فونیکسریمکسبهتام

سامسونگ برترین شرکت فناوری در زمینه پتنت‌ خودرو

عصر خودرو: بیشتر پتنت های خودرویی سامسونگ شامل فناوری باتری می شوند و این شرکت همچنان سهام خود در رنو سامسونگ موتورز را نیز در اختیار دارد.

سامسونگ برترین شرکت فناوری در زمینه پتنت‌ خودرو
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از عصرایران، شایعات درباره پروژه مخفیانه خودرو اپل طی چند ماه گذشته روند رو به رشدی را دنبال کرده اند. با این وجود، گزارشی جدید نشان می دهد رقیب سرسخت اپل یعنی سامسونگ از پتنت های بسیار بیشتری درصنعت خودروسازی برخوردار است.

    بنابر جزئیات منتشر شده در گزارش اسمارت آپ لیگل، اپل در جایگاه چهارم فهرست غول های فناوری قرار دارد که بیشترین پتنت در صنعت خودروسازی را در اختیار دارند. اپل 83 پتنت را در این زمینه ثبت کرده است. در مقام مقایسه، سامسونگ با 510 پتنت و گوگل با اختلافی اندک و 308 پتنت به ترتیب در جایگاه اول و دوم قرار دارند. جایگاه سوم نیز با 222 پتنت در اختیار مایکروسافت است.

    بیشتر پتنت های خودرویی سامسونگ شامل فناوری باتری می شوند و این شرکت همچنان سهام خود در رنو سامسونگ موتورز را نیز در اختیار دارد. بخش SDI سامسونگ یکی از بزرگترین تولیدکنندگان باتری در جهان است که به تولید باتری و ماژول برای آئودی، ب‌ام‌و، فورد و شرکت های مطرح دیگر خودروسازی مشغول است.

    از سوی دیگر، پتنت های گوگل بیشتر بر ناوبری و فناوری خودروهای خودران متمرکز هستند که البته جای شگفتی ندارد. غول جستجوی اینترنتی جهان با چنان سرعتی در زمینه پتنت های مرتبط با صنعت خودروسازی در حال رشد است که انتظار می رود طی چند سال آینده جایگاه سامسونگ را از آن خود کند.

    تعداد پتنت های ناوبری اپل چندان زیاد نیست و این شرکت بیشتر بر رابط های کاربری متمرکز است. این گونه به نظر می رسد که اپل استراتژی سنتی خود شامل ثبت تعداد زیادی پتنت و سپس ورود و فعالیت در یک بخش را کنار گذاشته و بیشتر تمایل دارد با شرکت های خودروسازی همکاری کند.

    احتمالا تمام شرکت های مطرح آماده تعامل با بازار خودروهای بدون راننده خواهند شد و در این میان یا به طور کامل یک خودرو را تولید خواهند کرد یا تامین و پشتیبانی از قطعات فنی آنها را بر عهده خواهند گرفت.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو