فونیکسریمکسبهتام

توقف سه روزه تولید خودروهای تویوتا در محل کارخانه این شرکت در تیانجین

عصر خودرو : در پی انفجارهای مرگبار در شهر صنعتی تیانجین، در شرق چین، شرکت خودروسازی ژاپنی تویوتا امروز دوشنبه از توقف سه روزه تولید خودروهای خود در این شهر خبر داد.

توقف سه روزه تولید خودروهای تویوتا در محل کارخانه این شرکت در تیانجین
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از واحد مرکزی خبر، شامگاه چهارشنبه هنگامی که این انفجارها روی داد، خطوط تولید این شرکت به علت تعطیلات تابستانی تعطیل بود.
    به گزارش خبرگزاری فرانسه از توکیو، شرکت خودروسازی تویوتا در بیانیه ای اعلام کرد خطوط تولید کارخانه تویوتا در شهر تیانجین، قرار بود امروز دوشنبه کار خود را از سر بگیرد اما با توجه به توصیه های مقامات برای تخلیه مناطق نزدیک به محل انفجارها، تا پایان روز چهارشنبه خطوط تولید این شرکت عملیاتی نخواهد بود.
    یکی از سه خط تولید، هر چند در حدود 70 کیلومتری محل انفجارها قرار دارد، همچنان تعطیل است زیرا بخشی از قطعات تولید شده در تیانجین در آنجا مونتاژ می شود.
    تویوتا اعلام نکرد که آیا این توقف تولید، جبران خواهد شد یا نه. یک سخنگوی تویوتا گفت همه چیز به شرایط و معیارهایی که تا این لحظه نامشخص است، بستگی دارد.
    سالانه حدود 440 هزار خودروی کراون (Crown)، رِیز (Reiz)، کرولا (Corolla) و ویوز (Vioz) یعنی نیمی از تولید شرکت خودروسازی تویوتا در چین، در محل کارخانه « تیانجین فاو تویوتا موتور » (Tianjin FAW Toyota Motor) تولید می شود.
    همچنین شرکت تویوتا که 12 هزار نیروی انسانی در کارخانه تیانجین دارد، از زخمی شدن 50 تن از کارکنان خود خبر داد که در مناطق اطراف یا در خانه هایی که این شرکت در اختیارشان قرار داده بود، زندگی می کردند.
    این شرکت همچنین با بیان این که تاثیر این حوادث بر واردات و صادرات در بندر تیانجین در حال ارزیابی است، افزود در دو نمایندگی این شرکت خسارت هایی به خودروها و ساختمان نمایندگی وارد شده است.
    از دیگر شرکت های ژاپنی حاضر در تیانجین، شرکت الکترونیک پاناسونیک اعلام کرد این شرکت در این حادثه خسارات اندکی دیده است.
    انفجارها در یک انبار مواد شیمیایی در بندر تیانجین دست کم 114 کشته و بیش از 700 زخمی بر جا گذاشته است و احتمال مسمومیت محیط با ترکیبات سمی مانند سیانید سدیم مطرح شده است.
    این منطقه صنعتی که در کمربندی تیانجین، از شهرهای بزرگ چین با 15 میلیون نفر جمعیت و در 140 کیلومتری پکن قرار دارد، بسیاری از کارخانه های خودروسازی، کارخانه های تولیدی، پالایشگاههای نفتی و شرکت های فناوری پیشرفته را در خود جای داده است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو