فونیکسریمکسبهتام

۱۵۰ روستای حاشیه آزادراه تهران - شمال مشمول پرداخت عوارض هستند

عصر خودرو : پرداخت عوارض تردد در قطعه ۴ آزادراه تهران - شمال همچنان برای ساکنان ۱۵۰ روستای حاشیه نشین دغدغه شده است.

۱۵۰ روستای حاشیه آزادراه تهران - شمال مشمول پرداخت عوارض هستند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، حدود دو هفته ای برقراری و دریافت عوارضی در قطعه 4 آزادراه تهران شمال در محدوده شهرستان چالوس می گذرد و روستانشینان منطقه همچنان خواهان حذف این عوارضی برای اهالی بومی هستند.

    قطعه 4 آزادراه تهران شمال 25 کیلومتر مسافت دارد که برای تردد خودروی سبک سه هزار تومان، مینی بوس و اتوبوس شش هزار تومان عوارضی دریافت می شود.

    نماینده مردم نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس شامگاه شنبه در شورای اداری شهرستان گفت:با توچه به اینکه در فیش های دریافتی عوارض کلمه عوارض تهران - شمال درج شده است ولی گرفتن عوارض ازمرزن آباد به چالوس یا کجور و کلاردشت عادلانه نیست.

    قاسم احمدی با تاکید برای احقاق حق بومیان منطقه گفت: از آنجایی که سختی ها برای افراد بومی در زمان ساخت آزاد راه بود واکنون که پروژه آزاد راه تکمیل شده لازم است درخصوص نپرداختن عوارض از سوی آنها پیگیری شود.

    وی با اشاره به اینکه در مجموع 150روستا مشمول پرداخت عوارض برای مسافت کوتاه هستند گفت:با توجه به اینکه مردم فشار زیادی را از آغاز پروژه تاکنون تحمل کردند، مناسب نیست برای رفتن به منازل خویش هزینه ای پرداخت کنند.

    در عین حال محمدناصر زندی فرماندار چالوس نیز با تاکید بر پیگیری برای عدم پرداخت عوارضی از سوی حاشیه نشینان، خواستار تلاش مسئولان برای رفع این مشکل شدند.

    خسارت فراوان سیل به شهرستان

    فرماندارچالوس با اشاره به بروز دو سیل سال جاری گفت: سیل اخیر خسارات زیادی را به زیرساختهای جاده ای، کشاورزی و سردهنه های زراعی شهرستان وارد کرد که باید باحضور به موقع دستگاهای مرتبط در بخش های مختلف این دغدغه مردم را کمتر کرد.

    وی از حضور معاون سازمان گردشگری در منطقه و بیان مشکلات مسیر کندوان خبر داد و گفت: درخصوص خدمات بین راهی و مشکلات یک طرفه شدن مسیر مسائلی مطرح شد که باید برای رفع آن تدابیری اتخاذ شود.

    وی اشتغال جوانان را ازبحث های مهم شهرستان قلمداد کرد و افزود: باید با ارایه آموزش های لازم از طریق ادره فنی حرفه ای زمینه اشتغال جوانان فراهم شود.

    وی با اشاره به اخذ عوارض مسیر آزاد راه تهران - شمال گفت: پرداخت عوارض افراد بومی حاشیه آزادراه به صورت جدی باید توسط استاندار و نماینده محلس پیگیری شود تا آنان از پرداخت عوارض معاف شود.

    فرماندار چالوس با توچه به هجوم مسافران درماه های پایانی تابستان خواستار سازماندهی مناسب اعضای ستاد خدمان سفر شد و خاطرنشان کرد: با توجه به نارضایتی مردم درخصوص مسائلی مانند پاکسازی معابر و نظارت شهری باید نهایت دقت دراین زمینه انجام گیرد.

    رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی چالوس نیز گفت: با توجه به اینکه موضوعات مختلف براساس سیاستهای راهبردی مقام معظم رهبری در جلسات شورای فرهنگی مطرح می شود، پیگیری مصوبات این جلسات باید مدنظر قرار گیرد.

    بیمه 50 هنرمند برقرار شد

    علی اصغر مختاری نژاد با اشاره به قطع ناگهانی بیمه هنرمندان تصریح کرد: با پیگیری لازم مشکل حل و بیمه  50نفر از هنرمندان دوباره برقرار شد.

    وی از استقرار پنج دفتر نشریه در شهرستان خبر داد و گفت: سایتهای فاقد مجوز که در شهرستان فعالیت می کنند باید ظرف دو هفته آینده پرونده خود را تکمیل کنندT درغیر این صورت حق فعالیت ندارند.

    وی از فعالیت 17 کانون تبلیغاتی در شهرسنان خبر داد و گفت:برای اعتلای قرآن در شهرستان نگاه ویژه مسئولان لازم است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو