در این بین نقش شوراهای اسلامی روستاها و دهیاران بسیار مهم و تاثیر گذار است.

    رئیس ستاد مدیریت بحران شهرستان دامغان همچنین با اشاره به خشکسالی و آسیب های آن، افزود: برای استفاده از منابع آبی موجود باید مدیریت مصرف در آب شرب و کشاورزی در دستور کار قرار گیرد و باید بکوشیم مشکلات به صورت اساسی رسیدگی شود.

    مجد اضافه کرد: باید مردم در زمینه آب و مصرف آن دخالت داشته باشند و تمامی اهالی باید در زمینه بهینه استفاده کردن و ارائه خدمات آبرسانی مشارکت و همراهی داشته باشند.

    وی مصرف صحیح آب از سوی مردم را بسیار ضروری خواند و در پایان گفت: آب و فاضلاب روستایی باید برای رفع این مشکل به ویژه در روستاهای دور دست تلاش کند.

    در این نشست که نماینده مردم شهرستان دامغان در مجلس شورای اسلامی، بخشدار امیرآباد و جمعی از مدیران دستگاه های اجرایی حضور داشتند به کمبود آب شرب، خشکسالی، بیکاری، کمبود امکانات رفاهی و ورزشی، حمایت از گردشگری، واگذاری زمین در روستاها، ایجاد مجتمع خدماتی و رفاهی از سوی مردم روستا، لایروبی قنات ها، نامناسب بودن کیفیت آرد در نانوایی ها از سوی شوراهای اسلامی و دهیاران روستاهای رشم، حسینان و معلمان مطرح و پیش بینی لازم برای حل آنها اندیشیده شد.

    روستاهای رشم، حسینان، معلمان و سینگ در 120 کیلومتری جنوب شهرستان دامغان واقع و دارای یک هزار و 200 نفر جمعیت است.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو