فونیکسریمکسبهتام

بررسی آخرین وضعیت پیشرفت پروژه های خطوط ۶ و ۷ مترو تهران

عصر خودرو- در جریان بازدید امروز(چهارشنبه) مدیران شهری به سرپرستی قائم مقام شهرداری تهران، آخرین وضعیت پیشرفت پروژه های خطوط ۶ و ۷ مترو تهران بررسی شد.

بررسی آخرین وضعیت پیشرفت پروژه های خطوط ۶ و ۷ مترو تهران
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران، عیسی شریفی در ادامه بازدیدهای مسئولان شهری از پروژه های عمرانی مترو تهران  بازدید و در جریان بازدید و جلسه کارگاهی امروز (چهارشنبه) از بخش های مختلف خط 7 مترو تهران، مجموعه اقدامات انجام گرفته در فاصله زمانی بازدید قبلی تاکنون را قابل تقدیر دانست.

    وی گفت: پروژه های خطوط مترو 6 و 7 هیچکدام از نظر برنامه ریزی و عملیات، ترجیح و اولویتی بر دیگری ندارند و همه توان و همت شهرداری تهران بر این است که این دو خط مهم مترو طبق برنامه زمان بندی، امسال و تا پایان سال آینده به سرانجام برسد.

    قائم مقام و معاون هماهنگی و امور مناطق شهرداری تهران که سرپرستی بازدیدهای هفتگی مسئولان عالی شهری از پروژه های مترو را برعهده دارد، خطاب به شهرداران مناطق و سازمان های ذیربط تاکید کرد که باید پروژه های مترو در اولویت نخست برنامه های آنان از جهات گوناگون از جمله رفع موانع تملیکی برای ایجاد کارگاه ها، تامین منابع مالی باشد.

    قائم مقام شهردار تاکید کرد: پروژه های مترو به دلیل هم سویی با سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی، در اولویت برنامه های امسال و سال آینده مدیریت شهری قرار دارد.

    سیدجعفر تشکری هاشمی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران هم در سخنانی با تشکر از اقدامات انجام گرفته بر ضرورت پیشبرد بیش از پیش عملیات عمرانی مطابق با برنامه ریزی دقیق تاکید کرد.

    در آغاز این بازدید کارگاهی هابیل درویشی مدیرعامل شرکت مترو تهران و حومه، با ارائه گزارشی از پیشرفت خط هفت مترو گفت: با اتمام حفاری و لاینینگ20 کیلومتر از فاز نخست این پروژه، حدفاصل محلاتی تا میدان صنعت، ریل گذاری در این بخش آغاز شده و امیدواریم با تامین بودجه لازم، عملیات ریل گذاری بر اساس برنامه زمان بندی پیش رفته و فاز نخست با شش ایستگاه به بهره برداری برسد.

    وی با اعلام این که برآورد بودجه لازم برای این پروژه 27 کیلومتری با 25 ایستگاه، سه هزار و 600 میلیارد تومان بوده است، افزود: با تامین بودجه لازم و اتمام پروژه، بیش از یک میلیون سفر روزانه به حجم سفرهای مترو تهران افزوده می شود.

    مدیرعامل شرکت مترو تهران و حومه تاکید کرد: مشکل مترو، نقدینگی و بودجه است و هیچ مشکلی از نظر توان مهندسی و کار نداریم و اگر مسایل مالی برطرف شود، فراتر از تکلیف هم توان کار داریم.

    مجری خط 7 مترو هم در جریان این بازدید در گزارشی اعلام کرد که 6 ایستگاه در حال ساخت در فاز نخست پروژه شامل ایستگاه های میدان صنعت، نصر (تقاطع اتوبان چمران)، نواب (تقاطع آذربایجان)، نواب (تقاطع محبوب مجاز)، میدان محمدیه و ایستگاه مترو محلاتی، حدود 24 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و امیداریم با تزریق به موقع بودجه، طبق برنامه پیش برویم.

    مجری خط 6 مترو تهران نیز در این بازدید و جلسه کارگاهی در گزارشی با اعلام این که دستگاه ماشین حفار این خط هم اکنون پس از حفاری بالغ بر 6 کیلومتر در حال عبور از محدوده خیابان هفده شهریور و بالاتر از میدان خراسان به سمت شمال می باشد، خواستار تامین بودجه به موقع برای پیشبرد عملیات عمرانی بر اساس برنامه شد.

    به گفته وی مطابق برنامه، این پروژه با 12 ایستگاه از دولت آباد تا کن-سولقان بهره برداری خواهد شد و ایستگاه های باقی مانده نیز به مرور زیر بار ترافیک خواهد رفت.

    خط 7 مترو تهران از پایانه دولت آباد در جنوب شرق تهران تا میدان بوستان سعادت آباد در شمال غرب تهران امتداد داشته و در مسیر خود در تقاطع خیابان هفده شهریور- قیام با خط شش، در ضلع شرقی میدان محمدیه با خط یک، در خیابان مولوی- خیابان حضرت ولیعصر(عج) با خط سه، در تقاطع بزرگراه نواب- دامپزشکی با خط دو و در تقاطع بزرگراه نواب- خیابان آزادی با خط چهار، تقاطع دارد.

    خط شش مترو تهران هم از بزرگراه دولت آباد (جنوب شرق تهران) تا شهرک کن (شمال غرب تهران) و توسعه از دولت آباد تا حرم عبدالعظیم به طول حدود  37 کیلومتر با 31 ایستگاه در حال ساخت است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط